Megint ezek az ügyeskedő webkettesek... Itt van mindjárt a YouTube videómegosztó szájt, mely röpke tizenöt hónap alatt érte el a napi 25 millió oldalletöltést, s ezzel a világ egyik leglátogatottabb szájtja lett.
Az impozáns növekedés megihlettte a BBC technológiai szakújságíróját, Ian Hardyt is. Gondolta, utána is jár, hogy hogyan lehetséges ez. Különböző szolgáltatókat kérdezett meg, és a megfejtés pofonegyszerű: egyre több a szélessávot használó netező..
Azt már csak mi tennénk hozzá, hogy egyre több a házi digikamera (kamerás mobil, videós kamera) is, sőt. Talán ennél is fontosabb adalék a sikerhez: a videótartalom többnyire nyelvfüggetlen. Egy vicces japán videót egy magyar netező is tud élvezni, míg mondjuk egy vicces japán blogbejegyzést már nem annyira.
Persze nem mindenki örül ennek: a tévécsatornák és a filmforgalmazók biztosan nem, de az okos irány ezzel együtt talán nem az lesz, hogy tömegesen kell perbe fogni mondjuk a YouTube-felhasználókat, amiért azok kiteszik kedvenc reklámspotjaikat, filmrészleteiket a webre.
Vannak persze akadékoskodók is, mint például a PC Magazine munkatársa, aki szerint vidiótákká válnak az emberek - köztük ő maga is -, amiért munkaidőben nem tudnak elszakadni a videómegosztó szájtoktól. Azt persze mindenki maga dönti el, hogy ez vidiótaság-e vagy csupán a munkahelyi unalomra adott adekvát válasz.
Az viszont biztos, hogy lehet valami Hardy cikkének utolsó mondataiban: nemsokára talán megjelennek majd az első olyan médiasztárok is, akik a videómegosztók segítségével tesznek szert világraszóló népszerűségre. Az újgenerációs Szalacsik köztünk vannak... Itt van mindjárt ő.
Az impozáns növekedés megihlettte a BBC technológiai szakújságíróját, Ian Hardyt is. Gondolta, utána is jár, hogy hogyan lehetséges ez. Különböző szolgáltatókat kérdezett meg, és a megfejtés pofonegyszerű: egyre több a szélessávot használó netező..
Azt már csak mi tennénk hozzá, hogy egyre több a házi digikamera (kamerás mobil, videós kamera) is, sőt. Talán ennél is fontosabb adalék a sikerhez: a videótartalom többnyire nyelvfüggetlen. Egy vicces japán videót egy magyar netező is tud élvezni, míg mondjuk egy vicces japán blogbejegyzést már nem annyira.
Persze nem mindenki örül ennek: a tévécsatornák és a filmforgalmazók biztosan nem, de az okos irány ezzel együtt talán nem az lesz, hogy tömegesen kell perbe fogni mondjuk a YouTube-felhasználókat, amiért azok kiteszik kedvenc reklámspotjaikat, filmrészleteiket a webre.
Vannak persze akadékoskodók is, mint például a PC Magazine munkatársa, aki szerint vidiótákká válnak az emberek - köztük ő maga is -, amiért munkaidőben nem tudnak elszakadni a videómegosztó szájtoktól. Azt persze mindenki maga dönti el, hogy ez vidiótaság-e vagy csupán a munkahelyi unalomra adott adekvát válasz.
Az viszont biztos, hogy lehet valami Hardy cikkének utolsó mondataiban: nemsokára talán megjelennek majd az első olyan médiasztárok is, akik a videómegosztók segítségével tesznek szert világraszóló népszerűségre. Az újgenerációs Szalacsik köztünk vannak... Itt van mindjárt ő.
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.28. 18:33:18
És erről egy szám jut eszembe a nyolcvanas évekből...
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.28. 18:33:48
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.05.28. 19:03:50
UP · http://index.hu 2006.05.28. 19:30:42
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.05.28. 19:45:16