Megkezdődött a Digg-ütközet

Beindult a konkurencia, erősít a Digg, újabb szögek a tradicionális média koporsójában, felpörögtek az események a köpzösségi hírszerkesztés frontján az elmúlt órákban!

A Valleywag tegnap screenshotokat közölt a Digg következő verziójából (Digg v3) egy bétatesztelő jóvoltából, és a képekből az derül ki, hogy a Digg szélesíteni akarja szkópját, azaz a jelenleg elsősorban tech hírekre szakosodott forgalomgeneráló ezentúl más híreket (Business és World News kategóriák lesznek) is megpróbál koverolni. (Arrington ezúttal kivételen megalapozott szkepszissel fogadja a hírt, és azt mondja, egy ilyen szolgáltatásban a nem tech típusú hírek sohasem fognak labdába rúgni a tech hírek mellett, mivel egyszerűen sokkal interaktívabbak a tech híreket olvasók, ráadásul jobban is komálják a digg típusú hírfogyasztást, nem véletlenül lett sokkal népszerűbb pl. a memeorandum teches lába a polosnál.)

Az igazi hír persze az, hogy közben az ellenség sem alszik, ez pedig az AOL. (Zárójelben jegyezzük meg, hogy ennek azért van jelentősége, mert a korábbi pletykák szerint a Diggre a Yahoo!-nak fáj a foga, egy meghiúsult januári 40 millió dollár körüli ajánlatról szól a fáma.) Szóval a nyughatatlan Jason Calacanis irányításával az AOL már régóta dolgozik a Netscape.com újraindításával, azzal a nem titkolt céllal, hogy egy Digg-killer közösségi link- illetve hírszájtot csináljanak a valaha szebb napokat megélt brand portáljából.

 

Arrington kritikáját persze kis szkepszissel kell figyelni, hiszen múltkor épp Calacanissal rúgták össze a port csúnyán. HH

 

A Digget persze nem könnyű lenyomni, május óta már a Slashdotot is megelőzve a Digg az egyes számú tech forgalomirányító a weben, legalábbis az Alexa szerint:

Szóval a Calacanis-féle Netscape magyar idő szerint ma hajnalban indult, a kezdeti lelkesedés óriási, a képen a War Room az indulás után (calacanis.com):

A szájt maga pedig jóval többet akar, mint a Digg, a közösségi szavazatokon kívül szerkesztői munka is látszik a tophírek kiválogatásánál és rögzítésénél (majd 20 szerkesztő dolgozik rajta, persze nem egyszerre), érzésre a techmeme és a Digg közé lőtték be, témában persze nincs tech szűkítés, mindenre lőnek:

Az oldal maga szép, persze bonyolultabb, mint a Digg ácskapocs-letisztultsága, de még nem zavaros.

Hogy hol a csalás az egészben? Hát ott, hogy a Netscape.com forgalma már eddig is nagyobb volt, mint a Diggé... Erről Arringtonnak az jut az eszébe,  hogy a top hírekben szereplő szájtokat, amiket a Digg illetve a Slashdot sokszor simán padlóra küldött a forgalom ráirányítával (ld. slashdotted), a Netscape sokkal erősebben fogja a padlóra küldeni. Bár ez tulajdonképpen jó hír. 

Címkék: digg jason calacanis slashdot aol
2006.06.15. 10:38. írta: sztahanov

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.