Kábé 250 millió dollárért (~45 milliárd forintért) vásárolta meg a MySpace tulajdonosa a 36-41 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedő Photobucketet. (Népszerű multimédiamegosztó szolgáltatásról beszélünk, mely nem közösséget épít, hanem inkább eszközt ad a felhasználó kezébe, hogy az megoszthassa képeit, videóit másokkal, más oldalakon. Például a MySpace-en.)
A hír nem meglepő azoknak, akik felfigyeltek az elmúlt hónapok, talán évek egyik érdekes felvásárlási gyakorlatára.
Tudni lehetett, hogy a Photobucket tulajdonosai el szeretnék adni a szolgáltatást (relatíve kevés bevétel, magas fenntartási költség), melyet valójában a MySpace felhasználói tettek naggyá, azzal, hogy kilószámra linkelték be a photobucketes képeket MySpace-oldalaikba, és így nem meglepően havonta 17 millió egyedi látogatást vittek a Photobucketnek a MySpace-től.
A MySpace képtartalmának 73 százaléka a Photobucketen hostolódik. Ebből már látható, hogy a két webes szolgáltatás között nagyon erős szinergia alakult ki. Összenőttek, ha tetszik. És ebből vagy szakításnak, vagy házasságnak kellett lennie.
Nemrégiben a MySpace bannolta is a photobuckes hivatkozásokat az oldalain. Nem, nem azért, mert akkora veszélyt jelentettek az elszipkázott oldalletöltések/egyedi látogatások. Hanem azért, hogy párbeszéd jöjjön létre a két cég között, és a MySpace tulajdonosának is legyen egy erős tárgyalási alapja. És lőn, a MySpace váratlanul ismét beengedte a Photobucketet.
A tárgyalások hamar a felvásárlás felé tolódtak, és a ma esti hírek szerint immár tényként kezelhető, hogy a Photobucket végül gazdag tulajdonoshoz került, vagyis fennmarad. Sőt.
(Egyes értelmezések szerint a Viacom médiavállalat is azért perelte be egymilliárd dollárra a Google-t, hogy kvázi felkínálja magát megvásárlásra. Nem tudom, de így a mai hírek fényében azért ennek is adjunk egy százalékot. Még akkor is ha az MTV zenecsatorna és a YouTube között nem szinergia, hanem háború dúl. A fiatalok millióiért.)
A hír nem meglepő azoknak, akik felfigyeltek az elmúlt hónapok, talán évek egyik érdekes felvásárlási gyakorlatára.
Tudni lehetett, hogy a Photobucket tulajdonosai el szeretnék adni a szolgáltatást (relatíve kevés bevétel, magas fenntartási költség), melyet valójában a MySpace felhasználói tettek naggyá, azzal, hogy kilószámra linkelték be a photobucketes képeket MySpace-oldalaikba, és így nem meglepően havonta 17 millió egyedi látogatást vittek a Photobucketnek a MySpace-től.
A MySpace képtartalmának 73 százaléka a Photobucketen hostolódik. Ebből már látható, hogy a két webes szolgáltatás között nagyon erős szinergia alakult ki. Összenőttek, ha tetszik. És ebből vagy szakításnak, vagy házasságnak kellett lennie.
Nemrégiben a MySpace bannolta is a photobuckes hivatkozásokat az oldalain. Nem, nem azért, mert akkora veszélyt jelentettek az elszipkázott oldalletöltések/egyedi látogatások. Hanem azért, hogy párbeszéd jöjjön létre a két cég között, és a MySpace tulajdonosának is legyen egy erős tárgyalási alapja. És lőn, a MySpace váratlanul ismét beengedte a Photobucketet.
A tárgyalások hamar a felvásárlás felé tolódtak, és a ma esti hírek szerint immár tényként kezelhető, hogy a Photobucket végül gazdag tulajdonoshoz került, vagyis fennmarad. Sőt.
(Egyes értelmezések szerint a Viacom médiavállalat is azért perelte be egymilliárd dollárra a Google-t, hogy kvázi felkínálja magát megvásárlásra. Nem tudom, de így a mai hírek fényében azért ennek is adjunk egy százalékot. Még akkor is ha az MTV zenecsatorna és a YouTube között nem szinergia, hanem háború dúl. A fiatalok millióiért.)
attaboy · http://www.vicceskep.com/ 2007.05.07. 22:22:08
feriboy 2007.05.07. 23:39:27
Most viszont bejáratott, népszerű szolgáltatások, weboldalak cserélnek gazdát.
Szerintem ez a rengeteg felvásárlás azt jelzi, hogy a net egyre fontosabb, értékesebb.
Javítsatok ki ha tévednék
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.05.07. 23:42:08
ebi 2007.05.08. 00:38:40
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.05.08. 00:42:12
atleta · http://www.atleta.hu 2007.05.08. 00:49:34
Es azert lassuk be, hogy ma is hasonlo a helyzet: a sok ingyen szolgaltatast nyujto startupnak nem nagyon van mas uzleti terve, mint hogy majd felvasarolja valaki. Megis mibol elt volna meg mondjuk a Flickr?
Persze lehet azt mondani, hogy azert az elmult 7-8 evben drasztikusan nott az internet penetracio (hanyunk anyukajanak, baratnojenek, tanaranak, stb. volt akkor hozzaferese?), es a joleti allamokban azert mar valoban elerheto a fogyasztok jelentos resze a neten keresztul. Raadasul ezek a fogyasztok a TVzessel toltott ido rovasara neteznek, szoval nemi remenye azert van a nagyra noni kepes szolgaltatasoknak, hogy majd jol eltartja oket a sok birka reklamozo, aki most a kertv-ket penzeli.
attaboy · http://www.vicceskep.com/ 2007.05.08. 01:02:43
Mert mindenkinek van flickr, photobucket es sorolhatnam meg milyen accountja, de teljesen biztos vagyok benne, hogy ebbol csak egy az amibe penzt is fektet, magyar extra szolgaltatasokat vesz. Jo ez amerikaban nem penz, hogy bedobok mindegyik sitera x dolcsit es 1 evig jo, de ez a vilag tobb felen nem eppen ilyen egyszeru.
Vagyis akkor a siteok tudnak vajon fejlodni? Nezzuk az iwiw esetet, mekkora dirr-durr volt, webketto meg minden lesz itt kanaan, es hova fejlodott? Nem nagyon fejlodott tovabb, inkabb csak rancfelvarras volt.
Rendben nem akarom hasonlitani az itthoni allapotokat a tolunk fejlettebb gazdasaghoz es korulmenyeket, de van lehetoseg a fejlodesre? Van lehetoseg az olyan merteku fejlodesre ami behozza befektetest?
Persze a valasz igen, hiszen ekkora penzeket nem nyomnak bele ha nincs elotte elemzes de az elemzes egy dolog es a valosag meg egy masik. Hiszen a youtube megvasarlasa is mekkora poen volt, most meg szovetkeznek ellene jogi uton. Ez benne volt vajon a google elemzeseibe? Tuti nem.
deKata · http://www.medamayaki.hu 2007.05.08. 12:22:11
gattodire · http://infoeco.blog.hu 2007.05.08. 16:00:31
(Google a pereket is belekalkulálta, nem akkora idióták, hogy ezt kifelejtsék).
Az IWIW meg lehet olyan amilyen, akkor is a legforgalmasabb magyar oldal (lesz is, minőségtől függetlenül).