Startoldal, új felfogásban

Ha a sikeres start page-alkalmazásokat veszem (úgyis mint Netvibes, iGoogle, MyYahoo meg egy sor másik), elég jól érzékelhető, hogy mindannyian ugyanazt a filozófiát követik. Dobozokban megjeleníteni a feedeket és widgeteket. Ezeket a dobozokat aztán kedvünkre dobálhatjuk az oldalon. Átszínezzük az oldalt, hasábokat teszünk be és törlünk, személyre szabjuk az egészet.

Ami a start page-ek egyik hátránya szokott lenni (és többek közt ezért tértem át én is a Netvibesról a sokkal lineárisabb, a szemet jobban vezető, a feedolvasást kicsit átláthatóbbá tevő Google Readerre), szóval a hátrány az szokott lenni, hogy az ember egy ilyen start page-en fókuszt veszt. Az egészet egy kicsit olyan rendezetlennek, decentralizáltnak érzi. Ránéz az oldalra, és nem tudja elsőre eldönteni, hogy milyen sorrendben is lenne érdemes elolvasni a híreket a dobozokban. Kihagyott-e valami fontosat.

Fogalmam sincs, hogy emiatt, vagy tök más indokok miatt, de egy holland startup megkísérelte újragondolni a hagyományos start page-filozófiát. És ez lett belőle:

A Symbaloo engem meggyőzött arról, hogy lehet máshogy is gondolni az ilyen szolgáltatásokra. Mégha nem is fogok váltani, valószínűleg van, akinek elnyeri a tetszését ez a periódusrendszer-felfogás.
Symbaloo is coming from a Greek verb meaning 'comparing'. Symbaloo (...) has the mission to make the web more accessible and the use of it more simple.
Hát így.
Címkék: start page startup symbaloo
2007.07.01. 20:02. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem periódusrendszer az, hanem iPhone :) iPhone nyitó felület inspirálta ui. Valojaban egy kattintással meghosszabitja az informacio eleresehez vezeto utat, azert cserebe, hogy mindig csak egy informacioforras, widget van nyitva. Olyan mintha a netvibes-on az ablakok/dobozok be lennenek alapbol zarva es kattintani kene a megnyitasukhoz.
(a magas labdát meghagytam nektek. bezony, ez már iphone-ra készült.)
Azt hittem, hogy az IndaStartról lesz szó. :) Janoval teljesen egyetértek. Ez egy jóval butább felület, mint a többieké, usability szempontból. Ha nem használni szeretném, hanem nézelődni, akkor mondjuk tetszik, de a startoldal lényege, hogy használni szoktuk. ;)
mindenről a maga idejében.
szerintem nem buta az oldal. inkább érdekes. én egész nap ezt próbálgattam, és amikor hozzászoktam, sokkal hasznosabbnak tűnt mint egy szétgányolt, átláthatatlan netvibes vagy igoogle oldal. jó, persze newsjunkie-knak nem ajánlanám, de ha azt veszem h mire van szüksége a netezők többségének, akkor ez akár még sikersztori is lehetne.
ha már usability: exe-trackingben biztosan erősebb ez az oldal, mint a többi hasonló. mivel logikus, egységes elrendezésű (ugyanakkora négyzetek), ráadásul a színt nem hagyja meg pimpelésre, hanem kategóriáknak hsználja, ráadásul a tartalomlétrehozás is nagyon gördülékeny, szerintem ez így egészében usability szempontból nagyon oda van téve.
az eggyel több klikkelés nem rontja a usabilityt ha egy közepesen aktív júzer a célközönség. a newsjunkie-k meg úgyis readert használnak.
a hagyományos startoldalaknál egyébként a +1 klikkelést a fülek kényszerű használata okozza. hiszen ott kevés hasznos tartalom fér ki a first view-ba. itt meg azért elég sok.
Kevesebb tartalom esetén esetleg jobb választás a netvibes, több tartalom esetén a Symbaloo.
Amúgy meg szerintem abszolut megszokás kérdése a dolog.
hh: Ez imho abszolút nem iPhone-ra készült, csak az inspirálhatta. (Persze pillanat alatt kihozható belőle az iPhone változat.)

András: Ne mondtam, hogy usability szempontból ez rosszabb, csak másra optimalizált.

hh: Itt egyáltalán nincs first view.

Ez a cucc valójában nem is egy Netvibes értelemben vett startoldal, hanem egy felpimpelt menü, egy irányitópult vagy windows terminológiában gyorsinditó ikonok. Ha nem lenne draganddrop, meg nem az oldal kozepebe nyilnanak a dolgok hanem uj ablakba meg azt is mondanam ra, hogy egy dizajnos webegyes oldal. SOT. Ha jobbban megnezi az ember háromféle dolog van rajta.
1. Az ikonok 90% nem tud mast mint a bongeszobe beepitett keresomezo.
2. RSS olvasasra alkalmatlan, mert nem jelzi, hogy van-e új cucc.
3. Alkalmazasok: idojaras, szamologep, konyvjelzok.

Tehat ez valojaban egy eros rancfelvarras egy olyan oldalon ami mas oldalak keresoit gyujti egy oldalra, lasd: www.sputtr.com/
Én egyelőre testreszabható keresőoldalnak nevezném, amit persze lehet kezdőoldalnak is használni. Az iPhone-os hype-ot én mindenképp meglovagolnám a helyükbe. Ez tényleg egy tökéletes megoldás a mobilok kis képernyője, és a képernyőn megjelenenő hatalmas mennyiségű tartalom miatti nehéz navigálás kiküszöbölésére.

Tudtátok, hogy már van Windows mobilra is "iPhone emulator": msmobiles.com/news.php/6241.html
Nekem is teccett az igoogle a readerrel kombinálva, csak a google cuccaival az a baj, hogy 1 db gmail címet hajlandó kezelni. Nekem meg van különböző célokra 7 db. És nem jöttem rá, hogy lehet-e többet integrálni.
Netvibes viszont zoxó nélkül mutatja mind a 7-et, meg a többi szolgáltató által kezelt méleket is.

Mellesleg ez a Symbaloo elég jópofán néz ki, de szvsz. tök használhatatlan. Pont az információ hiányzik belőle. Keresni meg ott a google/yahoo.
Netvibes-on meg ébredezés szépen végigböngészem a gondosan berendezett fülecskéket, és közben fogy a kávém.