Siker lett a Vatera verás kampánya

Abszolút sikernek értékeli a Vatera az októberben és novemberben futott kampányát, melynek központi hőse Vera volt. A cég szerint november közepén elérték az egymillomodik magyar felhasználót, és a feltöltött tételek száma is átlépte a hétszámjegyű küszöböt.

A kampány során az újonnan regisztrált felhasználók száma 67 százalékkal nőtt a megelőző időszakhoz képest, így naponta 1500 új felhasználó lett tagja a Vatera felhasználói körének. Ezen időszak alatt a napi licitek száma 14 százalékkal, míg a napi átmenő forgalom 15 százalékkal emelkedett. Napi átlagban 54 millió Ft értékben cseréltek az áruk gazdát a piactéren. A kampány következtében a napi eladott termékek száma is 14 százalékkal nőtt. Az eladók is érzékelték a megnövekedett keresletet, hisz a naponta feltöltött új termékek száma is 15 százalékkal lett magasabb.

A kampány főhőse, Vera komolyan hozzájárult a kampány sikerességéhez.

Vera, igazi közönség-kedvenc lett a bő egy hónap alatt. A számos online felületen kommunikáló fiktív karakter és a közönség között folyamatos párbeszéd zajlott, valódi kapcsolat alakult ki. Vera önálló Twitter, Facebook és IWIW oldalán hirdette az akciót, tájékoztatta az érdeklődőket a részletekről, válaszolt a felmerülő kérdésekre. A hölgy további sorsára sokan voltak kíváncsiak, a kampány természetesen nem marad befejezetlenül. A tévében már nem sugárzott utolsó epizódot a YouTube-on nézhetik meg a Vaterázók.

Nos, amikor múltkor, az SMO kapcsán azt mondtam, hogy a sikeres közösségi média kampány szükségképpen víruskampány, ami ha egyszer sikeres, akkor bizony a hagyományos módszerekkel is szuper jól mérhető. Úgyhogy teljesen felesleges itt SMO-val puffogtatni. Ha valami jól működik a közösségi médiában, akkor a számok úgyis magukért beszélnek. Nő a célszájton és a közösségi szájtokon a forgalom, nézettség, keresztlátogatottság. És a Vatera kampányának közösségi része kiváló példa erre. Ennyi.

Címkék: marketing magyar aukció vatera smo
2009.11.25. 13:33. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jó volt, én csak azt sajnáltam hogy eléggé modoros a csaj
Miért milyennek kellett volna lenni?
és egy víruskampány mitől lesz jó? csak úgy? és mitől működött jól a közösségi terekben Vera ügyködése?
Ezt nem kellett megtervezni, kitalálni, optimalizálni, hogy hatásos legyen?

jó, oké, gondolom szerinted ezt nem SMO-nak hívják. de attól még nem csak úgy lett a siker, az ötlet kevés, megfelelő megvalósítás is kell, és az, ami optimalizálható.
Utolso bekezdeshez: ez kb ugyanannyira igaz mint a seo eseteben az, hogy ha van jo tartalmad akkor mar nem kell seoznod. eddig probaltam ugy erteni, hogy @hh maga a kifejezes bullshit vagy buzzword jellege ellen van (smo), de most ugy tunik nekem, hogy azt nem akarja elfogadni, hogy letezhetnek eszkozok-modszerek amikkel lehet javitani a kozossegi mediaban valo ceges jelenlet hatekonysagan. nekem ezt jelenti az smo, de termeszetesen ezek az eszkozok-modszerek esetlegesek meg es nem is tul jol megragadhatok.
nekem mar maga az is smo, hogy @hh ennyire smo ellenes: ez altal porog a neve, vitatkoznak vele, stb, sokkal jobb mintha egyetertene, akkor nem lenne tema aminek o a kozpontja. ezt nem negativ/fikazos felhanggal mondtam, felreertes ne essek, csak igy latom, es sztem jol csinalja.
csak ket negativ gondolat es mar megyek is

- a tv reklamok nelkul ki a fene figyelt volna fel egy betepett twitter / facebook userre, aki vmi berci cuccait lopja?

- mennyibe fajt ez a vateranak?
btw. termeszetesen gratula a vateranak, ugyesen toltak :)
@KZsuzsa: attól, hogy update volt, folyamatosan jelen volt, irogatott.
hatott az emberekre.
tudta mindenki,hogy kamu, de mégis játszották.

és majdnem jókor abba is hagyták...majdnem...

amúgy szerintem tényleg túl sok volt már a tvvel, rádióval.

jó oké, hogy az offline szoptatósmamákat is el akarják érni, de meg kellett volna maradni szigorúan az online kampányná.
@Dunder Krisztián:
kontar.blog.hu/2009/11/25/vera_vermes_bucsuja

amúgy szerintem a végét igencsak elcseszték
nem szól elég nagyot az utolsó videó...legalább kivillanna a feneke egy rövid szoknyából a Ferihegyi forgóajtón vagy valami...
"és a feltöltött tételek száma is átlépte a hétszámjegyű küszöböt."

Jé, a wikipédián ezt találtam :

"2009 áprilisától bevezették a termékfeltöltési díjat, amelynek hatására a termékszám 2 000 000-ról május 1-jére 600 000-re csökken"

:))
Az országot jellemzi, ahol ilyen negatív kampánnyal ennyi látogatottságot tudnak generálni. Ahol az a feltűnő, ha valakivel kibasznak, ha valaki alátesz a másiknak puszta rosszindulatból.
Egy bizonyítvány ez is. Más kérdés, milyen.
@Bombaerős: jó de ez nyilván csak egy rövid intervallumra szól, mármint a csökkenés
vicces volt a reklám, nekem bejött :)
@csabiartur: ez az oldal iszonyú rossz,amit belinkeltél!
rettenetesen van összerakva...
Tényleg jó kampány volt, végre láthattunk egy ötletes, megmosolyogtató reklámot!
@Ladyb:
Hehe, tulajdonképpen a csaj nem a sajátját árulta hanem a pasija cuccait? Akkor tolvaj és orgazda. Ebben az országban ez vicces, ebből lesz a siker és a követendő példa ...
(igen, tudom hogy nem igazi hanem reklám, és van humorérzékem is)
@a_tom: Férje volt, tehát közös tulajdon, minden valószínűség szerint.
vera ota en a teszveszt hasznalom(*), bisssssztos en vagyok forditva bekotve de aki hulyenek nez azzal nem uzletelek.

*tudom, ugyanaz a tulaj.
az is elég jól manipulálható emberke, aki emiatt a kampány miatt rohant a vaterára vásárolni, és töltött fel árút ...
ilyenek is kellenek szó se róla, kell működtetni a fogyasztói társadalma, belátom :)

különben meg mivel közeledik a karácsony és a bevásárlásőrület, jó eséllyel minden kampány nélkül növekedett volna mind a vásárlási kedv, mind a feltöltések száma :-/

ha márciusban érne el egy kampány ilyen eredményt arra lehetne mondani h. eredményes volt, de ebben az időszakban a szezonalitás hatását ki kellett volna szűrni- kétlem h. próbálkozott vele valaki egyáltalán a nagy ájuldozás közepette :))
hát azért kicsit kevésnek tartotam a termékeket verától, bár igaz marketing szempontból igenis műköik a dolog, de csak a megfelelő anyagi háttérrel
egy párszázezres marketinre költhető összegből nem lehetett volna kivitelezni:P
Nos jónéhány éve vaterázom már de sikerként egyáltalán nem értékelném a kampányt.Inkább úgy fogalmaznék,hogy sikerült jól lejáratni magát a vaterának.
A témakör ahol rendszeresen adok veszek,pedig amióta a listázási díjakat bevezették folyamatosan veszti el a felhasználókat,illetve folyamatosan csökken a feltöltött termékek száma.
Sajnos a liciteken is látszik a válság,mert a korábban keresett 1 Ft -ról indított tételeket sem igazán lehet eladni.
Egy két sok néven regisztrált hiéna van jelen szinte mindenhol ,aki válogatás nélkül minden egy forintos tételre licitál hátha bejön .Vagy gyakori a másik verzió amikor saját termékére licitál valaki azért hogy magas árra állítsa be azt ,illetve hogy úgy tünjön sok licit van a tételén,hátha jön egy madár és elviszi.A hülye reklámkampánya helyett ,ettől a bagázstól kéne megszabadulnia a vaterának.
Lassan én is feladom,és keresek más módot a hobbim folytatására.
Nem tudom, ennyire kilógnék a reklámok célcsoportjából?
Eddig nagyon-nagyon ritka volt az, hogy nálam bármiféle reklám célhoz ért volna.
EZ a Vaterás pedig kifejezetten negatív volt számomra - amúgy már jópár éve Vaterázok.
@Noinfo:
Oszt neked is van-e humorérzéked? :)
Az első verás vatera e-mail óta van a hírlevelük kapásból a spam folderbe továbbítva.
Hiteltelen volt ez a Vera, egy jobb rendezővel simán lehetett volna életszerűre megcsinálni, pl. mondjuk egy valódi amatőrt filmeznek és konkrétan nem HD kamerával. Meg valahogy megpróbálják megmagyarázni, hogy valójában nem a „Vera” fizeti a százmilliós tévéreklám cehhet, hanem valami miatt a Vatera.
Feldonban mondjuk egy olyat, hogy a Vatera csak észrevette, hogy Vera van, és elkezdték filmezni. Akkor talán még én is bevettem volna pár percig.
De így sajnos a jól szerkesztett spam levél megpillantása után a harmadik másodpercben látszott, hogy hamis a baba.
@syck: Online térem csak azért ért el hozzám (napi 8 órányi netezés), mert blogkban írtak róla.
TV nélkül nem jutott volna el ide.

Igen, ez sajnos pénzbe kerül, nem kevésbe. De ez a marketing.
Csak úgy jelenthetjük ki, hogy a kampány sikeres volt, ha a költségoldallal is tisztában vagyunk. A számok amik a posztban megjelentek (+67% reg, stb) csak annak tükrében jelentenek bármit, ha összevetjük azzal, hogy ezt milyen ráfordításal értük el, anélkül üres szólamok. ROI!!!!
@Szakyster: Egy hányinger volt. Ha eredeti lett volna, nem is csodáltam volna, ha megcsalja a férje... Gondolom meg is csalták egy páran IRL, azért tudta ilyen átéléssel játszani, igen, az igazi köcsögöt.
@SzGergő: szerintem ezt hosszútávon kell vizsgálni,mert ha azt nézem, aki egyszer belekóstol az ilyen online üzletelésbe, elég könnyen rákap. ha sokan regeltek, és +10%al megnőtt a forgalmuk, akkor az igen sok pénzt megérhetett nekik.
Az elején jó és érdekes volt, majd egyre unalmasabb.
A számok, persze számok.
sajnos nekem egyből az jutott eszembe, hogy hozzám konrétan kijött egyszer 2 rendőr, mert a vaterán vásáolt cd lopott volt...:(
Igen, jó volt. Több ezer olyan egyén regisztrált, akik licitálgattak, leütöttek ezt-azt, azután eltűntek, mint Jóska bácsi 56-ban.Jól felhígult, az eddigi szelekció nélkül, amit nagyjából az idő oldott meg.
Erre az időszakra tettek pl. még egy kellemes átalakítást is, amitől a régiek némelyike zakkant meg majdnem.
Jó, hogy "verácska" elutazott, remélhetőleg hamar kikopnak a vicces gyerekek, írástudatlanok, unalmukban kötekedők, egyebek.
Nem tudok olyanról, akinek klasszisokkal megugrott volna az eladása, hiszen megnőtt a konkurencia is.
Lett pár dolog, ami később jó lesz, de ezt lehetett volna fokozatosan is. Szerintem.
De mint tudjuk, kísérleti nép vagyunk, azt kommunikáljuk mindenhová, hogy mindent kibírunk,ide még egy tockost!
Sok olyan volt, aki eddig megbízott a vásárlóiban és működött. Ők mostanra beszigorítottak, ami azzal jár, hogy a jó fejekkel is arrogánsnak kell lenniük.
Olyan volt ez a "kampány", mint amikor egy jó hangulatú buliba másfél órára beeresztenek egy részeg skinhead bandát. Egy darabig eltart, mire elfelejtik :-/
Használok elég online közösségi cuccot, de erről csak tv-ben hallottam...
Borzasztó nevetséges egy kampány volt, bár én is utólag értesültem róla (vatera hirlevél) videómegosztó portálokon bele néztem a reklámokba. Biztos én vagyok az abszolút rossz vásárló, avagy célközönség, de nálam annyit értek el ezzel a kampánnyal, hogy eddig is utáltam a vaterát, most már a nyál is összefolyik a számba egy jó köpéshez. Nem tudom még mindig megérteni, hogy itthon miért ilyenek a reklámok.
Mármint tényleg ennyire egy primitív nép vagyunk, hogy ilyen reklámokra van szükségünk? Igénytelen nevetséges, igazi magyar mentalitású és témájú szarokra?
Egyre rosszabbak vagyunk, minnél szarabb valami annál jobban szeretjük, annál jobban lehet rajta csámcsogni, és pont ezért annál népszerűbb lesz.

Miért nem akarja már valaki magára vállalni az Ebay honosítását? Vicc, hogy a legjobb eladási módszer használatától itthon hányingert kapok a szabályaik és a hozzáállásuk miatt. :S
@Cayman HUN: pontosan, ilyen gagyik vagyunk.
Ne feledd, hogy kik a vatera tulajdnonosai, az is jellemző, h miért ilyenek.
Meglepődtem, mikor TV-ben láttam a reklámot. Legközelebb mi lesz? myVIP? YouTube? nCore? Webisztán? Kíváncsi lennék ezek milyenek lennének. Nem rendezünk reklámpályázatot? =D
@ged: Nos, kik a vatera tulajdonosai? Valahogy ez nem közismert. Legalábbis számomra nem.