A Google vezetője nemet mondana Obama felkérésére

Mint korábban írtam róla, a politikai témákban cégszinten semleges Google vezérigazgatója masszívan kampányolt Obama mellett az elmúlt hetekben.

Miután Obama megnyerte a választásokat, Eric Schmidtet meg is hívta abban a gazdasági tanácsadói csapatba, melynek feladata, hogy elemezze az amerikai gazdaság helyzetét, és tanácsot adjon a január 20-án hivatalba lépő elnöknek a válság kezelésére.

Adódik tehát a kérdés, hogy az amúgy az IT iránt meglehetősen fogékony Obama nem fogja-e felkérni a Google vezérigazgatóját, hogy legyen kormánya tagja.

Jim Cramer, a CNBC "Mad Money" című műsorában meg is kérdezte a Google vezetőjét, hogy mit válaszolna egy ilyen felkérésre. "Szeretek a Google-nál dolgozni és nagyon örülök, hogy ott dolgozhatom, úgyhogy a válasz: nem. (...) A Google-nak is megvannak a maga izgalmas jövőbeni lehetőségei."

Úgy tűnik tehát, a Google-t vezetni még mindig jobb biznisz, mint az amerikai adminisztráció tagjának lenni. Érthető.

Az egyik izgalmas lehetőség éppen a zöldtechnológiák kiaknázása lehet. A megújuló erőforrások kérdése az egyik olyan téma, amiben Obama és a Google vezetője is egyetértésben van. Schmidt szerint például ez az egyik esélye az amerikai autóiparnak arra, hogy újra talpraálljon.

Amúgy, ha már a Mad Moneyban szerepelt, elmondta a véleményét az online hirdetési piacról is. Szerinte is igaz, hogy a nagy cégek elsősorban hirdetési büdzséjüket fogják vissza, ha a gazdasági helyzet nem túl jó. Ugyanakkor Schmidt szerint ez egyben mindig rossz taktika is, hiszen ahhoz, hogy bevétele legyen egy cégnek, hirdetnie kell. Úgyhogy a Google vezetője szerint az online marketing-piac hamar magához fog térni.

Címkék: google marketing politika
2008.11.09. 11:38. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igazából én sem értettem eggyet azokkal a jóslatokkal, amelyek egyből megkongatták a bankszektor reklámköltései felett a vészharangokat. Pont ez ellenkezőjét gondolom...
szobeli intervencio!
Így van, csak körül kell nézni és fülelni, és észlelhető, hogy egy fikarcnyit sem csökkent a bankreklámok száma. :)
Ja, kellenek a reklámok, hogy az emberek tudják, hogy mire van szükségük. :)
"Vásárolj! Vásárolj!"
A gazdaságnak is erre van szüksége, mert a folytonos növekedés most az uralkodó elmélet, vagyis ha a nép nem vásárol, akkor megzuhannak a cégek, és a recessziót maga a nép szívja meg.

Jó lenne már egy olyan gazdasági rendszert találni, ami nem arra épül, hogy folytonosan növekedni kell egy zárt rendszerben.
„Úgy tűnik tehát, a Google-t vezetni még mindig jobb biznisz, mint az amerikai adminisztráció tagjának lenni. Érthető.”

Biznisz? Mivan? Mindjárt megyek befektetni egy kicsit a googlevezetői bizniszbe.

Egyébként a hirdetések visszafogása elég kézenfekvő rövid távú taktika, hiszen a reklámoknak van valamennyi "kifutási" ideje, egyfajta puffer.
a google 2008q4 majd választ ad erre a kérdésre. a zuhanás a negyedév elején indult meg.
Talán a Google még hatalmasabb lesz mint az elnök.
Én megértem, hogy a Google miért nem aggódik... aggódniuk ugyanis azoknak kell, akik nem túl hatékony hirdetési lehetőségeket kínálnak. A reklámozók hatékonyság alapján fognak szelektálni a lehetőségek közül, az AdWords pedig az egyik leghatékonyabb opció. Én azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy pont egy ilyen gazdasági helyzetben fog még több tortát elrabolni.
@Merras en is igy latom. a bannertemetoknek lesz nehez idoszaka. akik jol tudnak targetalni, ergo koltseghatekonyan tudnak hirdetest kiszolgalni, azoknak lehet h meg egy kicsit jobb is lesz. de legalabbis: nem annyira es nem olyan hosszu tavon rossz.
"CNN is one of the participants in the war. I have a fantasy where Ted Turner is elected president but refuses because he doesn't want to give up power." - Arthur C. Clarke
obamanak egyertelmuen a google nyerte meg a valasztas, olvassatok el mondjuk a nol.hu/kulfold/lap-20081108-20081108HV-3 cikket, es ezek csak azok a dolgok amiket be mertek vallani, nem lehetetlen hogy egyebb kevesbe szep modokon is segitettek. Egy egyszeru pelda mondjuk hogy a google az obama fikazo cikkeket hatrebbra rakta, a lehetosegek tarhaza vegtelen
ez csak egy kis benyalas volt, obama se gondolta komolyan, de biztos vagyok benne, hogy az eddig se gyenge google csak erosodni fog az obaman eraban
Bicskas, nem kell a Googlenek hátrébb rangsorolnia az Obama fikázó cikkeket... elegendő, ha a stábban vannak SEO szakemberek, akik tudják, hogyan kell az Obamát dicsőítő cikkeket előbbre rangsoroltatni az algoval. :)

Valszeg SEO szakértők is voltak szép számmal a kampánystábban, nem kellett ehhez direkt Google-support.

Azt kell látni, belátni, hogy politikai kampányban Obama előtt soha, senki nem alkalmazta olyan tökéletesen, jól átgondoltan és következetesen az online marketing eszközöket, mint ők. Nem kell az online sikerhez összeesküvés elméleteket gyártani - szerintem pár év múlva ezt a kampányt oktatni fogják különféle konferenciákon.
Merras: Szerintem már 1 év múlva oktatni fogják, és 2 (de maximum 5) év múlva könyv fog megjelenni a módszertanról. Ez ugyanis döbbenetesen nagy siker, amit Obama és a stábja véghez vitt. Obama hihetetlen tűzzel égett minden beszéde alatt, de ez még nagyon kevés lett volna ahhoz, hogy ennyi népréteget ilyen hatékonyan meg tudjon szólítani és magával tudjon ragadni. Az USA-n kívüli országok lakóinak 75%-a neki drukkolt. Döbbenetes.
sztem még csak seo sem kellett már, annyival a kritikus tömeg fölé ment. Nem csak magát a google-t, hanem annak sikerstratégiáját alkalmazta profin a stáb, a netes-újmédiás illetve geek-szubkultúrákban BO támogatottsága meggyőződésem hogy még ezt a 75%-ot is felülmúlta, és a sok kicsi sokra ment. Önkéntesek ezrei, művészek, designerek, amatőrök ontották az anyagot kérés, szervezés és ellenszolgáltatás nélkül, a nép klikkelt, a számláló meg számolt, ennyi.
Közben őszülő republikánus szenátorok csövekről hadováltak biztosítva ezzel hogy az előző csoport még csudajól is szórakozzon közben...az eredmény tulajdonképpen nem is meglepő.
Szerintem Obama kampánystábjába simán belefért néhány varázsló is, akik nemcsak hogy lejjebb rangsorolták az Obamát kritizáló csúnya cikkeket, hanem el is tüntették őket, mert enélkül nyilvánvalóan 1%-ot se tudott volna elérni a csodálatos és széles néprétegeket oly vonzó mccainnel szemben.
"prometheus_X · 2008.11.10. 04:02:21
... Szerintem már 1 év múlva oktatni fogják, és 2 (de maximum 5) év múlva könyv fog megjelenni a módszertanról. "

1, 2, 5 év múlva???

Neeemm.... :)

discussionleader.hbsp.com/haque/2008/11/obamas_seven_lessons_for_radic.html

Obama's Seven Lessons for Radical Innovators