Exkluzív: a Google és a Microsoft magyar ütközete

Tegnap beígértem, hogy ma folytatjuk a Szonda Ipsos és a Gemius kutatási eredényeinek boncolgatását. Tegnap a YouTube magyar felhasználói, ma pedig a Google és a Microsoft webes alkalmazásainak magyarországi felhasználói vannak terítéken...

A januári adatok szerint a Google Earth webszájtja 42,133 magyar netezőt vonzott. Ennek kapcsán csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy a Webisztán olvasói közt az egyik legnépszerűbb téma épp a Google térképalkalmazásai. És persze az is ide kívánkozik, hogy a Google Earth ugye desktop alkalmazás, így a honlap látogatottsága nem túlságosan fontos adat. Talán csak az új Google Earth júzerekről mond valamit.

Gmail vs. Live Hotmail

Nézzünk egy sokkal érdekesebb adatot. A hazai Gmail-felhasználók a felmérés szerint januárban összesen 867,434-en voltak, míg a Microsoft Live Mail weboldalát 392,147-en látogatták. Elég meglepő adatok ezek. Hiszen ebből az tűnik ki, hogy rengeteg Gmail-felhasználó van Magyarországon. (Ne feledjük, a magyarok körében a legnépszerűbb webmail szolgáltatás a Freemail, melynek a mérés szerint januárban kétmillió magyar felhasználója volt.)

Hogy tovább fokozzam az izgalmakat és az értetlenkedést, íme a két webmail szolgáltatásban átlagosan eltöltött idő:

Gmail (2:06:08 óra) vs. Live Hotmail (0:38:43 óra)

Ezek szerint a magyar gmailesek sokkal tovább tartják nyitva levelezőjüket, mint a hotmailesek. Mondjuk én, mint Gmail-júzer ezt könnyen el tudom képzelni, mégis, a különbség meglepően nagynak tűnik.

Térképek, blogok fényképek

A Google magyarországi zászlóshajója tehát - a kereső és a YouTube mellett - a Gmail. A második (vagyhát 4.) helyezett pedig - tararam - a Google Maps. A kutatás szerint januárban 182,352 magyar netező kereste fel a Google webes térképalkalmazásának oldalát. Ők átlagosan 7 percet töltenek el az oldalon. Ami ugye azt jelzi, hogy csak felugranak a Google Mapsre, megkeresni egy lokációt, és tovább is állnak.

A Maps után a Google Video következik a sorban. A magyar netezők közül 159,109-en léptek fel erre az oldalra egy hónap alatt. Átlag 10 percig nézelődnek ezen az oldalon.

A sorban a Picasa következik. A Google képmegosztó szolgáltatás augye asztali klienssel is rendelkezik, úgyhogy a valós felhasználóbázisra csak következtetünk abból, hogy a webes felületre januárban 155,921-en honfotársunk lépett fel, és egy hónap alatt összesen átlag 1:19:28 órát töltöttek el képek nézegetésével.

Mérhető még a Google levlistaszolgáltatásának magyarországi forgalma. Kicsivel több mint 95 ezer magyarországi netező kereste fel a Groupsot januárban.

Szóval ezek a Google Hungary sikertörténetei. És most nézzük, mik azok a webes szolgáltatásaik, melyek egyelőre nem nagyon ragadtak meg a magyar netezők fejében. Nem mérhető a Google Docs, a Google Reader és a Google News látogatottsága.

Végül a Microsoft Live két további termékét nézzük meg. Maga a Live.com egy hónap alatt 1,319,251 magyar netezőt vonz. (Ebbe beletartozik ugye minden aldomain és url, ami "live.com"-ra végződik.) A térképalkalmazásukról (Live Maps) nincs adat. A Spaces, vagyis a Microsoft blogszolgáltatását viszont megintcsak meglepően sok magyar használta januárban: 401,294. Ha jól az infóim, a Google blogszolgáltatását, a Blogger.com-ot egy hónap alatt kb. 170 ezer magyar használta.

A fenti adatokat nyilván sokféleképpen lehet magyarázni, értelmezni. Számomra meglepő a Gmail és a Live.com hazai sikere. Ami nem lepett meg, az talán a Google Maps magyarországi népszerűsége.

Ezzel nincs vége a kutatás eredményei vesézésének. Holnap jön a befejező rész. Stay tuned.

Címkék: microsoft google stat gmail magyar live.com térképalkalmazások
2008.03.19. 16:26. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát, én a Microsoftot alapból nem bírom, Google-t annál inkább, de most olvazsgatva a nemrégi Yahoo! Mail és Gmail húzásokat rászántam magam, hogy nyitok egy fiókot az ellenfélnél is a hotmailon... :S

Amúgy az utóbbi idoben én is rákattantam a blogolásra, és a blogger.com -ot használom, csak ráraktam az extra tárhelyemre.

Google 4ever! :D
bizony, a mérleg nálam is a Google felé billen, bár a Google Docs eddig valahogy elkerülte a figyelmem... eddig! :P...
Mivel a Microsoft Live a default homepage az új IE telepítéseknél így az adat nem meglepő és éppen ezért nem is feltétlenül releváns...
A Live azért lehet ilyen népszerű, mert a Live Messenger mindenhez ezt tolja be, ha megnézel egy adatlapot, onnan felvisz a Live-ra és az arcodba tolja a képmegosztó, meg a blogszolgáltatását. Meglepően sok Messenger kontaktomnak van ilyenje.

/me: Google szolgáltatások ezerrel (Mail, Calendar, Maps, Reader)
zilának igaza lehet. Sokan azt se tudják hogyan kell átállítani a kezdőlapot és alapból minden elindításkor az arcukba nyomja a liveot.
Zila: igazad van, plusz a messenger új fiók regisztrálásánál is a hotmailt erőlteti.

Freemail azért ilyen sok, mert pl. nyit egyet, regel egy oldalra, bök az ellenőrző linkre, és kész, a rendes fiókba meg nem jön a sok sza. spam (ami főleg külföldi siteoknál regelés után jelentkezik).
Ha így nézzük, nekem van kb. 10 freemail fiókom, mert 1 regelés, 1 fiók, de utána már el is felejtettem még a nevet is.

M$ live-ra IE7 alapból felrak, és sok user ottragad, mert nem is ismer mást.
"És persze az is ide kívánkozik, hogy a Google Earth ugye desktop alkalmazás, így a honlap látogatottsága nem túlságosan fontos adat. Talán csak az új Google Earth júzerekről mond valamit."

Hahaha... Nem azért a lukas húszfillérért, de a Google Eart annyira desktop alkalmazás, hogy az elindítását követő másodpercben már rá is konnektál a szerverükre, a forgalmat tehát valószínűleg ez adja.

A forgalmat a honlaplátogatás adja...

Attól mert csatlakozik a szerverre még nem nézi meg elotte a honlapot is. ;)
Ismered a mérés módszerét? Ha nem a böngészőre települ fel a mérőszoftver, hanem a hálókártyán átmenő forgalmat analizálja, akkor abba beleméri az egyéb alkalmazások forgalmát is, nemcsak a böngészést. A múltkori cikkben is gyanús volt a Microsoft Update oldalának magas látogatottsága. Oda meg az automatikus frissítés kúszik fel.

Szonda Ipsos ha egy forgalomméro-t telepítene a hálókártyádra feljelentenéd, és máris zsebelnéd a megnyert perbol származó osszeget. ;)

Csakis legálisan mérhetnek adatot hálókártyáról, ésmég nemhallotam azt, hogy a Sonda Ipsos valakit is megkeresett volna azzal, hogy telepítsen egy programot a gépén, mert forgmalat akar mérni. ;)
Pedig de:

"A több mint 3000 fős felhasználói szoftverpanelen keresztül minden releváns oldal eredményei mérhetők, illetve a tartalomszolgáltató partnerek számára nyújtott mérőkódos méréssel (melyhez 40.000 fős úgynevezett cookie-panel kapcsolódik) még részletesebb elemzések válnak elérhetővé"
webisztan.blog.hu/2008/03/17/az_iwiw_nel_mar_csak_egy_nepszer

Egyébként gondolj bele, hogy miként másként jutna a Szonda Ipsos microsoft.com-ra, google.com-ra irányuló lekérések adataihoz. Múltkor már kitárgyaltuk: valószínűleg nem pakolták tele a MS oldalait scriptekkel vagy mérőpixelekkel...

Vagy bizonyos júzereknek a gépére pakoltak egy mérőszoftvert (persze nem titokban), vagy átproxyzták őket valahová. Más módszert nem igazán tudok elképzelni.

Yahoo???
Senki - Sehol?
Sonda Ipsos telefonon is keres meg népket, emellet a saját weboldalán is vannak szavazások stb...

Illegális adatokat ha jót akarnak maguknak nem puplikálnak, vagyis narad az "egyéb" lehetoség.

Merthogy az én hálókártyámon semmi illeglális nincs az biztos, az oldalakban sincs srcipt.

Amúgy nemcsak az Ipsos tud kulso weboldalak adatait, hanem még egy kismilliónyi ilyennel foglalkoó oldal.

Akkor most nekem a hálókártyámon van vagy 1000 kis programocska ami kuldi ki (illegálisan) az adatokat?

Akkor a netem olyan lassú volna, hogy szinte nem is menne. ;)

Nyugi, nem a személyi gépekrol szedik az adatokat. ;)
Vi Z 2008.03.19. 18:34:23
Ajánlom figyelmedbe a www.jetable.org/en/ oldalt. Ideiglenes email címet tudsz létrehozni, ami tulajdonképpen egy átirányítás egy létező címedre és beállíthatod hogy mennyi ideig létezzen. Így nem kell minden alkalommal egy új freemailes címet regelned.
eldobhato.mpp.hu

Ittmég spam szurés és antivírus is van, emmellet még magyar is...
"Merthogy az én hálókártyámon semmi illeglális nincs az biztos, az oldalakban sincs srcipt."

Nem is tőled gyűjtenek adatot, hanem attól a 3000 felhasználótól, akikkel -- gondolom -- valamiféle szerződésük van. Vagy esetleg vmelyik ISP-vel szerződtek? Elvileg nem nevesített, IP-címmel össze nem kötött statisztikai adatokat úgy is gyűjthetnek.

Sztem meg csak simán megnézik az adott oldal látogatotsági statisztikáját. :D

Nagyobb oldalaknál ez puplikus. :D

Nincs ebben semmi ordongosség... :D

Ez olyan volna, mindha Szegedrol Kecskemétre Budapesten keresztul mennél. :D

Statisztitkáknál semmi szoftver nincs a gépeken, esetleg csak egy süti, de az se a statisztikai akármitol kapod, hanem az oldalról jon le (ha elfogadod).

Torodj bele:
Nem a PC-krol kapják az adatokat. ;)

Szlovákiai statisztikákban pl én is benne vagyok, pedig nem kotottem senkivel szerzodést, hogy telepakolja vackokkal a gépem, és esetleg még a netem is lassítsa. ;)

Az adott oldal statisztikáját kérik le / el, ami ahogymár írtam, általában puplikus, vagy mástnem elkérik. ;)

Pl.:
Az én oldalam napi átlag látogatószáma 30 ember.
Ezeket nem PC-rol kapom, hanem az oldalban elhelyezett Script lazán letárolja, és ha én a pontos adatokat nyilvánosságrahoznám, akkor mindenki tudná, hogy ki mikor hogyan látogatta a honlapom, és ehhez nem kellet a SondaIpsosnak szerzodéseket kotnie, csak osszeírnia magának az én statisztikámat is, és ez már benne lenne az osszesítetben is, mind magyar lapok látogatotsági statisztikája. ;)
10minutemail.com/10MinuteMail/index.html

10 percig létező postafiók, egyszerű regisztrációkhoz jól jön; ha lassan jönne az email, kattintással újra 10 percre állítható az élettartam.
A Google pedig a Firefox-ban alapértelmezett kereső és kezdőlap is. Megveszik a nagyok kilóra a piacot.
Jóreggelt,

szóval (mint a tegnapelőtti hasonló posztban is írtam), megint csak kitűnik, hogy ez a mérési módszer rossz. A cookie-s, meg hasonló "szoftverpanelek", más beépülő mérőkódok egyszerűen manipulálhatók (ld. webes auditoldalak), legalábbis a jelenleg használatosak túlnyomó része. A felhasználó gépére telepített verzióval meg az a baj, hogy ha nem épül be a böngészőkbe -így mérve a valós userkattintásokat-, akkor az összes default homepage, ff google keresés, ie live keresés látogatásnak minősül, pedig az nem valós látogatás, csak a felhasználó beírt a címsor (melletti) keresőbe valamit, amely ezáltal a fent említett oldalak látogatottságát növeli.
A Google docs király, legalábbis alapszinten. Egy Word/Excel/Powerpointhoz képest persze kevésbé, de én szinte minden dokumentumomat Docsban készítem el így is.
Google docs nonplusultra.

Minden doksimat ott csinálom. Az online realtime csoportmunka előnye leírhatatlan. Hatalmasnagy piros pont a guglinak érte.

Egyébként nálam van fent Szondás net mérő. Csak a böngészőn átfolyó tartlamakat méri, nem kártyát figyeli (az amúgy is sokkal bonylultabb lenne).
De, a PC-n zajlik mérés. IE browser helper object és FF modul segítségével.

Ha valaki pedig Súgó és támogatás menüből áll neki frissíteni a felhasználó, azzal is IE motort használ, ezáltal működésbe lép a browser helper object és mérődik az ilyen típusú Windows frissítés.
Tom] 2008.03.20. 10:57:37

Ezért (is) rossz ez a módszer, ezért (is) vannak hihetetlennek tűnő eredmények.
A youtube előkelő helye is azért lehet, mert sokan használják beágyazva, így ha a felhasználó megnéz egy oldalt, ahol van, az automatikusan hozzászámolódik a youtube mérési eredményéhez. Ezért kéne csak valós kattintást mérni, plusz a címsorba írt url-eket.
Zenyatta: tévedsz. Ha egy beágyazott YouTube videot néz valaki, akkor az nem YT page view, hanem a beágyazó oldal page view-ja lesz.
[Tom] 2008.03.20. 13:25:05

Az ok, de mivel internetforgalmat figyel a szoftver, akkor keletkezik videónként legalább egy lekérés a youtube felé is, mert az embed onnan tölt.

A kutatás licenszében is benne van, hogy a látogatott weboldalak URL címeit rögzítik, illetve az ott eltöltött időt. Nem az összes létező protokoll összes forgalmát...
[Tom] 2008.03.20. 13:34:26

Ha tudják definiálni, hogy mi az, hogy "látogatott", akkor szuper. Ez a legnagyobb baja minden mérőeszköznek, hogy mit nevezünk látogatásnak.