Design 365 - öntervezés, az év összes napján

screenshot_2015-05-17_16_33_22.png

Nagyjából egy hónapja olvastam a The 100 Day Project elnevezésű kezdeményezésről. Az ötlet lényege, hogy vajon képesek vagyunk-e napi rendszerességgel végezni egy olyan tevékenységet, melyet nagyon szeretünk. Vajon hogyan változik a viszonyunk ehhez a tevékenységhez ebben a száz napban?

Nos, beszélgettem erről a témáról az irodában két dizájner kollégámmal, és arra jutottunk, hogy belevágunk. Igaz, mi nem a hivatalos szabályok szerint, Instagramon felcímkézve dokumentáljuk a folyamatot (bár ezen még változtathatunk), hanem pusztán egy blogban.

És a 100 nap helyett egy egész évet tűztünk ki célul. 

Vagyis az év minden napján tervezünk valamit. Bármit. Egy ikont, egy színátmenetet, egy kompozíciót, egy gombot, felhasználói felületet, tényleg bármit, ami csak érdekel minket az adott napon. 

Hárman heti váltásban indultunk neki az egyéves projektnek. Én kezdtem az első hetet. Őszintén szólva az első pár napban eléggé lehetetlennek gondoltam, hogy munka, család és szórakozás mellett még külön időt szenteljek arra, hogy háromhetente egy hét minden napján készítsek valamit egy blognak. 

Egy hét után azonban azt gondolom, hogy igenis lehetséges lesz végigcsinálni ezt az évet. Sőt, abban is biztos vagyok már most, hogy rengeteget fogok tanulni magamról és a két kollégámról is ezekben a hetekben. 

Két olyan dizájnt is csináltam a hetem alatt, ami mélyebb tanulmányozásra is ösztönzött. Az egyik a Gameboy, a másik a Xerox felület. Sőt, részben az Apple Watch app koncept is ide sorolható. Azt gondolom, hogy ha minden nap nem is lesz időm hosszú órákat tölteni azzal, hogy egy témát behatóbban is megismerjek, de törekedni fogok arra, hogy legyenek hasonló napok is az elkövetkezendő hónapok során. Próbálok minél többet tanulni ebből a projektből.

A mostani hetet Bokros "Hipra" György vitte, remek munkákkal. Jövő héten pedig Udvardi Ramóna fog minden nap tervezni. Róla azt kell tudni, hogy nem csak nagyszerű grafikus, de tanult tipográfus is. Úgyhogy én például nagyon várom, hogy vajon milyen tervekkel vezeti fel az első hetét.

A blog neve Design365.

update Közben kikerült a Gambeoy template-em a SketchAppSources-ra. Remélem, hogy hosszú utóélete lesz :)

 

Címkék: design process design365 the100dayproject
2015.05.17. 16:11. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.