Háború van: jön a Digg 3.0

Az egyik, ha nem a legnépszerűbb linkmegosztó reagál az aktuális kihívásokra (elsősorban a Netscape feltámadására/diggesedésére.) Az első Digg kizárólag a tech témákat támogatta, aztán jött a második verzió: mozis, zenés linkekkel. És most elérkezett az idő...

A mostani frissülés nagyobb előrelépés, mint a korábbiak. Nem csak a kategórialista (a beküldhető linkek témaköre) bővül majd, hanem az oldal is átalakul némileg. A Techcrunch közöl is képeket a Digg 3.0-ról.


A sors iróniája: a Netscape Beta nyitóoldalán a Digg 3.0-ról szóló hír az egyik vezető anyag.
 
Ennek alapján pedig látható, hogy az új Digg erősebb közösségi funkciókkal is rendelkezik, mint elődje. Elsősorban az "ismerősök aktivitását" kell kiemelni: a nyilván ismerősnek jelölt emberek Digg-es ügyködését követhetjük, lesz saját profiloldal, részletes témafigyelő.

Arrington helyesen jegyzi meg, hogy a Digg - miután lenyomta a Slashdotot - most már kifejezetten arra törekszik, hogy "az" online hírportállá váljon. A Digg sikerét annak köszönheti, hogy a tech-savvy netezők találkozóhelyévé vált, ahol a netezők által beküldött linkeket kommentálni lehet, s ennek nyomán közösségek is kialakultak.

Elég jól működik a linkek szelektálása is, és ma már ott tartunk, hogy ami nem jelenik meg a Diggen, az egyszerűen nem hír a technológia világában. Ezt most kiterjesztik más "világokra" is, s ezzel nyilván sok új belépő lesz: kérdés persze, hogy ogyan alakul át a Digg profilja mondjuk a bulvár vagy politikai linkek beömlésével.

Látva az eddigieket, majdnem biztosak lehetünk abban, hogy a Digg képes kezelni egy ilyen új, neccesebb helyzetet is. Szóval a Digg 3.0 hétfőn, június 26-án indul.

Még egy megjegyzés: ha megfigyeljük a del.icio.us fejlődését (your network, links for you, nyitóoldal) és az új, profiloldalas Digg 3.0-t, láthatjuk, hogy a két szolgáltatás egyre közelebb kerül egymáshoz, vagyis: egyre inkább egymás konkurenciáivá válnak. Ha igazunk van, akkor a jövőbe a Digg a jövőben egy okos, böngészőbe épülő búkmárkoló funkcióval, erős saját profiloldali linkkategorizálással, míg a del.icio.us a linkek frisseségét fogja hangsúlyozni. Killerapps, in between.
Digg ranks as the 3rd-most-visited U.S. site dedicated to technology news, up from No. 8 late last year, according to Web traffic firm Hitwise. Digg has 304,000 registered users, but attracted 8.5 million visitors in May, indicating many just watch for what news junkies consider hot. (Reuters)
Címkék: digg
2006.06.23. 08:17. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Digg sikerét annak köszönheti, hogy a tech-savvy netezők találkozóhelyévé vált, ahol a netezők által beküldött linkeket kommentálni lehet, s ennek nyomán közösségek is kialakultak.

A mondat második fele a közösségekről legfeljebb csak féligazság. A Digg hírek kommentjei többnyire nyomorúságosak és nyomába sem érnek a Slashdot hozzászólások (amelyek elérték a megfelelő pontszámot persze) színvonalának.

A digg szerette volna, ha egy Slashdot-típusú közösség alakul ki a kommentezésre, de ez eddig nem sikerült nekik. Viszont a hírek frisseségét tekintve ők a nyerők.

Ahogy manapság a web-en a mondás tartja: "Hírekért a Digg-re megyek, a kapcsolódó kommentekért pedig a Slashdot-ra."
én ezt nem így látom. én például gyakran azért megyek a diggre, hogy egy adott témában elolvassam a kommenteket. általában nagyon jó kapcsolódó linkeket tesznek be, és sokszor segít helyiértékén kezelni az adott hírt/témát. a slashdot leszállóágának valószínűleg a digg erősödéséhez van köze.