A feedolvasó az online hirdetés halála... volt.

Mi, akik gyakorlatilag több hírt és információt olvasunk a feedolvasónkon keresztül mint weboldalakon, kevesebb online hirdetéssel találkozunk össze. Eleve a bannerdzsungelek, de még a szöveges hirdetések sem találnak meg annyiszor, mint azokat a netezőket, akik kedvenc weboldalaikat látogatják körbe naponta, "rendesen", nem feedolvasóból.

Bár a feedolvasók piaca meglehetősen picike, mégis, általában egy elég értékes netezői bázisról beszélünk. A feedolvasókat használókról feltételezhető, hogy technológiailag jártasabbak az átlag netezőnél, valamint - hisz mi másért használnának feedolvasót? - sokkal több hír- és egyéb tartalmat fogyasztanak a weben...

A szájtok fenntartói bár nem akarnak lemaradni a trendekről, így rendre adnak különböző tematikában feedeket saját tartalmaikról, a másik oldalról viszont annak szurkolnak, hogy azért annyian mégse használják ezeket a feedeket, hiszen hirdetésből élnek, és a hirdetést elkerüli az, aki feedből olvassa az adott webes tartalmat.

Az agyalás persze már évekkel ezelőtt megkezdődött arról, hogy mit lehetne tenni annak érdekében, hogy azért a feedolvasót használó netezők is összetalálkozzanak némi hirdetéssel. Itt van mindjárt az úgynevezett "sponsored link" megoldás: a feed itemek közül a legelső helyre mindig valamilyen szponzorált tartalomra mutató itemet illesztenek.

Íme egy szponzorált link a feedolvasómban:



Ha hinni lehet a pletykáknak, a Google-nál is valami hasonló gondolatmenetet pörgethettek végig a stratégiai tanácsadók, mert a hírek szerint erősen fontolóra vették, hogy felvásárolják a Feedburnert, mely talán a legnépszerűbb feedmenedzselő szolgáltatás a weben. Elsősorban a techbloggerek körében népszerű. Van benne forgalomelemzés, online hirdetési lehetőség, optimalizálás, miegymás.

Mit kínál a Feedburner?
Alternatively, position your message in front of RSS feed subscribers, an explicit demographic who have expressed a specific and ongoing interest in feed content. No other online medium offers the ability to communicate as regularly with such a measurable and growing audience.
A Feedburner jelenleg több mint 700 ezer feedet szolgál ki, és a tavalyi adatok szerint 400%-os (!) növekedést produkál, ami a robbanásszerűen növekvő Digg teljesítményénél (kb. 300%-os növekedés) is jóval magasabb érték.
Jó partynak tűnik... egyesek már tovább is gondolták.
Címkék: google marketing hirdetés feed
2007.05.19. 12:55. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fn.hu-n már ott a hirdetés a feedben kb 3 napja. Nem tartott sokáig a "reklámmentes" időszak. Aztán majd biztos jönnek az adblock kiegészítők a feedolvasókhoz is.
szerintem az ilyen feed-be reklamot beszuros hirdetesek nem sokkal jobbak a spamnel, es az arcbamaszo popupoknal.

szerintem a google jobban jar egy adott atomba beepulo hirdetessel, amit mondjuk a szoveg aljan elhelyez.
Itt jegyezném meg, hogy az arcbamászó popupok a világ nyugati felén már régesrég a lejárt lemez kategóriáját képviselik. Csak kis hazánkban gondolják a hozzáértő marketinges kollegák hogy hasznos és csudajó az.
Az a baj, hogy olvasóként ugyebár az a jobb ha reklámmentesen töltödnek le az oldalak, hirdetőként pedig (adsense sokakaknak van) az a jobb ha reklámmal. És elég nagy az olvasó hirdető közös halmaza.
a feedburnerrel a google pedig az aggregalt tartalomba lesz kepes relevans hirdeteseket beszurni, ami tapasztalatom szerint nem zavarja annyira a juzereket, hogy szures utan nezzenek.

kivancsian varom a google reader - feedburner talalkozast, estleg google analytics+feedburner
A Feedburner a legprofitábilisabb web kettes szolgáltatás, ha jól emlékszem egy néhány hónapos összehasonlításra. Ha valamit érdemes megvenni, hát ez az.
"hiszen hirdetésből élnek, és a hirdetést elkerüli az, aki feedből olvassa az adott webes tartalmat. "

Ennek elkerülésére pedig nem szokás a teljes tartalmat kitenni a feedbe, hanem csak egy pár mondatos bevezetőt - ha érdekli a usert az adott tartalom, akkor tovább fog kattintani.
egy kicsit a hirdetések védelmében szólnék:

Miért akarjuk feltétlenül kikerülni a hiordetéseket? Senkivel nem fordult még elő, hogy rákattintott eg ybannerre mert érdeklelte?

A social netwökökkel egyszerűbb lesz személyreszabott hirdetést kapni...érdeklődésnek megfelelően.

illetve a blogok is tematikusak, pl.: tech blogban az intel vagy a google hirdet, vagy programozói álláshirdetés vagy bármi ami vonatkozik a témához

Ami nem kell: tolakodó hirdetés, nagy méretű hirdetés.

Ami kell: Humoros hirdetés WEB 2-es (interaktív hirdetés)

A legrosszabb: Tesco csak ma 100 Ft a virsli, illetve az angol spamek magyarországra, amik bankokról, viagráról vagy teljesen érdektelen dolgokról szólnak.

Survey: keltett már valakiben érdeklődést egy hirdetés a Webisztán olvasók körében - mi a heavy user kategóriába sorolódunk-
Most már nem pletyka, bejelentették, hogy a Google megvette a Feedburnert, kb 100 millió dollárt fizetett.