Meghalt a Gmail, hisztéria a Földön

Most, hogy mindenki leírta, milyen laptoptáskára esküszik, visszatérhetünk az érdemi történésekhez. Minden jel szerint hétfőn este megadta magát a Gmail. Hogy nem lokális problémáról beszélünk, mutatja az is hogy amerikai barátaink is 502-es hibaüzenettel néztek farkasszemet, mikor megpróbáltak belépni virtuális életük kapuján. A Twitteren konkrétan tizedmásodpercenként írnak a felhasználók szörnyülködő felkiáltásokat. Valódi közösségi élménnyé vált a katasztrófa. Még szerencse, hogy a Twitter működik. Különben a fél világ magában rettegne és nem értené.

"Adding my voice to the masses. Gmail is kaput for me, too." (link)
"Where, oh where has my gmail gone? Where, oh where can it be?" (link)
"Gmail is like coffee. I don't really think about it too much until I can't have it, then I freak out and crave it." (link)
"If anyone says anything about losing all their gmail again I think I'll likely have a panic attack." (link)

... és még sokezer hasonló kifakadás.

A Gmail mellett a GTalk is áll. Ami persze sok egyéb találgatásra is okot adhat. (Közös kontaktkezelés, whoah.) Hivatalos magyarázat még nincs a leállásra. Az biztos, hogy szorványosan eddig is volt átmeneti leállás a Gmailnél. Úgyhogy van remény arra, hogy nem egy, a grúziai háborúhoz hasonló krízis felé tart a világ. Az ENSZ BT-t azért nem árt összehívni, ha reggelig nem javul a helyzet. A tőzsdén meg gondolkodni azon, hogy érdemes lesz-e holnap kinyitni. Most azok örülhetnek, akik korábban IMAP/POP3-on keresztül szinkronizálgatták gmailes adataikat egy másik levelező szoftverrel.

Fingers crossed. Mindenkinek kellemes virrasztást.

[update 0:20] Megmenekültünk. A Gmail éledezik. Mostmár csak egy (legalább nagyjából) hihető és elfogadható magyarázatra vár sokmillió ember.

[update 3:06] Közben megérkezett a hivatalos magyarázat is. Amint mi is sejtettük korábban, a kontaktkezelő rendszerben keletkezett hiba. A Google azt mondja, egyetlen email sem veszett el, úgyhogy mindenki fellélegezhet. Viszont a levelek érkeztetésében még lehetnek problémák. Vagyis senki ne izguljon nagyon, ha levelei mostanában egy kicsit késnek. Amúgy nagyon sajnálják. A bocsánatkérő postból nekem kicsit úgy tűnik, hogy valaki vagy valakik a Google-nál hibázhattak a kontaktrendszer javítása/élesítése közben. Nyilván a belső vizsgálat eredményéről sosem fogunk megtudni részleteket. Attól még megrendült sokmillió felhasználó bizalma. És ezen az sem változtat, hogy a Gmail még mindig bétában futó szolgáltatás.

Ez az este kijózanítóbb volt, mint a dotkom lufi kipukkanása. Megérthettük, hogy mit jelent függeni. IMAP, POP3!

Címkék: google gmail
2008.08.11. 23:35. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem mukodik, tudok olvasni es kuldeni is, bar neha jelez hibat, de nagyjabol megy. IE7 alatt. Firefox alatt viszont doglott.
Firefox alatt is jo.
ff3 alatt jó a gmail, bár néha akadozik, viszont a google apps alatti mailnek semmi baja.
nekem full kuka
nem lép be sem ieben sem ffben sem operában
Türelem, csak nincs mindenki odaszegezve a Gmailhez, hm?
POP3-mal semmi gond nincs, kapom a leveleket. Megérte az oldschool webes felület-fóbiám.
A web nem jön be, de mobilon IMAP-pal tudok szinkronizálni.
Már kicsit megijedtem, de megnyugtat hogy a Google Readerben épp akkor bukkant fel a Webisztán cikke, amikor felfedeztem az 502-t :)
eddig nekem is 502, most megint megy, és változás se nagyon van
gtalk szinkronizálható az oldalra meg nincs most erőm felmenni:D
ha nincs gmail, az maga az apokalipszis!
Jézusnak 3 nap kellett, a Gmailnek 15 perc! Nálam újra él :)
Pidginből megy a GTalk, FF3-ből viszont még most sem.
Nekem ment egész nap.
nekemis 505 volt, de egy 10 perce már belehet lépni, és lehet küldeni fogadni, mindenugyanolyan olajozottan siklik mint régen :-P
Csak hogy ne hiányozzék az ilyenkor kötelező összeesküvés-elmélet: A Google szervereivel nincs probléma, csak a hírbehozónak kellett egy frappáns visszatérés 2 heti Webisztán-szünet után. :P
2 hétig nem volt poszt, se semmi info, engem érdekelne, mivolt ez?
Részemről aggódtam már majdnem..
Így is van! A Gmail, működött, működik, és működni fog! Beszéljünk inkább Webisztánról!
nekem is kihalt par percre - de ez a google - az uj szuperhatalom :) oket nehez lenne terdre kenyszeriteni . atmeneti bokkenok elofordulhatnak , de biztos vagyok benne hogy van tartalek szerver , eromu , instant kontinens ha barmi hoppa tortenne :)
mar fujjak folfele az uj foldreszt az egerek utasitasai alapjan ahol a rendszer ujraindul :) magrathea - jovunk :D
hatasztan cimu musor a neten :)
Hát igen, egetrengeto hiba. :D

Két órát nemlátom a mailjaimat. :D

Nekem fel se tunt. :D
Én is megijedtem. :) Megnéztem a telefonos Java alkalmazással, az sem tudott belépni. Megrendült a bizalmam, komolyan. Azon gondolkodom, hogy minden beérkező levélről el kellene küldetnem egy biztonsági másolatot a freemailes postaládámba...
Én egész nap használtam, és semmilyen hibát nem vettem észre. Egyetlenegyszer volt, hogy lassabban válaszolt egy kattintásra, de annyi.
Csak úgy mellesleg a hazai csoda "f***mail"
hányszor nem működik (nem fogadja el a jó jelszavadat webes felületen) naponta !?
az enyém jó volt, de egy más hálózaton a szomszédban voltak problémák.
na, azért kell mindent a google építeni. ledöglik a fél világ. tényleg jó ötlet.
Én átaludtam ezt az egész éjszakai krízist. Baj?
Semmi gubancot nem lattam a tegnap se a gmaillal se a gtalkkal. Ezzel szemben hatalmas telekomos cegunk fo intranetes honlapja nem akart menni, es too internetes portalon se sikerult a fooldalt behozni. Most peldaul a Yahoo fooldala nem jon be a kepekkel, csak szoveg. Inkabb arra utal ez, hogy Akamai vagy hasonlo van a dolog hata mogott.
gmail bruhahha..... és a pénztárcádat és bárki arrajáróra rábízod?
elnézést ha off a kérdés, meg egyebek (nekem megy a gmail már egyébként, de Blackberry klienssel még nem), de az utóbbi időben az RSS-ben ékezet helyett krix-krax, viszont iGoogle-ben meg jó a feed. Mi a gond?
este 11-től éjfélig biztosan nem működött a gmail, akkor is próbáltam, de folyamatosan oops üzeneteket kaptam.
nálam is 0:20 órakor állt helyre a rendszer.
kulac:
1: stabilitas: sajat szerverek clusterben, HA-vel, tobb kontinensen es szolgaltatonal?(pl ledozeroljak a VH-t)
+a 'sajat' szervert ne egy ember uzemeltesse, mert az nem uzemeltetes (pl nyaralas)

2: safety: csak 'sajat' net es ssl, -ellenben a szolgaltaton, (+ugye a nemzetbiztonsagon is) plaintext folyik at-, illetve ssl es semmi vallalati tuzfal, pl Zorp ami ebben is szur?

G-ek SLA-ja igy is kivallo, szoval ezzel az erovel tolem akar neluk is lehet...

Ismét vihar a biliben. Nem ment éjszaka (legalábbis nekünk) max. másfél órát a szolgáltatás. Jaj, most mi lesz.
Egyelőre még mindig a Gmail tűnik az egyik legmegbízhatóbb szolgáltatásnak, úgy hogy közben nem bombáz bannerekkel, reklámlevelekkel és jól használható felülete van. Nekem ennyi még belefér.
Örülök, hogy ismét él a blog.
Remélem mindenki jól van...
Összeeskövés elmélet: Google most megmutatta, hogy mennyi ember függ tőle. Mint amikor az oroszok időnként elzárják a gázcsapot, hogy tudjuk, hol a helyünk :o)
Djur, csak Neked mivel ' nem lehet a webcímekben.

jenoe (törölt) 2008.08.12. 10:08:18

a google is aluszik, még szendereg a blogolás
álmában pinget egy kicsit, aludj el te is, ne parázz

--

bárcsak minden szolgáltatás kimaradása ekkora meglepetés lenne.
Ezért jó a Thunderbird Portable + POP3
Djur: úgy tényleg hibás lenne, azonban ez szerintem nem "were", hanem "we're", csak az aposztróf még nem fér bele az url-ekbe. Vagy mi. Én csak az angol részhez értek, a számítástechnikaihoz nem.
Nekem nem volt semmi bajom a gmaillel, bár az is igaz, hogy tegnap 22:30-kor lelőttem a gépet...
"És ezen az sem változtat, hogy a Gmail még mindig bétában futó szolgáltatás."

Én bétában _élek_.
Tehát nem számít, ha időnként hibázok.
Ja, ez nem bug volt, hanem feature.

Nemrég építettek be az Email Addict-ot a Gmail Labs-be, amitől nem tudod használni egy ideig a fiókodat. Ez ennek a reklámja volt.
pont a legjobbkor ütött be. klérem a panaszkönyvet
jenoe:
zseniális versike, kiprintelem.
"Nyilván a belső vizsgálat eredményéről sosem fogunk megtudni részleteket."

Nyilván, hiszen nem is tartozik ránk. Senki nem kötelezi őket arra, hogy szétkürtöljék a világba, hogy az egyik programozó bennehagyott egy macskakörmöt a kódban, és parse error-os lett.
nekem mondjuk pont bebaszott, mert munkát kellett volna küldenem...átkéretőztem a tesóm freemailes fiókjába, de ott esett le, hogy a címzett is Gmail-es...:)
londonban ff3 alatt jo volt egesz este/ejjel
GrúziaMail. Épp nyomják a zoroszok...
...ennyi hülyét! :-/
Monnyuk kb 5-6 napja f***kodik a gmail... Valszeg mostanra lett elég hibajegy... Előfordul... Mielőbbi gyógyulást neki... :)
Nade HB, ezért hisztizni? Megrendült bizalom? Kijózanítóbb mint a dotkom crash? Ugyanmár.
Ha legközelebb leállna, menj ki a levegőre és nézd a punákat inkább.
Hááát mindenesetre rajtam is kitört a frász amikor nem hozta be a mailboxomat... és én is Londonból nyomom, és igen is itt is meghalt.
Reagálva az előttem szólókra:
Egyetértek, valóban kijózanító élmény volt, okulva az esetből a fontos doksikat és maileket szinkronizálom és mentem több helyre is...
google aps fiokokat hogy kezelik? mert az ment mint a karikacsapas.
Ez megint milyen post. Semmit sem mond, csak sírást továbbít. A beta felirattal hárítják az ilyen eseteket, és amúgy is mindenki tisztában van vele, ha ingyenes szolgáltatást veszel igénybe, akkor ott számolni kell a kisebb hibákkal, karbantartási időkkel. Szerintem a gmail felülete nagyon jó, és messze köröz mindenkit. Egyedül a beérkező levélszűrőket és csoportosítái lehetőségeket hiányolom belőle, a spam sűrője néha kicsit hibáik, de egyébként szerintem jól működik. Én pl. ésre sem vettem a fennakadást.
még jó, hogy épp Norvégiában kocsikáztam közben. Lemaradtam róla, mint a háboruról.
+1 Opera alatti halál.
IE alatt megy.
Szerencsére utálom a gémélt, mint varjú a rothadt tököt.
jaja, egy semmiről nem szóló post
Burscheidben tegnap haromnegyed tizenkettoig vigan rohangasztak a bitek gepem es a gugli levelezese kozott, gtalk feluleten is. Szoval...
Bocs, de rendelkezesreallast becsultetek bizalomrendules elott? Mennyi volt a kieses? 5-10 ora? Es miota megy a szolgaltatas? Az alatt mennyi kieses volt ezzel egyutt? En nem szamoltam utana, lehet, hogy nem jon ki elegsegesre, de ez alapjan szokas fikazodni, meg bizalmat emlegetni. Minden rendszerben keletkeznek indonkent hibak, ha meg emberek is vannak a kozeleben, akkor ennek sokkal nagyobb a valoszinusege.
Szerintem arról is lehetne egy posztot írni, hogy az indapass.hu miért áll le nemtudomhány naponta órákra. :)
ha másra nem,de arra jó volt a poszt ,hogy kiderült London Magyarország legnagyobb városa...
En se gondoltam volna h ennyien vagyunk ebben a koszos metropoliszban. Ha mar itt tartunk, nem tud vki 1 jo melot az IT szektorban? Tudjatok mit, szar is jo, csak gep mellett uljek vegre xD
ad1 gyulus, jogos a kérdés az inda leállásáról..:)
ad2 ha bizalom megrendül egy szolgáltatásban kis leállás miatt, akkor sem az áramszolgáltatóban sem az internetszolgáltatóban nem bizok már óvoda óta...:)
ad3 azért ilyenkor meglátszik a google hatalma
és ebből még poszt is született...
Ma 17 óra körül a Gmail-POP újra akadozott.