Annyit támadták a Google-t és a Yahoo-t is, amikor - megszorításokkal ugyan, de mégis - beléptek a kínai piacra, hogy azt gondolhattuk, ezt az egyébként vonzó és hatalmas piacot mégiscsak elkerülik a jövőben a nagy nyugati online cégek.
Úgy tűnik azonban, hogy a kínai kormány cenzúramániája, felemás demokráciafelfogása továbbra sem érdekli az amerikai nagyokat. A WSJ-ben megjelent cikk szerint a soron következő kliens a MySpace lehet.
Van egy olyan megérzése az embernek, hogy a nagy amerikai webes cégek akkor kezdenek el Ázsia felé kacsintgatni, mikor az angolszász piacon produkált erőteljes növekedésük a csúcshoz érve átváltozik lassú stagnálássá. Mintha a MySpace-szel is ez lenne a helyzet.
A világ legnagyobb közösségépítő szájtja Amerika után már meghódította az összes nagyobbnak számító piacot: Angliát, Japánt vagy Németországot. Ugyanakko rnem biztos, hogy ilyen könnyű dolga lesz Kínában. Ugyanis már az ottani piacon jelen van - kétmillió kínai felhasználóval - a koreai CyWorld. (Ami meg - ilyen az élet - Ázsia meghódítása után épp a nyugati internetezők felé fordult.)
A két szolgáltatás közt mindenesetre találunk markáns különbségeket: míg a MySpace egy egyszerűbb kezelőfelületet ajánl a netezőknek, viszont kiemelten támogatja a multimédia-fájlok megoszását, addig a CyWorld az avataralapú, "vásárolj cuccokat az oldalad feldíszítésére" kissé SecondLife-ízű, tipikusan japán-koreai geekkultúrát nyomatja.
Nehéz megjósolni, hogy melyikük kockáztat többet azzal, hogy átlép egy óceánt és új felhasználók millióit szeretné megnyerni magának.
Úgy tűnik azonban, hogy a kínai kormány cenzúramániája, felemás demokráciafelfogása továbbra sem érdekli az amerikai nagyokat. A WSJ-ben megjelent cikk szerint a soron következő kliens a MySpace lehet.
Van egy olyan megérzése az embernek, hogy a nagy amerikai webes cégek akkor kezdenek el Ázsia felé kacsintgatni, mikor az angolszász piacon produkált erőteljes növekedésük a csúcshoz érve átváltozik lassú stagnálássá. Mintha a MySpace-szel is ez lenne a helyzet.
A világ legnagyobb közösségépítő szájtja Amerika után már meghódította az összes nagyobbnak számító piacot: Angliát, Japánt vagy Németországot. Ugyanakko rnem biztos, hogy ilyen könnyű dolga lesz Kínában. Ugyanis már az ottani piacon jelen van - kétmillió kínai felhasználóval - a koreai CyWorld. (Ami meg - ilyen az élet - Ázsia meghódítása után épp a nyugati internetezők felé fordult.)
A két szolgáltatás közt mindenesetre találunk markáns különbségeket: míg a MySpace egy egyszerűbb kezelőfelületet ajánl a netezőknek, viszont kiemelten támogatja a multimédia-fájlok megoszását, addig a CyWorld az avataralapú, "vásárolj cuccokat az oldalad feldíszítésére" kissé SecondLife-ízű, tipikusan japán-koreai geekkultúrát nyomatja.
Nehéz megjósolni, hogy melyikük kockáztat többet azzal, hogy átlép egy óceánt és új felhasználók millióit szeretné megnyerni magának.
P 2006.12.02. 01:45:12
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.12.02. 10:23:21