Szépen leosztották a nagyok ezt a hétvégét. Pénteken a Microsoft jelentett be rekord akvizíciót, szombaton már a Google és a Feedburner házasságáról mentek a pletykálódások. Vasárnap van - hogy is mondjam, kicsit vártam is, hogy a Yahoo PR-gépezete útjára indítson valami pletykát.
A pletyka jelen esetben úgy szól, hogy a Yahoo a legsikeresebb brit közösségépítő szájt, a Bebo felvásárlásán gondolkodik. A Bebo régi motoros a piacon. Mindig is ott volt a MySpace és az Orkut, a Friendster és a Facebook árnyékában, és bár meglepően jó eredményei vannak, eleddig úgy tűnt, már senkinek sem kell a brit "kistigris".
A Yahoo-nak egyébként ugye van egy, a Bebóra hasonlító közösségi szájtja, ez a 360. De a 360 soha nem tudott áttörő sikereket elérni. A pletykák szerint a Yahoo-nak kábé egymilliárd dollárt érne meg a Bebo, ami viszonylag alacsony árnak tűnik a 25 millió aktív felhasználóval rendelkező szolgáltatásért. (Egyébként ugyanennyit adtak volna a Facebookért, de akkor a Facebook tulajdonosai egyszerűen kikosarazták a Yahoo-t.)
Miért lenne olyan fontos a Yahoo-nak megkaparintani egy sikeres közösségépítő szájtot? Ne feledjük, a Google azért vette meg a YouTube-ot, a News Corp pedig a MySpace-t, mert mindkét közösségi szolgáltatás extrém népszerűségnek örvend, nagyon nagy hirdetési potenciált rejtve magában.
A Yahoo-nak azonban nem csak azért áll rosszul a szénája, mert az elmúlt években - a Flickr és a del.icio.us megvásárlását leszámítva - sikertelenül licitált a legjobb szolgáltatásokra.
Hanem azért is, mert például a mostani Flickr-botrányt is sokan a Yahoo számlájára írják. Valahogy a Yahoo kezd egyre kevésbé cool lenni a weben. És az egyfajta feladása lenne a csatának, ha egy, elsősorban Britanniában sikeres szolgáltatást vennének meg, csak azért, mert nem fértek oda a nagyokhoz.
A pletyka jelen esetben úgy szól, hogy a Yahoo a legsikeresebb brit közösségépítő szájt, a Bebo felvásárlásán gondolkodik. A Bebo régi motoros a piacon. Mindig is ott volt a MySpace és az Orkut, a Friendster és a Facebook árnyékában, és bár meglepően jó eredményei vannak, eleddig úgy tűnt, már senkinek sem kell a brit "kistigris".
A Yahoo-nak egyébként ugye van egy, a Bebóra hasonlító közösségi szájtja, ez a 360. De a 360 soha nem tudott áttörő sikereket elérni. A pletykák szerint a Yahoo-nak kábé egymilliárd dollárt érne meg a Bebo, ami viszonylag alacsony árnak tűnik a 25 millió aktív felhasználóval rendelkező szolgáltatásért. (Egyébként ugyanennyit adtak volna a Facebookért, de akkor a Facebook tulajdonosai egyszerűen kikosarazták a Yahoo-t.)
Miért lenne olyan fontos a Yahoo-nak megkaparintani egy sikeres közösségépítő szájtot? Ne feledjük, a Google azért vette meg a YouTube-ot, a News Corp pedig a MySpace-t, mert mindkét közösségi szolgáltatás extrém népszerűségnek örvend, nagyon nagy hirdetési potenciált rejtve magában.
A Yahoo-nak azonban nem csak azért áll rosszul a szénája, mert az elmúlt években - a Flickr és a del.icio.us megvásárlását leszámítva - sikertelenül licitált a legjobb szolgáltatásokra.
Hanem azért is, mert például a mostani Flickr-botrányt is sokan a Yahoo számlájára írják. Valahogy a Yahoo kezd egyre kevésbé cool lenni a weben. És az egyfajta feladása lenne a csatának, ha egy, elsősorban Britanniában sikeres szolgáltatást vennének meg, csak azért, mert nem fértek oda a nagyokhoz.
Címkék: yahoo bulvár social network bebo
Szólj hozzá!
2007.05.20. 14:56. írta:
hírbehozó