A Szonda Ipsos és a Gemius közös netfelmérésének számomra legmeglepőbb adata (és amiről eddig nulla információm volt), az a YouTube magyarországi felhasználóbázisa.
Az a tény, hogy egy hónapban másfélmilló (!) magyarországi látogatója van az amerikai videómegosztó szájtnak, egyben azt is jelenti, hogy a magyar netezők sokkal hamarabb kezdték el megszeretni az online videómegosztókat, minthogy a magyar piac lépett volna.
Ma már a magyar netezők majdnem annyi időt töltenek a YouTube oldalain, mint amennyit a Freemailben. Szinte hihetetlen.
Szonda Ipsos - Gemius Hungary: gemius/Ipsos Audience 2008. január (15+ belföldi adatok)
Szóval kiderült valami olyan adat, ami után hiába is kutakodnánk a Webauditban, vagy a magyar szolgáltatókat szondázó felmérésekben. Mondom, igazi meglepetés. Nyilván hirdetői szempontból sem mellékes, hogy a magyar netezők egy hónapban - ezek szerint - 2,7 millió órát töltenek el YouTube-videók nézegetésével.
Ennél azért többet szerettem volna megtudni a magyarországi YouTube-felhasználókról. Sikerült is beszerezni pár olyan adatot, melyet korábban még nem olvashattatok máshol...
Keresztlátogatottság. A 2008 januári adatok szerint a magyar YouTube-felhasználók legnagyobb arányban az Indavideót használják a magyar szolgáltatók közül. A youtuberek 42 százaléka nézi az Indavideót, 25 százalékuk a Videát, 19 százalékuk a Videoplayer.hu-t, és 10 százalékuk a Metacafét.
Az Indavideó látogatóinak 78 százaléka néz youtube-os videókat is. A Vidoplayer.hu össz látogatóinak 76 százaléka, míg a Videa felhasználótáborának 71 százaléka fogyaszt YouTube-tartalmakat.
A magas keresztlátogatottsági adatok szerintem abból jönnek, hogy a netezők nagyrésze nem tudatosan lép fel a YouTube-ra, hogy videókat nézegessen, hanem egyszerűen azért találja meg a videószájtot, mert ott van a tartalom. A sikeres videómegosztó tehát onnan ismerszik meg, hogy gazdag a tartalomkínálata. És ebben természetesen a YouTube a legerősebb, így valamennyire érthető is, hogy az ötödik leglátogatottabb szájt a magyar netezők körében.
Szonda Ipsos - Gemius Hungary: gemius/Ipsos Audience 2008. január (15+ belföldi adatok)
Demográfia. Milyen az átlag magyar YouTube-felhasználó? 18-29 éves, férfi, érettségizett, Esomar C kategóriájú, aktív. Szintén fontos adat, hogy a magyar YouTube felhasználók 56 százaléka minden nap néz tévét.
A kutatás affinitás-indexéből az is kiderül, hogy milyen magyar célcsoportokat könnyebb elérni a YouTube-on, mint a magyar weben általában. Azoknak a hirdetőknek érdemes a YouTube-ban gondolkodnia, akik a 15-29 éves, megyeszékhelyen vagy községben élő, nagyon intenzíven netező diákokat szeretnék elérni. Ők ugyanis nagyobb valószínűséggel fordulnak elő a YouTube oldalain, mint a többi célcsoport.
Szonda Ipsos - Gemius Hungary: gemius/Ipsos Audience 2008. január (15+ belföldi adatok)
Érdekesség még, hogy a YouTube magyar felhasználóinak 12 százaléka 50 év feletti.
Bár a hirdetők egyelőre csak az AdWordsszel tudják elérni a YouTube felületein a magyar netezőket, - ha minden igaz, és a Google hamar berántja a DoubleClicket is a videómegosztó oldalra - talán sokkal több lehetőségük lesz elérni a vágyott magyar célcsoportokat.
Az is bizakodásra adhat okot, hogy a tavaly beindult lokalizációs hullám már a lengyeleket is elérte. Úgyhogy nyilván nem kell sokat várni a magyar nyelvű YouTube-interfészre sem. Akkor majd kiderül, hogy korlát volt-e egyáltalán a magyar netezők számára, hogy eddig jobbára az angol szavakkal kellett bíbelődniük a felületen. Avagy: le tudja-e nyomni a YouTube a Freemailt?
(A Szonda-Gemius kutatás során a mérőkóddal/cookie-val nem mért oldalak látogatottságát egy több mint 3000 felhasználóból álló szoftverpanelből nyerték. A tagokat, akik vállalják, hogy számítógépükre egy mérőszoftvert telepítenek a Gemius online, a Szonda Ipsos pedig offline módszerekkel toborozza, így lehetséges olyan oldalakról is képet kapni, ahova mérőkód egyhamar nem fog kikerülni.)
Holnap újabb exkluzív adatokat ismertetünk...
Az a tény, hogy egy hónapban másfélmilló (!) magyarországi látogatója van az amerikai videómegosztó szájtnak, egyben azt is jelenti, hogy a magyar netezők sokkal hamarabb kezdték el megszeretni az online videómegosztókat, minthogy a magyar piac lépett volna.
Ma már a magyar netezők majdnem annyi időt töltenek a YouTube oldalain, mint amennyit a Freemailben. Szinte hihetetlen.
Helyezés | Webhely | Látogatók (valós felhasználók) | Idő [óra] | Látogatószám változása decemberhez képest (december=100%) | ||
5. | youtube.com | 1,550,561 | 2,703,787 |
| ||
20. | indavideo.hu | 841,692 | 331,931 |
| ||
41. | videa.hu | 550,153 | 497,365 |
|
Szóval kiderült valami olyan adat, ami után hiába is kutakodnánk a Webauditban, vagy a magyar szolgáltatókat szondázó felmérésekben. Mondom, igazi meglepetés. Nyilván hirdetői szempontból sem mellékes, hogy a magyar netezők egy hónapban - ezek szerint - 2,7 millió órát töltenek el YouTube-videók nézegetésével.
Ennél azért többet szerettem volna megtudni a magyarországi YouTube-felhasználókról. Sikerült is beszerezni pár olyan adatot, melyet korábban még nem olvashattatok máshol...
Keresztlátogatottság. A 2008 januári adatok szerint a magyar YouTube-felhasználók legnagyobb arányban az Indavideót használják a magyar szolgáltatók közül. A youtuberek 42 százaléka nézi az Indavideót, 25 százalékuk a Videát, 19 százalékuk a Videoplayer.hu-t, és 10 százalékuk a Metacafét.
Az Indavideó látogatóinak 78 százaléka néz youtube-os videókat is. A Vidoplayer.hu össz látogatóinak 76 százaléka, míg a Videa felhasználótáborának 71 százaléka fogyaszt YouTube-tartalmakat.
A magas keresztlátogatottsági adatok szerintem abból jönnek, hogy a netezők nagyrésze nem tudatosan lép fel a YouTube-ra, hogy videókat nézegessen, hanem egyszerűen azért találja meg a videószájtot, mert ott van a tartalom. A sikeres videómegosztó tehát onnan ismerszik meg, hogy gazdag a tartalomkínálata. És ebben természetesen a YouTube a legerősebb, így valamennyire érthető is, hogy az ötödik leglátogatottabb szájt a magyar netezők körében.
A szájt látogatóinak hány %-a látogatta a YouTube-ot | A YouTube látogatóinak hány százaléka látogatta a szájtot | |
IndaVideo | 78 | 42 |
Dailymotion | 78 | 2 |
Metacafe | 81 | 10 |
Videa | 71 | 25 |
Videoplayer | 76 | 19 |
WindowsMedia | 84 | 7 |
Demográfia. Milyen az átlag magyar YouTube-felhasználó? 18-29 éves, férfi, érettségizett, Esomar C kategóriájú, aktív. Szintén fontos adat, hogy a magyar YouTube felhasználók 56 százaléka minden nap néz tévét.
A kutatás affinitás-indexéből az is kiderül, hogy milyen magyar célcsoportokat könnyebb elérni a YouTube-on, mint a magyar weben általában. Azoknak a hirdetőknek érdemes a YouTube-ban gondolkodnia, akik a 15-29 éves, megyeszékhelyen vagy községben élő, nagyon intenzíven netező diákokat szeretnék elérni. Ők ugyanis nagyobb valószínűséggel fordulnak elő a YouTube oldalain, mint a többi célcsoport.
Célcsoport | Közönség összetétel (%) | Affinitás Index (%) |
Férfi | 56 | 108 |
Nő | 44 | 92 |
[15-17] | 12 | 126 |
[18-29] | 48 | 127 |
[30-39] | 18 | 93 |
[40-49] | 10 | 58 |
[50-59] | 9 | 68 |
[60-99] | 3 | 95 |
max 8 ált. | 27 | 126 |
szmk. | 17 | 116 |
érettségi | 38 | 93 |
diploma | 19 | 78 |
Esomar AB | 27 | 96 |
Esomar C | 34 | 102 |
Esomar DE | 30 | 91 |
Budapest | 23 | 100 |
intenzív internetező (21+ nap/hó - mért adat) | 33 | 166 |
tanuló, diák | 41 | 143 |
TV-nézés gyakorisága (minden nap) | 56 | 89 |
Érdekesség még, hogy a YouTube magyar felhasználóinak 12 százaléka 50 év feletti.
Bár a hirdetők egyelőre csak az AdWordsszel tudják elérni a YouTube felületein a magyar netezőket, - ha minden igaz, és a Google hamar berántja a DoubleClicket is a videómegosztó oldalra - talán sokkal több lehetőségük lesz elérni a vágyott magyar célcsoportokat.
Az is bizakodásra adhat okot, hogy a tavaly beindult lokalizációs hullám már a lengyeleket is elérte. Úgyhogy nyilván nem kell sokat várni a magyar nyelvű YouTube-interfészre sem. Akkor majd kiderül, hogy korlát volt-e egyáltalán a magyar netezők számára, hogy eddig jobbára az angol szavakkal kellett bíbelődniük a felületen. Avagy: le tudja-e nyomni a YouTube a Freemailt?
(A Szonda-Gemius kutatás során a mérőkóddal/cookie-val nem mért oldalak látogatottságát egy több mint 3000 felhasználóból álló szoftverpanelből nyerték. A tagokat, akik vállalják, hogy számítógépükre egy mérőszoftvert telepítenek a Gemius online, a Szonda Ipsos pedig offline módszerekkel toborozza, így lehetséges olyan oldalakról is képet kapni, ahova mérőkód egyhamar nem fog kikerülni.)
Holnap újabb exkluzív adatokat ismertetünk...
Címkék: stat magyar youtube videómegosztók
33 komment
2008.03.18. 16:47. írta:
hírbehozó
-sg- 2008.03.18. 16:55:18
joskafiser 2008.03.18. 16:59:21
Pontosabban a sorrend és a nagyságrend. S nem is 3000 emberből mért adat...
trabant 601 · http://youtube.com/watch?v=Z3prOObnrmk 2008.03.18. 17:01:25
amúgy talán egy hete láttam a youtube-n rendes magyar reklámot. (gif vagy flash lehetett, csak feltűnt a magyar szöveg)
Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2008.03.18. 17:07:39
a magyar tv-k nézettségét 800 emberből álló mintán mérik (6-8 millióan tévéznek itthon), ehhez képest a 3000+ ponton mért 2.5-3 millió netező adatai sokkal pontosabbak.
az alexa adatai nem reprezentatívak, a szonda-gemius párosé viszont igen.
Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2008.03.18. 17:09:35
"1999. tavaszától már 840 háztartás adatait dolgozzuk fel naponta." (www.agb.hu)
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2008.03.18. 17:14:43
trabant 601 · http://youtube.com/watch?v=Z3prOObnrmk 2008.03.18. 17:26:40
tóbiás · http://poorn.hu 2008.03.18. 17:43:46
Gyurma Pappa 2008.03.18. 17:45:12
on: én mondjuk tök véletlenül szoktam csak magyar videómegosztókat nézni, és meg is lepődök néha, hogy "ja, ez a Videa". Fogalmam sincs sokszor róla, hogy mit nézek, direkt csak a youtube-ra megyek fel, de oda rendszeresen. Pl.: amerikai football videókat, magyar zenéket, trailereket keresek. JA meg póker videókat :D
kirandulo · http://kirandulo.blogspot.com/ 2008.03.18. 17:50:03
Valakiember (törölt) 2008.03.18. 17:51:12
Ellenben a magyar videómegesztók kozul mindegyik megemlítettek használom, és aktív felhasználó is vagyok mindegyiken...
Bár, legaktívabb a videoplayer.hu -n vagyok, utánna jon az indavideo majd a videa.
Bár, az indavideót annyiból nemszeretem, hogy általában mindíg valami "kellemes" megjegyzést kapok olyanoktól, akik nem mozdulnak ki a házukból és városon laknak, és nem tudják mi van a faluban, de okoskodnak...
Mindegy, én amúgy is úgy vangyok vele (ez most totál egoistán fog hangzani [bár az is vagyok...] de) én úgy vagyok vele, hogy a videóimat csakis a saját szórakoztatásomra hozom létre, és méltónak tartom azon megosztó felhasználóit a megtekintésére, ahova felteszem.
Bár a tapasztalataimból arrakovetkztettek hogy 1-rol simán lehagyok...
dekoninckx (törölt) 2008.03.18. 17:54:07
Charybdis 2008.03.18. 18:00:43
dr.minorka 2008.03.18. 18:14:18
Hányan látogatják a youtube-t, összesen?
Én mondjuk egy 60 milliós számot ismerek (2008.február). Tekintve, hogy ebben az amerikai látogatók is benne vannak(általában 2/3-os szokott ez lenni), "kicsit" eltúlzott ez a 1,5 milliós magyar vendégsereg.
dH2K · http://dh.squidcode.com 2008.03.18. 18:29:54
Lehetséges riposzt: "De legalább a miénk."
Amit én erről gondolok: "A tiétek."
joskafiser 2008.03.18. 18:50:43
ui: Kibújik a szög a zsákból azon ritka alkalmakkor (aka: közvéleménykutatók és statisztikuok leírják magukat nullára) mikoris a mintvételen alapuló eredményeket össze lehet hasonlítani a konkrét adatokkal. Lásd: választások. Sorra beégnek, de durván. Na ennyit ér a mintavétel...
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.18. 20:04:18
Valaki más 2008.03.18. 20:15:08
Zenyatta Mondatta 2008.03.18. 20:32:46
Az egyetlen hatásos mérési módszer amely automatizálható, az nagyjából a google-analytics, de ahhoz is nagyon pontos geotargeting-adatok kellenek...
Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2008.03.18. 20:55:11
Nem sok, de nem is kevés:
www.youtube.com/profile_play_list?user=Musaic
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2008.03.18. 21:16:59
alkopop 2008.03.19. 04:39:15
Én mondjuk egy 60 milliós számot ismerek (2008.február). Tekintve, hogy ebben az amerikai látogatók is benne vannak(általában 2/3-os szokott ez lenni), "kicsit" eltúlzott ez a 1,5 milliós magyar vendégsereg."
Naponta tobb mint 100 millioan latogatjak a youtube-ot, 2006. juniusaban pedig 2,5 milliard latogato volt. A 60 milliot honnan szedted???
seslixer 2008.03.19. 08:07:13
Minimál off: amúgy nemrégiben találtam rá a Google-ben egy hazai site-ra, a www.videosmart.hu-ra. Ott legalább tényleg csak jó videók vannak, csak magyar nyelven, amiből legalább tanulhatok is valamit. A koleszban legalábbis egy-két ötlet már jól jött innen :) Valszeg sosem lesz olyan nagy, mint az Indavidea, vagy a többiek, de ettől még nekem bejövős.
trabant 601 · http://youtube.com/watch?v=Z3prOObnrmk 2008.03.19. 08:19:05
dr. Wilbur Swain 2008.03.19. 08:42:24
mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2008.03.19. 09:02:03
van egy vékony réteg, akik beszélnek/értenek angolul és használnak mindent, válogatás nélkül.
meg van az összes többi, akik többnyire értenek/beszélnek angolul, (10-ből kb. 8-an), akiknek megáll az élet a határon (iwiw, freemail, satöbbi).
és ez szomorú.
krazi 2008.03.19. 09:20:10
Azért a dúrva beégésről csak annyit hogy egy 1000 fős reprezentatív mintából hibahatáron belül megjósolják a pártok támogatottságát.
Azt nem mondom hogy egy 3000-es minta 3x olyan megbízható mint egy 1000 fős, de ha jó volt a mintavétel, akkor nagyságrendileg jók az eredmények.
Horasz · http://horasz.blog.hu 2008.03.19. 10:32:02
Kb. 1 eve kattantam ra a Youtubera, amikor rajottem, hogy olyan regi videoklipeket is megtalalok, amiket mar reg elsirattam.
Elekzdtem kulonbozo playlisteket osszeallitani maganak, es a hangulatomhoz illo zeneket hallgatom, kvazi remote mp3 lejatszokent Youtubeon keresztul.
Mindezt munkaidoben, hiszen itt eleg a savszel es hatterzenenk tok jo.
Jatszom a WoW-al, a klanom alatal keszitett videokat altalaban en toltom fel a Youtubera, az accom alatt 5 wow specifikus video talalhato osszes eddig talan 4000 view-val.
Mivel a fozes a hobbim gyakran nezem kulfoldi sztarszakacsok receptjeit a Youtubeon, Gordon Ramsey, Jamei Oliver, stb, eleg sok talalhato, altalaban jo minosegu, tv musorkbol felvett videok vannak fent.
Neha ha kellene egy ket idezet egy filmbol akkro rakeresek a film cimre:)
A kategorias, 30 eves budapesti lakos.:) Ferfi.
kutacs_ (törölt) 2008.03.19. 11:13:32
így nagy biztonsággal aligha lehet megmondani, h hányan látogatnak egy oldalt, hanem inkább csak azt lehet megmondani, h otthoni látogatottsága mekkora, mert ott vannak felszerelve a panelek.
gondolom az otthoni értékeket felszorozzák valahogy. vélhetően ez okozza a youtube felülreprezentáltságát. többen nézik otthonról, mint hivatalból, iskolából, munkahelyről. persze nem ismerjük a pontos módszertant.
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.03.19. 11:26:36
nincs fullscreen (!!!), és bélyegméretű a videó. gratulálok
egy dolog tart vissza az indavideótól:
nincs fullscreen (!!!). de kisebbre vehetem a képet. hurrá.
egy dolog vonz a youtube-ban:
felhasználóbarát és sok tartalom. (na jó, ez 2 dolog)
kurucz · http://onlime.blog.hu 2008.03.19. 14:23:03
A VMR-ből emellett megtudhatjuk azt is, hogy 460 ezer netező töltött már fel valamilyen videót az internetre, közülük 300 ezren éppen a YouTube-ra.
Ha valakit mélyebb - vagy másjellegű netes - adatok is érdekelnek, akkor javaslom neki a www.nrc.hu oldal felkeresését.
dr.minorka 2008.03.19. 15:48:08
"Naponta tobb mint 100 millioan latogatjak a youtube-ot, 2006. juniusaban pedig 2,5 milliard latogato volt. A 60 milliot honnan szedted???"
siteanalytics.compete.com/youtube.com/?metric=uv#
02/2008, people ("The number of people visiting a site"):59,241,290
És te honnan szedted a számaidat?
----------------------------
A felmérés (Szona/Gemius) szerint egy hónap alatt 1,550,561 magyar felhasználó 2,703,787 órát töltött el a youtube-n. Vagyis egy felhasználó 30 nap alatt 1,74 órát. Ami 1 napra számítva max. 4 perc.
lipilee · http://lipilee.hu 2008.03.20. 10:22:27
szóval: van olyan adat, hogy mennyi az index fősodorból indavideózók aránya és mennyi a simán odakattintóké?