A magyar YouTube

Hónapokkal ezelőtt feltöltöttem egy videót a YouTube-ra. Az elmúlt hónapokban nem érkezett rá egyetlen komment sem. Aztán valamikor augusztus végén elkezdtek szállingózni a hozzászólások, sőt, a videó visznylag gyorsan túllépte a 4000 view-t. (Ennyien látták eddig.)

Mindebből az következik, hogy az angol interfésszel boldoguló magyar netezők egyre jobban rákattanak a világ legnagyobb ingyenes videóbányájára. A szolgáltatás hazai népszerűsítésében pedig élen járnak a magyar bloggerek. Egyre többen és egyre gyakrabban ágyaznak YouTube-os videóklipeket postjaikba.

És ez egyben elvezet minket ahhoz a következtetéshez, hogy a videótartalom-fogyasztáshoz gyakran nincs szükség arra, hogy értsük az adott nyelvet. Ezen a japán videón, vagy ezen az amerikai táncoson ugyanúgy röhögnek idehaza mint odakint. Ha ez a két sztori blogbejegyzésekben lenne leírva - japánul, illetve angolul - jóval szűkebb réteghez érne el, s nyilván a poén sem ülne annyira.

Ha a webkettő fontosabbik momentumát nézzük: a videótartalmak gyártásában egyelőre meglehetősen le vagyunk aradva. Nyilván még nincsenek meg sok embernél a megfelelő eszközök. Néha bonyolultnak látszó műveleteket kell elvégezni ahhoz, hogy fogyasztható formátumra hozzuk az adott videóanyagot.

Ebben nyilán lesz némi változás a jövőben, ám ezzel együtt itthon még jó sokáig - ha nem örökre - a passzív befogadás (videónézés) lesz a jellemző, és nem a részvétel a tartalomgenerlásban (videó létrehozás és megosztás).
Címkék: youtube videómegosztók filozomatika
2006.09.09. 13:36. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amikor feltöltöttem a Shozu-val egy mobilos videót a YouTube-ra, öt perc múlva már 12-en látták. Mi volt a videón, ami ennyire érdekes? Hát a jegyzetfüzetem, meg a tollam. Bruhaha.

Egyébként mennyi videó van most a YouTube-on? Ebből meg a felhasználók számából ki lehetne következtetni, hogy egy magyar nyelvű rendszernek van-e egyáltalán esélye labdába rúgni. Vagy majd a vicces filmek helyett a szánalmasan gyenge kínálaton kell röhögnünk?
Van magyar YouTube is. VidoPostnak hívják: www.videopost.hu
Kérdés, hogy minek készítettek, egy egy-az-egyes klónt? És a neve mér nem YouTube akkor már? Persze valószínüleg azért, mert a felhasználók biztos szeretni fogják a már ismert felületet, meg minek változtassunk, ha az eredeti már bizonyított. A név meg valószínüleg a copyright miatt más. De ennek így mi értelme?

Egyébként a Videa pl. jól teljesít nézettségben, és a tartalom normális. Persze a videófeltöltések nem olyan magasak, mint a külföldieknél, de viszonylag jók.
Főleg amióta Kelemen Anna p*rnóvideókkal próbálják eladni a Klipcsomagot a Videán.