Kifelé üzlet, belül buli - röviden így szokták összefoglalni az úgynevezett mullet-stratégiát. A mullet, ami az angolban a focista frizurára utal, úgy jön ide, hogy elől nyírt a biznisz, hátul meg lehet lazulni.
Kottke ajánlotta be a a BuzzFeed egyik linkcsokrát, mely azt kísérli meg néhány állítással bemutatni, hogy a webkettes szolgáltatások pontosan ezt a stratégiát követik. Merthogy odáig szép meg jó, hogy bárki elmondhatja a véleményét, bárki bármit publikálhat ezekben a szolgáltatásokban, ám ezek a szolgáltatások mégiscsak hirdetésekből élnek, úgyhogy a látható oldalaikon (címoldal és más főoldalak) azért az üzletnek (hirdetőknek) kedvező tartalmakat boronálják össze, mutatják meg. Nyírják üzletképesre.
Az összeállítás szerint a mullet stratégia minapéldája a MySpace vagy a YouTube "rövidre nyírt" nyitóoldala, a Digg címlapajánlata, vagy éppen a CNN civil tartalmai, melyek annyira el vannak dugva a nyitóoldalon, hogy szinte meg sem találni őket. Miközben a CNN masszív önreklámjának középpontjában éppen az az üzenet áll, hogy "te is feltöltheted, te is bekerülhetsz a tévébe".
A mullet stratégiát egyrészt az diktálja, hogy ezek a szolgáltatások, lévén ingyenesek, valamivel mégiscsak bevételt kell, hogy termeljenek, és ez a jólfésült, hirdetőbarát nyitóoldaluk. Nincsen ezzel semmi baj. Egészen addig persze, amíg könnyedén megtalálhatóak ezekben a szolgáltatásokban a frizura hosszabb, zabolázatlanabb részei. Vagyis a core felhasznlói tartalmak.
A mainstream média hagyományosan rosszindulatú ebben a témában, és szereti mélyen elrejteni a felhasználói tartalmakat. Az új, közösségi szájtok már nem ennyire szemérmesek, s igyekeznek a hirdetői igények és a felhasználói elvárások közt arany középútra lelni. Ami persze nem egyszerű, de kísértése mégis kötelező.
A jó frizurához szakavatott kezek és pontosan metsző olló kell. Ajaj, a fene se akarta ezt a frizura dolgot végigvezetni ezen a poston. Na mindegy.
Kottke ajánlotta be a a BuzzFeed egyik linkcsokrát, mely azt kísérli meg néhány állítással bemutatni, hogy a webkettes szolgáltatások pontosan ezt a stratégiát követik. Merthogy odáig szép meg jó, hogy bárki elmondhatja a véleményét, bárki bármit publikálhat ezekben a szolgáltatásokban, ám ezek a szolgáltatások mégiscsak hirdetésekből élnek, úgyhogy a látható oldalaikon (címoldal és más főoldalak) azért az üzletnek (hirdetőknek) kedvező tartalmakat boronálják össze, mutatják meg. Nyírják üzletképesre.
Az összeállítás szerint a mullet stratégia minapéldája a MySpace vagy a YouTube "rövidre nyírt" nyitóoldala, a Digg címlapajánlata, vagy éppen a CNN civil tartalmai, melyek annyira el vannak dugva a nyitóoldalon, hogy szinte meg sem találni őket. Miközben a CNN masszív önreklámjának középpontjában éppen az az üzenet áll, hogy "te is feltöltheted, te is bekerülhetsz a tévébe".
A mullet stratégiát egyrészt az diktálja, hogy ezek a szolgáltatások, lévén ingyenesek, valamivel mégiscsak bevételt kell, hogy termeljenek, és ez a jólfésült, hirdetőbarát nyitóoldaluk. Nincsen ezzel semmi baj. Egészen addig persze, amíg könnyedén megtalálhatóak ezekben a szolgáltatásokban a frizura hosszabb, zabolázatlanabb részei. Vagyis a core felhasznlói tartalmak.
A mainstream média hagyományosan rosszindulatú ebben a témában, és szereti mélyen elrejteni a felhasználói tartalmakat. Az új, közösségi szájtok már nem ennyire szemérmesek, s igyekeznek a hirdetői igények és a felhasználói elvárások közt arany középútra lelni. Ami persze nem egyszerű, de kísértése mégis kötelező.
A jó frizurához szakavatott kezek és pontosan metsző olló kell. Ajaj, a fene se akarta ezt a frizura dolgot végigvezetni ezen a poston. Na mindegy.
Anr 2007.07.29. 23:31:46
nem is beszelve arrol, hogy pl. a digg a tulzott popularitas miatt kezd megjosolhato/unalmas lenni.
yzzy 2007.07.30. 09:04:52
Kobaljov 2007.07.30. 11:44:38
yzzy 2007.07.30. 12:15:04
Ráadásul, így, gondolom a blogok nem nagyon fognak bekerülni a főhelyekre, bár ki tudja.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.07.30. 12:20:58
[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.07.30. 14:56:10
ez a kijelentés most nagyon trendi dolog lett bloggerek körében. igazat is adok nekik de az is tény, hogy a látogatók száma felére csökkent azoknál akik ezt alkalmazzák is.
Laci 2007.07.30. 21:31:26
yzzy 2007.07.31. 10:06:39
Akkor még egyszer, az érzékeny lelkű indexesek kedvéért: Szerintem az Index a jó irányba megy, rossz megoldással, ami lehet csupán bátortalan lépés vagy tudatos mullett-stratégia.
Érted, haver, mit mondok? Pont azt, hogy a blog-részt jobban kellene nyomni. Aludd ki magad.
bla 2008.12.30. 09:43:51