Nagyszerű írásban foglalja össze Eshan Shah Jahan, a The Orchard termékfelelőse, hogy hogyan kell úgy megkínozni a felhasználóinkat, hogy azok úgy válasszák a fizetős szolgáltatásunkat az ingyenes verzió helyett, hogy közben kínjaik még ne nőjenek olyan nagyra, hogy elhagyják a szájtunkat.
Én bizonyos szempontból ebbe a modellbe sorolom az összes paid wall próbálkozást is a weben, de nagyon sok freemium szolgáltatás is éppen ezen rosszindulatú filozófia mentén mozog, amikor egy ingyenes szolgáltatás felhasználóinak az életét igyekszik a legkörmönfontabb eszközökkel megnehezíteni, és ennek az ügyeskedésnek a végén valahogy fizető felhasználókká alakítani őket. De legalább egy részület: a hálás túlélőket.
Biztos vagyok benne, hogy vannak ennek a modellnek sikeres, hatékony megvalósításai. Ezeket a modelleket, gyakorlatokat az egyre rezignáltabb üzleti döntéshozó követelőzése hívja életre, amikor egyre mérgesebben próbál nem fizető felhasználókból fizető felhasználókat varázsolni. Pontosabban: varázsoltatni.
Jahan megjegyzi az írás végén, hogy a felhasználók tűrőképessége meglehetősen magas tud lenni, de egy vérbeli UX kínzómesternek ez nem szegheti kedvét. A sok kísérletezés meghozza az eredményt, miként a középkori tömlöcökben, kínzókamrákban is sikerült kitapasztalni, hogy meddig érdemes elmenni az emberek nyomorgatásában.
Amíg a középkorban a kínvallatások elsődleges célja az információszerzés volt, addig a modernkori UX kínzás célja a hitelkártyaadatok önkéntes megadása, fizetős júzerekké konvertálás.
Tegyük hozzá: mérhető, kontroll alatt tartható rossz felhasználói élményt tervezni valóban nagyobb mestermunka, mint közepes minőségben lekoppintani valamelyik Dribble screenshotot vagy "flat design" majomkodást, illetőleg megnövelni az oldalon eltöltött időt 1,12 százalékkal, esetleg ákombákom drótvázakkal felidegesíteni a fejlesztőket.
A UX kínzómester egy fontos dolgot biztosan jobban ismer tehát, mint a UX "szakemberek" többsége: a felhasználók tűrőképességét.
Printyő12 · http://howtoviewprivateinstagramphotos.blogspot.com 2014.07.16. 14:31:40