Miért nincsenek online a tévéreklámok?

Nincs tévéelőfizetésem, de még tévékészülékem sincs. Sok ismerősömnek szintén nincs előfizetése és/vagy tévékészüléke. A tévéműsorokkal kapcsolatos információkat rendszerint a weben olvasom el. Viszonylag sok filmet és sorozatot nézek... laptopon, lcd-kijelzőn.

Amikor mégis tévé elé kerülök, rendszerint gyorsan kiderül: sem a reklámkultúra, sem a műsorok nem sokat változnak az évek folyamán. Elszoktam a tévétől. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy ha nagy ritkán tévé elé keveredek, 10-15 perc tévézés után egyszerűen megunom az egészet és kikapcsolom. Már idegen a "háttértévézés", sőt, kifejezetten zavar, ha a háttérben csak úgy gagyog a tévé.

Idegen a céltalan kapcsolgatás is. A net hozzászoktat ahhoz, hogy azt a tartalmat fogyasztom és akkor, amit és amikor én szeretnék. Most cikkeket olvasok, most filmet nézek, most híreket olvasok, most játszom, most levelezek, most telefonálok, most termékismertetőket olvasok...

Szóval azt vettem észre, hogy nem hiányzik. És hogy korábban, amikor nagyon sok tévét néztem, valójában hozzászoktattam az agyamat ahhoz, hogy egy nagyrészt érdektelen információtömeget tömködjek az agyamba napi rendszerességgel, hosszú órákon keresztül. Kidobott idő.

Egy nagy hátrányát látom a tévémentes életnek: nem ismerem az aktuális reklámokat. Miért probléma ez? Mióta nem nézek tévét, rájöttem, hogy a tévéreklám nagyon fontos információforrás. Egyszerűen az lehet az oka, hogy a hirdetők elsődlegesen még mindig a tévét választják reklámfelületnek.

Én, a tévéből kiszeretett fogyasztó, a weben gyakran nem jutok hozzá azokhoz az információkhoz, amikről a tévéreklámok tudósítanak. Mire van kedvezmény, milyen új csomaggal jött ki az XY szolgáltató, milyen új termékkel jelentkezett az XY élelmiszeripari cég...?

Ezt leszámítva azonban egy sor előnye van a tévémentes életnek: sokkal több zenét hallgatok, sokkal több hasznos vagy szórakoztató információm van a világról. Nem ülök agyhalottan munka után a nappaliban egy tévéképernyővel szemben. Nem szoktatom magam ahhoz, hogy "ez a mindennapi szórakozás, ami osztályrészemül jutott, legyek boldog vele".

Minderről persze elsősorban a tévécsatornák tehetnek. Számomra műsoraik döntő többségre érdektelen, sőt, kifejezetten szánalmas szemét. A tévé szpemel. És nem tudom szűrni a zajt. Tehát: kikapcsolom. Lemondom. Eladom. Köszi, nem kell.

Azt gondolnám, hogy rólam (és a hozzám hasonló emberekről) lemondanak a tévétársaságok. Nem próbálnak meg meggyőzni arról, hogy üljek vissza a tévé elé. Az utóbbi hetekben azonban a CoolTV, a Magyar Televízió és a Viasat3 egy-egy öntudatos és lelkes munkatársa felköltözött a Twitterre.

Ha mindez arra persze nem is elég, hogy rávegyenek arra, hogy vásároljak ismét egy tévéelőfizetést, azért mégis jó tudni arról, hogy mi történtik a varázsdoboz szegleteiben. Már csak egy olyan szájtra lenne szükségem, ahol láthatom az aktuális tévéspotokat. Ja, ott a YouTube. De ott gyakran elvesznek a tévéreklámok, és sokszor nem is aktuálisak.

Szóval kedves hirdetők, álljatok össze, gründoljatok egy szájtot, és toljátok ki az aktuális reklámjaitokat oda. Hogy tudjam, mi zajlik a fogyasztói társadalom tömegek számára előállított varázsdobozaiban.

A tévéműsorokat pedig megtarthatják a csatornák maguknak, grátisz.

Címkék: média tv magyar filozomatika
2009.06.03. 11:59. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

én is pontosan azért nem nézem a sorozatokat a TV-ben,mert teli vannak reklámokkal,amik persze hangosabbak mint a műsor maga.Arra szoktam rá,hogy inkább interneten megnézem vagy letöltöm egyben az egész sorozatot,ahol ugye a buzi reklámok ki vannak szedve a picsába.És akkor megyek hugyozni amikor igazan kell és nem akkor amikor beüt egy reklámblokk.Ráadásul így egy amúgy 1 órás rész nyomban 43 percre redukálódik-tiszta időmegtakarítás! Nem beszelve egy 2 órás filmről..
van egy ilyen site: http://reklamfilmek.com
de ez sem túl up to date
@chillking: de, neked van tévéd. Nem tudod átérezni azt amikor, észreveszed, hogy tényleg _csak_ a reklám az amit nem ad az internet, és hiányzik

- Jé ez a faszi volt a .. reklámban, olyan vicces ahogy .. - és ilyenkor mosolyodok el félszegen és mondom h nincstévénk5éve
Kiválóan tudod a tévén is szűrni a zajt. A megoldás az IPTV. Pont azt kapod tőle, amit hiányolsz.
Azt nézel amit akarsz és akkor amikor akarod. 1 év után, gyakorlatilag nincs olyan műsor, amit akkor nézünk, amikor adják. :)
A tévézés nálunk úgy zajlik, hogy ha van időnk, akkor a felvett műsorok listájából választunk. Felvenni meg csak olyat veszünk fel, ami valóban érdekel.
A felvétellel sem kell sokat vacakolni, mivel egy gombnyomásra bejön a részletes TV műsor és szépen előre be tudod állítani akár hetekre is, hogy mit akarsz majd megnézni. Sorozat addiktoknak van sorozatfelvétel is. :)
Vannak azért értelmes műsorok is a tévében, csak általában nem abban az időpontban, amikor éppen van az embernek ideje tévé elé ülni.

És van még egy előnye. Mivel tudom, hogy bármikor megnézhetem a felvett műsorokat, ezért könnyen mondok rájuk nemet, így aztán ami nem annyira érdekel az végül ki is marad.
"Mire van kedvezmény, milyen új csomaggal jött ki az XY szolgáltató"

Érdekes módon, amikor még néztem TV-t, ezek az információk hozzám a reklámokkal sem jutottak el.

Ment a spot, tudatosan sohasem figyeltem oda, és csak annyi maradt meg, hogy valaki vicces dolgokat mond, vagy jó a zene, vagy ilyesmi. A lényegéből semmi.

Sokszor csak a huszadik megnézés után regisztrálta az agyam, hogy mit is reklámoznak egyáltalán, annyira rá volt hangolódva a reklámszűrésre.

Szóval a TV reklám nekem nem volt informatív, még amikor fogyasztottam, akkor se. :)
en is kb igy vagyok, se elofizetes se tv. es sok sorozat , sok film geprol.
Hanem en latok tv-t. konditeremben cardio teremben valaki mindig erez kenyszert tv nezesre :) MInden alkalommal rajovok,h mennyivel jobb nekem,h nincs tv
Jobb reklamokat meg ugyis linkelik youtube -on
Forma-1-et nézni azért mégiscsak jobb tv-n, mint ustreamen 7fpsel 320x240-ben. Alternatíva a külföldi csatorna (352x288) tele reklámokkal, msn ablakkal, vagy a fizetős f1-account (nem hinném hogy megéri). Szóval a TV is jó valamire!
Mikor bekottettuk a netet, meg a hatterben hallgattam par musort, de gyorsan rajottem, hogy nem viccnek van a tv-out meg az aux :D
Igy a tv mar csak arra van, hogy ne a kis monitoron nezzem a filmeket :)
Kereskedelmi csatornat mar evek ota nem neztem, egyedul a discoveryt kapcsolom be ha van hozza hangulatom, de az kb 2 havonta egyszer. A reklamok alatt mindig atkapcsoltam vagy kimentem kajaert, nagyon nem hianyoznak :)
Nagyobb összeget mernék tenni rá, hogy sosem néznéd meg ezt az oldalt.
Kicsit erős megjegyzésnek tartom, hogy a reklámok akármilyen értéket is képviselnének.

Van TVnk, de alig nézem, de azért néha kapcsolatba kerülök reklámokkal. Információforrásnak 0, megvezetésnek jó. Ha valami érdekel, miért nem mész fel árösszehasonlító szájtra, újdonságokról értesülsz mondjuk tech szájtokon. Még az élelmiszeripari "innovációkról" is tudsz találni, ha ez érdekel. Engem mondjuk nem: kenyér, tej, sör, zöldség, gyümölcs-ön nincs mit reklámozni. 13 in 1 hulladékkaja meg nem érdekel.

Egyedül a szociális szerepben lehet valami, de az is csak akkor, ha cél hogy agymosott hülyékkel agymosó hülyeségről csevegj.

Szóval szerintem, ha tudatos vásárló akarsz lenni, NEM nézel reklámokat (se :) ).
1. Szerintem kapcsold ki az adblocker-t és két nap után rájössz, hogy a hátad közepére se kívánod a reklámokat.
2. Egy olyan oldalt, ahova a reklámok össze vannak gyűjtve, az életben senki sem nézne meg.
Én egyenként szeretném összeválogatni a csatornákat. mert pl szívesen fizetnék a discovery-ért, de nem érdekel az echotv, atv és társai, ami alapcsomagban van... :-( azt is szeretném ha MINDEN csatornánál adnák az eredeti hangsávot is. mivel mindkettő álom ezért nálunk is monitor funkciót tölt be a TV.
Nem érzem akkorának a szakadékot mint amekkorának HH leírja. Csak más... Mondjuk magentáékra nem lehet panasz ezen a téren. Tömködik a réseket Offlájnia, és Onlájnia rései közé.
Az utolsó mondatom azé lett ilyen tré me egyszerre 3 dologra figyeltem. :) Szóval oda figyel az onlájn megjelenésreis, hogy naprakészen legyenek a neonomád egyének is.
most pl. roland garros-t nézek. de gáz. Federer.
"Én, a tévéből kiszeretett fogyasztó, a weben gyakran nem jutok hozzá azokhoz az információkhoz, amikről a tévéreklámok tudósítanak. Mire van kedvezmény, milyen új csomaggal jött ki az XY szolgáltató, milyen új termékkel jelentkezett az XY élelmiszeripari cég...?"

E-mailban is telespamolnak mindenféle ilyesmivel. Igaz nem éppen egy "humoros"(nak szánt) videóból, de reklám az itt is van - főle, ha még szűri is az ember a reklámokat...

Ellenben én is keveset nézek már TV-t.
Szinte semmit. Éjjelente egy-egy órát nézek, az estéli sorozatokat - amik ugye most mentek "nyáriszünetre", pl.: Showder klub, HetiHetes, Esti Showder, stb... Ennyi a napi TV szükségletem. :D
Tökéletesen egyétértek mindazzal, amit a bejegyzésben leírtál.

A fentebb felsoroltak közül nálam az volt a legnyomósabb indok a TV-ről való leszokás mellett, hogy a számítógépemen (neten) tényleg azt nézem/hallgatom/csinálom, amihez és amikor nekem kedvem van.

Manapság pedig sajnos oda jutottunk, hogy ha képbe akarok kerülni az aktuális TV műsorokat illetően, elég ha youtube-on megnézem a Mónika, stb show legújabb részét, mert kb. ez az a színvonal és "kultúra", amit napi szinten adnak.

Szerencsére azért még akadnak kivételek, pl.: NatGeo. Annak még mindig fejből tudom a csatornaszámát. :)
mintha en irtam volna a postot :)
detto ugyanez van nalam is
a tv elviselhetetlen, de az informaciohiany erezheto
nem is annyira reklamspot oldal kellene, inkabb egy reklamajanlat oldal, amit at lehet futni, ki mit kinal, hol, mennyiert
xD én is leszoktam a TV-ről már vagy 10 éve. Nincs előfizetésem, a TV készülékemet elajándékoztam, az albiban meg elcsomagoltam a főbérlő itt hagyott TV-jét. Kell a fenének. :)

Ha néha-néha valahol alkalmam nyílik TV-t nézni, mindig elborzadok, mennyire maradi, sablonos, "műanyag" az információátadás, nem bírom sokáig nézni. 14 eltöltött év az Internet világában nagyon elidegeníti az embert a televíziózástól, ami puszta időpazarlás, leginkább a kereskedelmi adók pöcegödrére gondolok.
mi az a tv? már kezdem elfelejteni :)
Szerintem megvalaszoltad a sajat kerdesed, mielott feltetted volna. :) Azert nincs online TV reklam, mert a tobbi felhasnzalo is ugy gondolkodik, mint te: "azt a tartalmat fogyasztom és akkor, amit és amikor én szeretnék".
Marpedig miert akarnank reklamot nezni?

A reklam valojaban nem informacio es nem hir, hanem manipulacio. Ha a szorakoztato video spotok erdekelnek, akkor vard meg amig a haver elkuldi a youtube linket :). Vagy csinaljatok egy szimpla kis kozossegi oldalt, ahol a TV reklamokat lehet gyujteni, pontozni, kategorizalni, keresni. A video mehet a youtube-ra, valoszinutlen, hogy a jogtulajdonos le akarna vetetni :).
Na most latom, hogy a fent emlitett reklamfilmek.com az nagyjabol pont ugyanez, csak kicsit szervezettebben es hat ugy latszik olyan nagy erdeklodes nincs iranta, szoval egyelore magadra maradtal :). (Nem meglepo, hogy nem erdekli a felhasznalokat, a FAQ-ban azt irjak, hogy arra jo, hogy ha venni akarsz valamit, aminek lattad a reklamjat, akkor ahhalyett, hogy kivarod, amig ujra adjak, szepen rakeresel naluk, es megnezed. De ha mar ra tudunk keresni, akko rmiert a reklamr akeressunk, es ne a termekre, szolgaltatora, velemenyekre, stb...? :) )
Reklám, mint információ? Fikció.
Sokkal-sokkal több időm van más (értelmesebb) dolgokra, mióta nincs tévém.

Pedig előtte se voltam különösebban nagy tévé addikt, de este, elalvás előtt elnyomkodtam egy-másfél-két órát, tulajdonképpen teljesen értelmetlenül. Akkor nem tűnt soknak, ma már rettenetesen sajnálnám, ha napi két órát erre kéne áldozni az életemből. Nem hiányzik. Semennyire se.
„TV-t, hozzál fel TV-t!”
A kábelen, vagy antennával fogható kereskedelmi televíziókkal az a gond, hogy nagyon széles közönséghez szólnak: a gyermekektől a nyugdíjasokig (nagy a meddőszórás). Így ha az ember tv-t néz, akkor óhatatlanul belefut olyan (játék, intimbetét, férfi borotva és műfogsor-ragasztó) hirdetésekbe is, ami nem hozzá szól és feleslegesen rabolja az idejét.
A jövő az interaktív, online "televízió" ahol az ember saját maga állítja össze a műsorokat és a reklámok személyre szabottak lesznek (életkor, nem, foglalkozás, kereset, családi állapot, lakóhely, aktuális tartózkodási hely, érdeklődési kör, internetes aktivitás, keresési előzmények, vásárlási előzmények, hirdetésre kattintások előzményei, stb. alapján).
Sok magyar csatornának van online streamje (rossz minőség, de van). Belenézhetsz TV nélkül is.
tv, net...

könyvolvasás? hm?
@iPeti:
Napi 2500-3000 latogato... :) A jo reklamra igenis kivancsiak az emberek:

addict.blog.hu/2009/06/09/hirdetesi_rendzser_az_addicton

Nekem is jon muhod, pedig a netrol fogyaszthatnam (ju)tubusban, viszont 7 napos epg-vel csak azt veszem ami erdekel, es 1 oras sorozattal vegzek fel ora alatt, ha kell 5 percenkent atleptetve a 15 perces reklam blokkokat. Ha akarom magyar, ha akarom eredeti nyelven, attol fuggoen kinel van a taviranyito ;) Azert itt meg nem tart a netes videozas, es a savszel meg nemi proci is kell amit megizzasztja a jo minosegu tartalom. Sot a netes tartalomra gyuruzik be a reklam, hisz valamibol fizetni kell a berelt savszelt.

Ugyanez van mobil TV-n (dvb-h), meg forma 1-is jo minosegu felvetelben megvan mig le nem torlom, ugyis csak akkor nezem, ha epp semmi mas dolgom, pl. varakoznom kell valahol, ahol nincs mobil szelessav se offline erdekesseg. (peldaul vonatut alatt szokott az alagutakban elmenni a ternek az ereje)