Az év embere

Web 2.0 is a massive social experiment, and like any experiment worth trying, it could fail. There's no road map for how an organism that's not a bacterium lives and works together on this planet in numbers in excess of 6 billion. But 2006 gave us some ideas. This is an opportunity to build a new kind of international understanding, not politician to politician, great man to great man, but citizen to citizen, person to person. It's a chance for people to look at a computer screen and really, genuinely wonder who's out there looking back at them. Go on. Tell us you're not just a little bit curious.
(Time's Person of the Year: YOU)
Az év embere tehát mi vagyunk. A témáról már minden elmondatott, amit elmondani akartunk.

Épp egy éve írtuk:
(...) Nézzük, mi fog történni jövőre. Piaci pletykák, és a dolgok automatizmusa okán jövőre egy-két nagyobb szolgáltató megkísérli integrálni online szolgáltatásai alá a web 2.0 néhány vívmányát. Jövőre a hazai online piacon erőteljesen belendülnek a blogszolgáltatások. Tovább folytatódik majd a kísérletezgetés a feedekkel, és a különböző képmegosztó, esetleg videómegosztásra is alkalmas szolgáltatásokkal.

Egyelőre természetesen inkább a részvétel lesz a fontos, mint a nettó hozam, de jó kísérleti terepet jelent majd a blogoszféra arra, hogy a "kétirányú tartalomszolgáltatást" tesztelhessék az online üzletágak. A blogok megerősödésével kialakul egy másik nyilvánosság, mely elkezd finoman konkurálni a hivatalos online médiával. Kialakul a "hagyományos online média" fogalma, mely a web 1.0-át jelöli majd: a hagyományos hírportálokat, online kiadásokat.

A legitimitási verseny többé nem a print média és az online média közt alakul majd: erősödni fog a belső megosztottság a régi és az új online média között. Lesznek reménytelenül hezitálók, a satus quo hívei, és a kísérletezők, akik keresik a mágikus formulát a nemzetközi trendek és a magyar sajátosságok  profitábilis vegyítésére. 

Csökken a hagyományos hírek, cikkek jelentősége. Egyre értelmetlenebb lesz a "bulvárosodás" kifejezés. Erősödik a szinergia. Az eddig tudatosan külön kezelt szolgáltatások egymáshoz passzintása egyre fontosabb lesz. Az olvasó egyre inkább aktív alakító és kevésbé passzív befogadó szerepet kap. Mindez persze nem lesz ennyire egyértelmű és kiszámítható. De így fogunk gondolkodni a következő év online mocorgásaira.
Feladatok vannak. Például a Times-cikkben is jelzett nagy közös kísérlet határainak a feszegetése. A broadband generációnak is van tűrőképessége. A vicces videókat is lehet túladagolni, mint ahogy az ismerősökkel való kommunikálást is. Jövőre tesztelve lesz. Készüljünk erre.

(Ja, és meg van múltkori ad hoc könyvkontesztünk nyertese. Bali Tamásnak megy a könyv. Grat, és mindenkinek boldog karácsonyt így előre is! Persze az ünnepekig folytatódik a postolás itt a Webisztánon, meg ünnepek alatt is. Persze akkor kicsit lazábban.)
Címkék: bulvár
2006.12.17. 20:15. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manoftheyear.uw.hu

TIME-ék biztos innen nyúlták az ötletet :D
ezt a tükröt meg a lebowskyból. hóesés meg ultragáz.
off: hh mi miatt van, hogy az inda.hu-n elobb latom a hozzaszolasodat, mint itt?

devizakozep 2006.12.17. 23:22:27

azert itthon a blogok hude nagy megerosodese nem jott be
Gratulálok mindannyiunknak. :)
Mondjuk ha úgy vesszük, ez egy zseniális jó marketing is arra, hogy a mostani számból jó sok példányt eladjanak, és ismét a köztudatba dobják a Time Magazine nevet. :)
azért azt nem gondolnám, hogy a bloggerek többsége most hallana először a Time-ról, és tömött sorokban fizetnének elő e hír hallatán a magazinra.
molcsa: persze. De azért nem árt néha kitalálni valamit, amivel ismét magára tudja vonni a figyelmet.

schultze: hja, jó ötlet. :)
jaj, hát ez nagyon kis vicceske volt. hihihihi.