A Google-nál dolgozni

Korábban idéztük már Arrington öt érvét arra vonatkozóan, hogy vajh miért sikeres a Google. Ebből a felsorolásból kimaradt az a munkakörnyezet és hr-politika, ami tényleg alapvetően meghatárzza ezt a céget.

Még a nyár közepén írtunk a Googleplexről. Most a Washington Post keresi - a YouTube-felvásárlás ürügyén - a Google mágikus receptjét.

A dolgozók titulusai gyakran semmitmondóak: nem az a lényeg, hogy mi van a névjegykártyára írva, hanem hogy kinek mennyire vannak kreatív, merész ötletei. Ezek nélkül nem lenne előrelépés. Az ötletekre aztán kis csoportok alakulnak, s itt dől el, hogy képes-e működő formát ölteni a legmerészebb, legképtelenebbnek tűnő elképzelés is.

Nem baj, ha valami nem működik. Nem kell erőltetni. Próbálgatni kell, és csak a sikereseket szabad bent hagyni a kalapban. A Google-nál nem a projektek elbukása jelenti a kudarcot. Sőt, éppenhogy az a filozófia, hogy aki keveset bukik, az nyilván keveset is próbálkozott.
The stigma [for failure] is less because we staff projects leanly and encourage them to just move, move, move. If it doesn't work, move on.
A környezet is ehhez mérten van alakítva: sok szín, ablakok, természetes fény, egyetemi hangulat, napfénykollektorok a háztetőkön, strandröplabda-pálya, céges elektromos rollerek, gyepesített tárgyalóterem, szertehagyott bringák, kütyükhegyek, játékok, alakítható, újrarendezhető bútorok. Talán ennél is fontosabb, hogy a munkahely biztosítja a finom főéleleket.

Mindez persze önmagában kevés lenne a sikerhez. De azért tegye a kezét a szívére minden vállalatvezető: kinél vannak csak ezt megközelítő körülmények.

Nem, ez nem pénz kérdése.
Címkék: google googleplex
2006.10.22. 12:07. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Graphisoft ilyesmi - főleg a régi.
Vajon mi az a "finom főélel"? Gondolom, főétel szeretett volna lenni, csak hát nem sikerült neki.
próbáltam megtalálni a junk food ellentétét. ez lett belőle.
Én dolgoztam az Usa-ban multinál, tényleg nagyon jol bánnak az alkalmazottakkal...
Hát a mai Graphisoft, már messze nem ilyen, meg sem közelíti!!!
Nemcsak főétel van itt, hanem reggeli is és nass egész nap, ráadásul egy csomó csocsóasztal és egyebek...
Én azt látom, hogy kis hazánkban minden hasonló próbálkozás rendre kudarcba fullad. Talán mert ez csak akkor működik, ha a megfelelő embereket telepíted egy ilyen barátságos környezetbe, akik akkor is képesek produktívak lenni, ha ott a billiárdasztal. Én is szeretnék ilyen munkaerőt, ilyen kollégákat, akik akkor is magas szinten képesek elvégezni a feladataikat, ha közben süt a nap, ott a medence, az autó vár a parkolóban, nem pedig úgy kell különböző motivációs módszerek tömkelegeit kidolgozni, hogy egyáltalán megjelenjenek időnként a munkahelyükön (mert inkább a billiárd, kocsi, egóépítés, stb). Olyan emberekre van talán szükség ehhez, akik ezt képesek megbecsülni is (vagy bármi egyebet akár).
en olyan helyen dolgoztam Mo-n, ahol volt csocsoasztal, nass, pia, kaja, mindenfele jo az irodaban. hat, nem volt nagyon rossz...:-)0
Sh:
Nem lehet, hogy az a hely inkabb egy videki kocsma volt?! ;-)
Ha már volt valaki, aki ilyen helyen dolgozott, miért hagyta ott?