Ello.co: fekete-fehér hipszter emberkísérlet, rengeteg pénzből

ello.png

Az elmúlt hetekben futótűzként terjedt el az Ello híre a nemzetközi dizájnerközösségben. A divatszájtok és divatblogok hangulatát idéző, szürkeárnyalatokból felépített szájt elsőre tényleg ilyen pici, aranyos ellenkultúrát képviselő anti-Facebooknak tűnik. 

Ello's minimal design puts emphasis on high-quality content, and makes it easy to connect with the people you really care about. Ello does not allow paid ads, and will never sell user data to third parties.

Jó azonban tudni, hogy az Ello mögött már most rengeteg pénz áll. A FreshTracks Capital befektetőcég már tavasszal 435 ezer dollárt nyomott a cégbe, és a tőkepumpálás valószínűleg azóta is tart. 

A FreshTracks vermonti cég, mint ahogy az alapítók is Vermontból és Coloradóból jönnek. Nagyrészük grafikus. Ha ezt nem tudnánk, a dizájn alapján akkor is jó eséllyel erre tippelnénk. A hazai szájtok közül talán a VS.hu-ról rí le a leginkább, hogy nem webdizájner, vagy UX ember, hanem egy grafikus készítette a terveket. Az Ellóra is jellemző, hogy a megjelenés tele van öncélúan értelmezett felületi elemekkel és felhasználói folyamatokkal. 

Jeffry van der Groot nagyon jól összefoglalta, hogy mitől katasztrofális jelen állapotában az Ello megjelenése. Nincs egyedül ezzel a véleményével.

Ettől persze az Ello még lehetne sikersztori, hiszen olyan UX-katasztrófának számító szájtok is elképesztően népszerűek és jók, mint amilyen a Reddit vagy a Wikipedia. (Igen, sok esetben a rossz UX is lehet feature.)

Nekem amúgy bejön ez a monospaced (pontosabban Atlas Typewriter) világ, fekete-fehérben. 

Az Ello üzleti modellje az alapítók szerint egy egészen furcsa elképzelésre épül: hirdetések ugyan nem lesznek, de a felhasználóknak fizetniük kell majd, ha egy-egy feature-t használni szeretnének a szájton. Valamint azért is, ha profiljuk, aktivitásuk egyes részeit privátban szeretnék tartani. 

Emellett pedig engedik a pornót, és elképsztően sok pénzt ölnek abba, hogy a hipszterek körében népszerűvé tegyék a szájtot. 

A fenti üzleti modell számomra kissé szedett-vedett és értelmezhetetlen. Még a közben elhalálozott Diasporához képest is. Főleg az alapító befektetés mértékéhez viszonyítva. 

Az Ello valahova a Pinterest és a Tumblr közé van pozícionálva. Alapvetően itt is a képmegosztásokon alapuló pinboardok a népszerűek. Mint közösségépítő szájt viszont nem annyira működik. A Facebook kiváltására minden ízében alkalmatlan és komolytalan kezdeményezésről van szó. De egy szebb és jobb Tumblr miniközösség még kijöhet belőle. Sok szakállas, szemüveges ember szép dolgokat oszt meg egy helyen. És közben néha befigyel egy kis pornó. 

Százmillió forintnyi befektetést a hülyének is megérne.

Én mindenesetre itt lakom, akit érdekel: ello.co/hirbehozo

Címkék: közösségi szájt ello ello.co
2014.09.29. 10:59. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon jó cikk, teljesen egyetértek vele, mondjuk az UX-katasztrófák között én a facebookot említettem volna elsőnek.
forintban óriásinak tűnhet az összeg, dollárban már talán mégsem annyira kirívó - naponta hány ekkora összegű befektetés bukik be az usában?