Abszolút sikernek értékeli a Vatera az októberben és novemberben futott kampányát, melynek központi hőse Vera volt. A cég szerint november közepén elérték az egymillomodik magyar felhasználót, és a feltöltött tételek száma is átlépte a hétszámjegyű küszöböt.
A kampány során az újonnan regisztrált felhasználók száma 67 százalékkal nőtt a megelőző időszakhoz képest, így naponta 1500 új felhasználó lett tagja a Vatera felhasználói körének. Ezen időszak alatt a napi licitek száma 14 százalékkal, míg a napi átmenő forgalom 15 százalékkal emelkedett. Napi átlagban 54 millió Ft értékben cseréltek az áruk gazdát a piactéren. A kampány következtében a napi eladott termékek száma is 14 százalékkal nőtt. Az eladók is érzékelték a megnövekedett keresletet, hisz a naponta feltöltött új termékek száma is 15 százalékkal lett magasabb.
A kampány főhőse, Vera komolyan hozzájárult a kampány sikerességéhez.
Vera, igazi közönség-kedvenc lett a bő egy hónap alatt. A számos online felületen kommunikáló fiktív karakter és a közönség között folyamatos párbeszéd zajlott, valódi kapcsolat alakult ki. Vera önálló Twitter, Facebook és IWIW oldalán hirdette az akciót, tájékoztatta az érdeklődőket a részletekről, válaszolt a felmerülő kérdésekre. A hölgy további sorsára sokan voltak kíváncsiak, a kampány természetesen nem marad befejezetlenül. A tévében már nem sugárzott utolsó epizódot a YouTube-on nézhetik meg a Vaterázók.
Nos, amikor múltkor, az SMO kapcsán azt mondtam, hogy a sikeres közösségi média kampány szükségképpen víruskampány, ami ha egyszer sikeres, akkor bizony a hagyományos módszerekkel is szuper jól mérhető. Úgyhogy teljesen felesleges itt SMO-val puffogtatni. Ha valami jól működik a közösségi médiában, akkor a számok úgyis magukért beszélnek. Nő a célszájton és a közösségi szájtokon a forgalom, nézettség, keresztlátogatottság. És a Vatera kampányának közösségi része kiváló példa erre. Ennyi.
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.25. 14:18:22
Szakyster 2009.11.25. 14:21:46
KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.11.25. 14:37:14
Ezt nem kellett megtervezni, kitalálni, optimalizálni, hogy hatásos legyen?
jó, oké, gondolom szerinted ezt nem SMO-nak hívják. de attól még nem csak úgy lett a siker, az ötlet kevés, megfelelő megvalósítás is kell, és az, ami optimalizálható.
Sallai Dani 2009.11.25. 14:39:34
Sallai Dani 2009.11.25. 14:41:35
Dunder Krisztián · http://www.twitter.com/k_dunder 2009.11.25. 14:56:03
www.youtube.com/watch?v=OulW1n6906I
syck · https://twitter.com/sycko 2009.11.25. 15:27:10
- a tv reklamok nelkul ki a fene figyelt volna fel egy betepett twitter / facebook userre, aki vmi berci cuccait lopja?
- mennyibe fajt ez a vateranak?
syck · https://twitter.com/sycko 2009.11.25. 15:29:17
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.25. 15:48:43
hatott az emberekre.
tudta mindenki,hogy kamu, de mégis játszották.
és majdnem jókor abba is hagyták...majdnem...
amúgy szerintem tényleg túl sok volt már a tvvel, rádióval.
jó oké, hogy az offline szoptatósmamákat is el akarják érni, de meg kellett volna maradni szigorúan az online kampányná.
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.25. 15:50:43
kontar.blog.hu/2009/11/25/vera_vermes_bucsuja
amúgy szerintem a végét igencsak elcseszték
nem szól elég nagyot az utolsó videó...legalább kivillanna a feneke egy rövid szoknyából a Ferihegyi forgóajtón vagy valami...
tárhejj · http://atarhely.hu 2009.11.25. 15:56:08
Bombaerős 2009.11.25. 15:57:59
Jé, a wikipédián ezt találtam :
"2009 áprilisától bevezették a termékfeltöltési díjat, amelynek hatására a termékszám 2 000 000-ról május 1-jére 600 000-re csökken"
:))
Ladyb 2009.11.25. 16:16:14
Egy bizonyítvány ez is. Más kérdés, milyen.
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.25. 16:18:28
Puncskocka 2009.11.25. 16:20:15
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.25. 16:25:12
rettenetesen van összerakva...
s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.25. 16:28:51
a_tom 2009.11.25. 16:33:21
Hehe, tulajdonképpen a csaj nem a sajátját árulta hanem a pasija cuccait? Akkor tolvaj és orgazda. Ebben az országban ez vicces, ebből lesz a siker és a követendő példa ...
(igen, tudom hogy nem igazi hanem reklám, és van humorérzékem is)
Noinfo (törölt) 2009.11.25. 16:40:54
navracsacsi 2009.11.25. 16:59:22
*tudom, ugyanaz a tulaj.
Irbisz 2009.11.25. 17:20:51
ilyenek is kellenek szó se róla, kell működtetni a fogyasztói társadalma, belátom :)
különben meg mivel közeledik a karácsony és a bevásárlásőrület, jó eséllyel minden kampány nélkül növekedett volna mind a vásárlási kedv, mind a feltöltések száma :-/
ha márciusban érne el egy kampány ilyen eredményt arra lehetne mondani h. eredményes volt, de ebben az időszakban a szezonalitás hatását ki kellett volna szűrni- kétlem h. próbálkozott vele valaki egyáltalán a nagy ájuldozás közepette :))
netes mester · http://seobaglyak2011.blog.hu/ 2009.11.25. 17:43:36
egy párszázezres marketinre költhető összegből nem lehetett volna kivitelezni:P
okoska100 2009.11.25. 18:02:07
A témakör ahol rendszeresen adok veszek,pedig amióta a listázási díjakat bevezették folyamatosan veszti el a felhasználókat,illetve folyamatosan csökken a feltöltött termékek száma.
Sajnos a liciteken is látszik a válság,mert a korábban keresett 1 Ft -ról indított tételeket sem igazán lehet eladni.
Egy két sok néven regisztrált hiéna van jelen szinte mindenhol ,aki válogatás nélkül minden egy forintos tételre licitál hátha bejön .Vagy gyakori a másik verzió amikor saját termékére licitál valaki azért hogy magas árra állítsa be azt ,illetve hogy úgy tünjön sok licit van a tételén,hátha jön egy madár és elviszi.A hülye reklámkampánya helyett ,ettől a bagázstól kéne megszabadulnia a vaterának.
Lassan én is feladom,és keresek más módot a hobbim folytatására.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.11.25. 18:12:52
Eddig nagyon-nagyon ritka volt az, hogy nálam bármiféle reklám célhoz ért volna.
EZ a Vaterás pedig kifejezetten negatív volt számomra - amúgy már jópár éve Vaterázok.
gitáros 2009.11.25. 18:14:07
Oszt neked is van-e humorérzéked? :)
cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.11.25. 18:24:55
Accordion 2009.11.25. 18:58:59
Feldonban mondjuk egy olyat, hogy a Vatera csak észrevette, hogy Vera van, és elkezdték filmezni. Akkor talán még én is bevettem volna pár percig.
De így sajnos a jól szerkesztett spam levél megpillantása után a harmadik másodpercben látszott, hogy hamis a baba.
Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2009.11.25. 19:04:29
TV nélkül nem jutott volna el ide.
Igen, ez sajnos pénzbe kerül, nem kevésbe. De ez a marketing.
SzGergő · http://foursquare.blog.hu/ 2009.11.25. 19:12:00
kovacsdanielakos 2009.11.25. 19:12:28
Tomi from the Sky · http://tomifromthesky.blog.hu/ 2009.11.25. 19:25:34
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.25. 20:16:32
autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2009.11.25. 20:26:30
it_guru · http://www.itguru.blog.hu 2009.11.25. 20:51:08
A számok, persze számok.
Raul75 2009.11.25. 21:09:09
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.11.25. 21:43:18
Erre az időszakra tettek pl. még egy kellemes átalakítást is, amitől a régiek némelyike zakkant meg majdnem.
Jó, hogy "verácska" elutazott, remélhetőleg hamar kikopnak a vicces gyerekek, írástudatlanok, unalmukban kötekedők, egyebek.
Nem tudok olyanról, akinek klasszisokkal megugrott volna az eladása, hiszen megnőtt a konkurencia is.
Lett pár dolog, ami később jó lesz, de ezt lehetett volna fokozatosan is. Szerintem.
De mint tudjuk, kísérleti nép vagyunk, azt kommunikáljuk mindenhová, hogy mindent kibírunk,ide még egy tockost!
Sok olyan volt, aki eddig megbízott a vásárlóiban és működött. Ők mostanra beszigorítottak, ami azzal jár, hogy a jó fejekkel is arrogánsnak kell lenniük.
Olyan volt ez a "kampány", mint amikor egy jó hangulatú buliba másfél órára beeresztenek egy részeg skinhead bandát. Egy darabig eltart, mire elfelejtik :-/
Marr 2009.11.25. 23:26:21
ElsőBajusz 2009.11.26. 00:20:58
Mármint tényleg ennyire egy primitív nép vagyunk, hogy ilyen reklámokra van szükségünk? Igénytelen nevetséges, igazi magyar mentalitású és témájú szarokra?
Egyre rosszabbak vagyunk, minnél szarabb valami annál jobban szeretjük, annál jobban lehet rajta csámcsogni, és pont ezért annál népszerűbb lesz.
Miért nem akarja már valaki magára vállalni az Ebay honosítását? Vicc, hogy a legjobb eladási módszer használatától itthon hányingert kapok a szabályaik és a hozzáállásuk miatt. :S
ged 2009.11.26. 08:56:14
Ne feledd, hogy kik a vatera tulajdnonosai, az is jellemző, h miért ilyenek.
ADAMEX · http://www.adamexdesign.hu 2009.11.26. 09:30:48
Leeroy of SMV Design 2009.11.27. 16:38:32