Mint korábban írtam róla, a politikai témákban cégszinten semleges Google vezérigazgatója masszívan kampányolt Obama mellett az elmúlt hetekben.
Miután Obama megnyerte a választásokat, Eric Schmidtet meg is hívta abban a gazdasági tanácsadói csapatba, melynek feladata, hogy elemezze az amerikai gazdaság helyzetét, és tanácsot adjon a január 20-án hivatalba lépő elnöknek a válság kezelésére.
Adódik tehát a kérdés, hogy az amúgy az IT iránt meglehetősen fogékony Obama nem fogja-e felkérni a Google vezérigazgatóját, hogy legyen kormánya tagja.
Jim Cramer, a CNBC "Mad Money" című műsorában meg is kérdezte a Google vezetőjét, hogy mit válaszolna egy ilyen felkérésre. "Szeretek a Google-nál dolgozni és nagyon örülök, hogy ott dolgozhatom, úgyhogy a válasz: nem. (...) A Google-nak is megvannak a maga izgalmas jövőbeni lehetőségei."
Úgy tűnik tehát, a Google-t vezetni még mindig jobb biznisz, mint az amerikai adminisztráció tagjának lenni. Érthető.
Az egyik izgalmas lehetőség éppen a zöldtechnológiák kiaknázása lehet. A megújuló erőforrások kérdése az egyik olyan téma, amiben Obama és a Google vezetője is egyetértésben van. Schmidt szerint például ez az egyik esélye az amerikai autóiparnak arra, hogy újra talpraálljon.
Amúgy, ha már a Mad Moneyban szerepelt, elmondta a véleményét az online hirdetési piacról is. Szerinte is igaz, hogy a nagy cégek elsősorban hirdetési büdzséjüket fogják vissza, ha a gazdasági helyzet nem túl jó. Ugyanakkor Schmidt szerint ez egyben mindig rossz taktika is, hiszen ahhoz, hogy bevétele legyen egy cégnek, hirdetnie kell. Úgyhogy a Google vezetője szerint az online marketing-piac hamar magához fog térni.
MiTortent · http://mitortent.hu 2008.11.09. 12:29:43
tjp 2008.11.09. 15:21:38
2008.11.09. 15:22:04
W Joe 2008.11.09. 15:37:59
"Vásárolj! Vásárolj!"
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.11.09. 16:39:25
Jó lenne már egy olyan gazdasági rendszert találni, ami nem arra épül, hogy folytonosan növekedni kell egy zárt rendszerben.
fraki 2008.11.09. 17:51:52
Biznisz? Mivan? Mindjárt megyek befektetni egy kicsit a googlevezetői bizniszbe.
Egyébként a hirdetések visszafogása elég kézenfekvő rövid távú taktika, hiszen a reklámoknak van valamennyi "kifutási" ideje, egyfajta puffer.
zstukacs (törölt) 2008.11.09. 18:03:24
Barna László · http://www.creacommedia.hu 2008.11.09. 18:29:23
Merras · http://miyazakijun.hu 2008.11.09. 18:51:21
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2008.11.09. 18:57:36
gravi_t 2008.11.09. 19:14:40
Bicskas 2008.11.09. 20:30:59
ez csak egy kis benyalas volt, obama se gondolta komolyan, de biztos vagyok benne, hogy az eddig se gyenge google csak erosodni fog az obaman eraban
Merras · http://miyazakijun.hu 2008.11.10. 00:46:53
Valszeg SEO szakértők is voltak szép számmal a kampánystábban, nem kellett ehhez direkt Google-support.
Azt kell látni, belátni, hogy politikai kampányban Obama előtt soha, senki nem alkalmazta olyan tökéletesen, jól átgondoltan és következetesen az online marketing eszközöket, mint ők. Nem kell az online sikerhez összeesküvés elméleteket gyártani - szerintem pár év múlva ezt a kampányt oktatni fogják különféle konferenciákon.
prometheus_X 2008.11.10. 04:02:21
guszti 2008.11.10. 06:47:44
Közben őszülő republikánus szenátorok csövekről hadováltak biztosítva ezzel hogy az előző csoport még csudajól is szórakozzon közben...az eredmény tulajdonképpen nem is meglepő.
fraki 2008.11.10. 09:34:04
b p 2008.11.10. 10:04:46
... Szerintem már 1 év múlva oktatni fogják, és 2 (de maximum 5) év múlva könyv fog megjelenni a módszertanról. "
1, 2, 5 év múlva???
Neeemm.... :)
discussionleader.hbsp.com/haque/2008/11/obamas_seven_lessons_for_radic.html
Obama's Seven Lessons for Radical Innovators