Erőteljesen növekedett 2007-ben a nagy amerikai videómegosztó szájtok látogatottsága. A Pew mérése szerint ma már minden második nethozzáféréssel rendelkező felnőtt amerikai látogatja a YouTube-ot és a többi videómegosztó szájtot. Az elmúlt évben az ilyen szolgáltatások átlagos látogatottsága megduplázódott.
Nők és férfiak nagyjából ugyanolyan valószínűséggel fogyasztanak ilyen tartalmakat. A különbség inkább a korcsoportoknál észlelhető. A 18-29 évesek döntő többsége (70 százaléka) látogatott már el videómegosztó szájtra. A fiatalok harmada napi rendszerességgel nézeget a neten videókat.
Na de mi van az aktív felhasználókkal? A Pew mérése szerint az amerikaiak 22 százaléka készít saját videófelvételeket, és 14 százalék meg is osztja videóit online. Számuk jó fél év alatt megháromszorozódott. Szóval ezek szerint nem igaz, hogy mindig ugyan az a pár százalék nyomja ki a YouTube-ra a videókat. (A felmérés további adatait pdf-ben lehet olvasgatni.)
2006 után tehát 2007 is a YouTube éve volt. A tévétársaságok meg ahelyett hogy hamvába holt ötletekkel próbálkoznának, végre megtanulhatnának együtt élni ezzel a jelenséggel.
Nők és férfiak nagyjából ugyanolyan valószínűséggel fogyasztanak ilyen tartalmakat. A különbség inkább a korcsoportoknál észlelhető. A 18-29 évesek döntő többsége (70 százaléka) látogatott már el videómegosztó szájtra. A fiatalok harmada napi rendszerességgel nézeget a neten videókat.
Na de mi van az aktív felhasználókkal? A Pew mérése szerint az amerikaiak 22 százaléka készít saját videófelvételeket, és 14 százalék meg is osztja videóit online. Számuk jó fél év alatt megháromszorozódott. Szóval ezek szerint nem igaz, hogy mindig ugyan az a pár százalék nyomja ki a YouTube-ra a videókat. (A felmérés további adatait pdf-ben lehet olvasgatni.)
2006 után tehát 2007 is a YouTube éve volt. A tévétársaságok meg ahelyett hogy hamvába holt ötletekkel próbálkoznának, végre megtanulhatnának együtt élni ezzel a jelenséggel.
Címkék: stat youtube
20 komment
2008.01.11. 08:46. írta:
hírbehozó
kutacs_ (törölt) 2008.01.11. 10:51:37
kutacs_ (törölt) 2008.01.11. 11:05:17
a user generated contenttel hasonló a helyzet. mindig is volt, mindig is lesz, de az emberek többsége ettől függetlenül az iparilag legyártott tartalomra kíváncsi.
zsolti 2008.01.11. 11:28:11
bpelhos 2008.01.11. 11:29:48
Akkor már csak meg kell tanítani a usereket ipari tartalom előállítására. Meg persze valami eszközt kell a kezükbe adni.
Charybdis 2008.01.11. 11:57:49
Aztán egy helyen láthatnád a nézettségi adatokat, kommenteket.
Mármint úgy értem, hogy a Youtube-ot így lehetne lenyomni: Összeállna 20-25 konkurens, és akkor egy idő után máshol is annyi videó lenne mint youtube-on.
A képminőséget meg úgy lehetne javítani, hogy eleve FLV-t lehessen feltölteni, amit nem konvertálnának sehova. És ráadásul H.264-ben lenne (ehhez várni kell a Flash player terjedésére).
Charybdis 2008.01.11. 12:02:32
De ha lenne egy olyan opció, hogy ingyen felnyomhatnád 25 másik helyre, akkor tuti hogy azokra is feltöltenéd.
kutacs_ (törölt) 2008.01.11. 12:06:28
abban igazad van, a pc és az internet összekapcsolódása egy jelentős mérföldkő volt. de érdekes az is, amikor a tv összekapcsolódik az internettel. és pc kiszorul a háztartásból.
kutacs_ (törölt) 2008.01.11. 12:58:02
oké. csak kérdés, h a háztartások többsége akar-e bármit permanensen megosztani. nekem az a gyanúm, h nem.
nem arról van szó, h a többség ne akarná megörökíteni a fontos családi eseményeket, vagy h ezt ne akarnák időlegesen az ismerőseikkel megosztani. hanem arról, h nem akarják mindenkivel és folyamatosan megosztani.
régen is voltak fényképezőgépek. ezek megörökítettek családi eseményeket. a képeket a többség kitette a falra, de alig volt olyan, aki kitette az üzenőfalra, vagy a faliújságra. a többség ezeket megmutatta az ismerőseiknek, aztán eltette, adott esetben megint elővette. nincs ez ma sem másként.
az igaz, h a youtube-ra egyre több video kerül fel. és az is igaz, h egyre több háztartás készít házi videokat. de ebből nem következik az, h a youtubon növekedne aránya. ennek épp az ellenkezője igaz. egyre több vállalkozásokhoz kötődő félprofi, vagy profi tartalom.
kutacs_ (törölt) 2008.01.11. 13:14:40
tehát az, h az amerikai fiatalok 14%-a akar rendszeresen megosztani, az nagyjából annyit tesz, h cca. ennyi fiatal van, aki valamilyen internetes médiavállalkozásban gondolkodik. európában ez az arányszám vélhetően sokkal alacsonyabb.
kutacs_ (törölt) 2008.01.11. 15:00:23
ki volt ez annak idején találva. úgy hívták ezt multimédia adatbázisok.
(1) van egy csomó multimédia nyersanyag, blob, ezekhez kapcsolhat az állam egy csomó erősen strukturált a metaadatot, ebből lesznek "nagy" relációs adatbázisok, amelyekben lehet célzottan keresni. ezek a multimédia tárolók.
(2) van egy csomó multimédia nyersanyag, blob, ezekhez kapcsolhat a vállalkozás egy csomó gyengén struktuált metaadatot. ebből lesznek a "közepes méretű" hálós adatbázisok, amelyekben lehet célzottan hidetni. ezek a multimédia lapok.
(3) és van egy csomó multimédia nyersanyag, blob, ezekhez kapcsolhat a háztartás egy csomó strukturálatlan metaadatot, és ezekből lesznek a "kis" hierchikus adatbázisok, amelyeket célzottan lehet eladni. ezek a multimédia albumok.
(a) jöttek akik kitalálták, h nehogy már bárki is strukturált adatot merészeljen kapcsolni a multimédia anyagokhoz, mert az nem jó, az nem user generated content, és pedig az a jövő. ezzel hazavágták a célzott keresést. pontosabban az néhány óriásvállalat kezébe került.
(b) jöttek akik kitalálták, h nehogy már bárki is statikus adatot merészeljen kapcsolni a multimédia anyagokhoz, mert az nem user generated content, és pedig az a jövő. ezzel hazavágták a célzott hirdetéseket. pontosabban az néhány óriásvállalat kezébe került.
(c) jöttek akik kitalálták, h nehogy már bárki is pénzt merjen kérni felcímkézett a multimédia anyagokért, mert az nem jó, az nem user generated content, és pedig az a jövő. ezzel hazavágták a célzott eladást. pontosabban az néhány óriásvállalat kezébe került.
most oké, kell user generated content, mindig is volt, mindig is lesz, senki nem mondta, h legyen a világból kitiltva, nincs ezzel semmi bajom, de ennek a primátusát hirdetni szerintem nem vezet sehova.
kutacs_ (törölt) 2008.01.11. 15:03:57
smidgen 2008.01.11. 15:32:20
kutacs_ (törölt) 2008.01.11. 18:06:03
lehet ezt a dolgot mini sorozatokkal kezdeni, aztán a sávszélesség bővülésével lépni előre a tartalommal, és minőséggel. ilyesmit kellene csinálni idehaza is. szerintem egy szintig érdemes ezen "hangosan" gondolkodni. bár az is lehet, h felesleges időtöltés.
az is lehet, h a népek ezt kajálják: h nézzedmárjajmilyenszaraziwiw, és milyenkafaafaszbuk. ehhez nem értek.
dr.minorka 2008.01.11. 22:09:00
Itt valami félre van értve:
A 14% az a 22%-ra vonatkozik:
"Do you ever... (INSERT IN ORDER)?
...
Based on those who record their own video
a. Post your videos on the internet"
www.pewinternet.org/pdfs/Pew_Videosharing_memo_Jan08.pdf
Pairg · http://pairg.hu 2008.01.11. 22:32:38
Charybdis 2008.01.11. 22:50:10
Én talán ha kétszer kattintottam eddig youtube-on hirdetésre.
Meg abból hogy van pénzük, hogy valaki beágyazza a videót? Megnézem a beágyazott videót, aztán lépek.
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.12. 19:12:06
szerintem ez egy nagyon jó oldal és az ilyentől nem sajnálom a sikert, sőt
szoktam is kattintani a google hirdetésekre, hadd csöpögjön a mani, most is kattintottam egyet
(hozzáteszem és máshol is szoktam ahol használom az oldalt sokszor, próbálok érdekes hirdetéseket keresni és találtam már jó pár cuccot ami miatt megérte kattintani)
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.12. 19:16:59
namost el tudod képzelni, hogy a youtubera sokkal értékesebb hirdetéseket ad a rendszer
és ha ezt megszorzod a látogatottsággal, ami durván 40-szerese az iwiwnek, tehát napi 2 milliárd oldalletöltés, csak összejön belőle egy pár cent
Szibarita 2008.01.13. 11:44:54
Rettento aggaszto jelenseg, hogy egy ilyen szolgaltatas (amit tenyleg szinte mindenki hasznal) megel reszvenyopciokbol es kotvenyekbol.
Charybdis 2008.01.13. 21:45:00
Mért aggasztó, hogy megél a youtube? :)
Pont hogy egyre jobb lesz. Ha elterjed rendesen a Flash Player Update 3, akkor H.264-es filmekre fog váltani a youtube, tehát jobb minőségben gyorsabban fognak lejönni.
Aztán egy idő után fel lehet majd tölteni 10 percnél hosszabb részeket is (mondjuk ezt szinte mindegyik másik site tudja...), és végén már hosszú filmeket tudsz szinte élethű minőségben nézni real-time.
Aztán még mindig van tér a fejlődésnek, pl. megjelenhetnek a 3D-s filmek...
Tehát gondolj már bele, mekkora potenciál van a videómegosztókban. Képzeld el, amikor majd Youtube-on megnézel egy 30 perces filmet 3D-ben, fénykép minőségben :)