Miért megállíthatatlan a Google?



A Valleywagen találtuk ezt a táblázatot. Érdekes látni, hogy melyik országban vagy földrészen mennyi a keresőköltés. Az egész világon egyértelmű a Google dominanciája, kivéve Japánt, ahol a Yahoo nagyon erős. A táblázat úgy még érdekesebb, ha a Microsoft ajánlatára gondolunk a Yahoo felvásárlására: Japánon kívül nincs olyan ország, ahol a két cég együttesen akárcsak megközelítené a Google-t. Ráadásul a Japán Yahoo-t külön kezelik, a Microsoft ajánlata nem is vonatkozik erre.
Címkék: google keresők yahoo
2008.02.07. 10:49. írta: WoodenS

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hülye kérdés: Japánban miért olyan népszerű a yahoo?
hulye valasz: talan mert a japanok egyszerubben ki tudjak ejteni a Yahoo nevet mint a Google-et.
Nem is tudom hogy MO.-on miert nem sikeresebb a Yahoo ;)
Az MS-YHOO házasságnak csak egy része a keresőpiac. Nem azért veszik meg a Yahoo-t, hogy ezzel övék legyen a legnagyobb kereső.
Tényleg nem a keresés a lényeg. A Yahoo elég erős tartalomban is, tudom, hogy ahhoz rá is kéne nézni néha a Yahoo.com-ra, hogy erre rájöjenek az emberek, és nem csak a google fehér lapját nézni, de szerintem lassan leáldozott a keresőknak, akik mást nem tudnak. A google is próbálkozik mindenfele.

Érdekesebb lenne egy olyan összehasonlítás, hogy a különböző nagyjából ugyanazon szolgáltatások hogyan állnak egymással (yahoo mail-gmail, flickr-picasa, yahoogroups-google groups stb..)
A magyarok könnyen nevezik meg a google-t: gugli :D

Egyébként jó kérdés, hogy miért ehhez vagyunk szokva. Talán a kezdetekkor a google volt a szolgáltató ilyen téren, és azért. Én pl. Yahoo -t ha megnéztem 5x egész életemben.
@e-lias:
Azért hülyeségeket ne mondjuk... a yahoo! cég 1995-ben lett bejegyezve (bár az oldal már 1994-ben is működött), a google csak 1998-ban. A magyar Heuréka! nevű kereső például direkt yahoo-s szinekben dolgozott annak idején az ezredforduló magasságában. ... de például én elég sokáig altavistát használtam (szintén 1995 óta létező cég), szóval olyan 2002-2003 tájékán szokhattam át a googlera.
nekem joban tetszik a gugli keresőlapja, nem szeretem a "mindent egy helyen" megoldásokat. ezért nem használom az iguglit sem. a keresőoldalt keresésre használom, tehát gyorsan töltődjön be, és legyen minél egyszerűbb, nem kell a sok sallang.

híreket a hírolvasóból, ímélt a postafiókból, cipőt a cipőboltból veszek.
@CruelAngel
"a google volt a szolgáltató ilyen téren"
Innen kihagytam a jobb szócskát. Én egyébként a saját kezdeteimről írtam. 97 -től voltam gimis, és kb 3. osztályban kezdtünk netezni a suliban. Tehát akkoriban is már google-t használtam tudja az ég miért. Nem is hallottam Yahoo-ról jót akkor .
Mégegyszer, ezek saját okok, indokok. nem globális következtetés. Mikor a Yahoo indult, még commodore -al játszottam.
"ezek saját okok, indokok"
Oks, ez esetben bocs.
Megegy hulye kerdes: mi a frasz az a kereso koltes (search engine spending)? Ezek a szponzoralt talalatokra elkoltott penzek, vagy valami mas is benne van?
A Google nem emiatt, hanem a fejlesztési és terjeszkedési módszere miatt megállíthatatlan. A részesedés csak következmény.
szerintem ja. a google-t a mobil eszközök elterjedése állíthatja meg.

persze tudom van ez a challenge. és az a terv, h a kommuniti nyílt forráskódú mobil alkalmazásokat fejleszt majd a google-nak. a googleplexben a jó és igazságos szovjetek mindent beáraznak, és megmondják kinek mennyi jut a központi költségvetésből. ohne piac. kommunizmus 2.0. erre befizetek.
András,
miért volna megállíthatalan. van egy üzleti modell ami nagyon jól működik pc-n, senki nem tudja h működik-e mobilon.

a kérdés egyfelől az, h a népek inkább kiadnak a népek 1 $-t, vagy azt mondják, legyen minden ingyen, és a mobil képernyőt is pakolják tele hirdetésekkel. nekem az a gyanúm, h népeknek valójában nincs bajuk azzal, h a szoftverért fizetni kell 1$-t.

nekem az a gyanúm, h az új belépők közül egyre többen próbálkoznak majd hagyományos üzleti modellel. ingyenes alapszolgáltatás fizetős prémiumszolgáltatások. lehet, h nem idehaza, de mondjuk a nyugati világban.
ebből lesz egy csomó bukott projekt. de nyertesek is lehetnek szép számmal. és ez állíthatja meg a google-t.

persze az is lehet, h szoftvergyártást hirdetési piacnak teljes egészében sikerül alárendelni. és akkor a google tényleg egyeduralkodó lesz. szerintem ennek van kisebb esélye.
Amíg a google tartja ezt az üzleti filozófiát („lehet úgy is üzletileg sikeresnek lenni, hogy közben az emberek javára koncentrálsz, nem a pénztárcájukra”), addig megállíthatlan lesz, valóban. Amiben mellesleg reménykedem is.
Nemrég olvastam egy cikket a Google üzleti modelljének kritikájáról, illetve arról, hogy mi is a fő bevétele. Meglepő módon a Google a hirdetésekből él (99%-a az árbevételnek. És ezt a bevétel a rengeteg netes alkalmazással generálja még igazán. Így nem meglepő, ha érzékenyen érintheti a Yahoo Microsoft kézbe kerülése, mert hasonló üzleti modell alakulhat ki (bár most a Microsoftból nem nézem ki, hogy rövid távon képes a Google megközelítést lemásolni).

Összefoglaló itt van róla:
tudman.blogspot.com/2008/02/google-az-innovci-lgkre-vagy-vg-kezdete.html