Hogy muzsikált a Csillag születik a weben?

Nos, mint tudjátok, szombaton, a showműsor ideje alatt üzemelt a Csirip.com, vagyis az RTL Klub közösségi blokkja. Az oldal a Turulcsiripet (twitek), a Szörcs.hu-t (keresések) és a Ustreamet (élő streamvideók) használta arra, hogy egy valóban élő, közösségi szolgáltatást biztosítson a netezőknek.

Megkerestem Benedeket, a Turulcsirip mindenesét, hogy egy kicsit a számokról faggassam. Azt mondja, egy felhasználó egy látogatás során átlag 12 percig (!) nézte az oldalt. Volt, amikor egyszerre 15 ezren nézték a szájtot, ami élőben frissült.

A műsor és a webszájt hatására kb. 800 új felhasználó regisztrált, akik még aznap 9000 új csiripet írtak. Ők tehát azok, akiket kifejezetten a tehetségkutató showműsor hozott be az amúgy néhány ezer fős Twitter-közösségbe.

A Csirip.com-on amúgy több mint 30 ezer látogató fordult meg az este folyamán. Vagyis sokkal többen nézték szomba este a twiteket, mint ahányan egyáltalán twittereznek.

És a Ustreamen a közvetítés idején épp a csirip.com-os backstage közvetítés volt a legnépszerűbb stream. Beleértve az amerikai közvetítéseket is. A Csirip.com-ra kilinkelt szörcs.hu-s találati listákra 5-6000 ember kattintott át. Vagyis a projekt minden része - magyar viszonylatokhoz képest - sikeresnek mondható.

Amúgy 6 óra alatt majdnem 50 millió HTTP lekérést szolgáltak ki. "Azt hiszem mi vagyunk az elsők a világon, akik csak statikus oldalakból csináltunk élő szolgáltatást. Még az Ajax részeket is egy másodpercenként generáltuk le statikus oldalakká a csúcsidő alatt és ezt a static változatot szolgálták ki a szerverek."

Benedek azt is elárulta, hogy a Csillag születik online közvetítése egy tech-demó is volt egy komplexebb szolgáltatáscsomagukhoz. "Ez már egy jó ideje létezik, de eddig jellemzően kisebb eseményeken például konferenciákon használták. Természetesen nagyon sokat tanultunk a hétvégén. A következő ilyennél már jóval gördülékenyebben fog menni a dolog. :)"

Mi volt a hatása ennek a kampánynak? Szerintem elsősorban nyilvánvalóvá tette, hogy a magyar Twitter-közösségben igenis a tinik és a bulvár nagyon fontos szerepet tölt be, és valószínűleg ez a jövőben is így lesz. A szombati közvetítéskor az is nyilvánvalóvá vált, hogy egy élő tévéműsornak igenis jót tud tenni egy erős online közösségi jelenlét. Nem kell félni tőle, csak okosan kell csinálni. És akkor lehet sikereket elérni ezen a téren is.

Azt hiszem, megkockáztathatjuk, hogy a közeljövőben több hasonló próbálkozást fogunk látni a magyar weben.

Címkék: média stat tv rtl klub twitter csillag születik turulcsirip
2009.12.21. 18:04. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A 800 új reg tudatában van annak, hogy twitter felhasználó lett? :D
gondolom. mivel a reigsztrációkor külön ráírányít a twitter honlapjára..ami angol nyelvű..
"Azt hiszem mi vagyunk az elsők a világon, akik csak statikus oldalakból csináltunk élő szolgáltatást. Még az Ajax részeket is egy másodpercenként generáltuk le statikus oldalakká a csúcsidő alatt és ezt a static változatot szolgálták ki a szerverek."

Utálom, hogy nekem kell hozni a rossz hírt, de nem. :)

www.pepsifoci.hu/elokozvetites

(Szerintem egyébként minden nagyobb terhelést kiszolgáló "élő közvetítés" oldal így működik.)
A 30 ezres UV nem tudom, hogy honnan van, de nem helyes. Az igazi szám (sajnos bizalmas üzleti adat, de) ennek a többszöröse.
Ez a passzívfelhasználó-arány mindig meglepett, hogy mennyien vannak, még egészen a dumára épült oldalakon is, akik képesek ezt is csak olvasni.
(x)
A twitter trendek között nyoma se volt az egésznek, pedig elég erős reklámot kapott a mainstream médiától. Ennyit a dolog jelentőségéről...
@Illyés Edit: sot en meg rosszab hirt mondok: Big Brother elso szeria megvan? na annak az oldala is igy birta csak kiszolgalni a usereket :)
@caligne: Azért aki követte valamennyire az eseményeket annak látszott, hogy volt aki csisz-nek írta, volt aki cssz-nek, meg hasnlóak, gondolom ez azért számít, amikor trendekről beszélünk...
@caligne: Az szvsz a trend motor hibája volt, nem a népszerűségé.
@hh
a csirip.com nem az rtlklub közösségi blokkja. hanem az rtlklub.hu/csillagszuletik oldal közösségi blokkjából nyíló alkalmi (vagy nem alkalmi) weboldal. a csirip.com tulajdonosa nem az rtl klub, hanem "tóth benedek" és a "blogter". ez az impresszum részből is kiderül.

a lényeg, hogy itt nem annyira a twitter közösség ereje volt a meghatározó, hanem az, hogy az rtlklub ezerszer bereklámozott oldalára a csirip "ügyesen" rácsatlakozott.
de most mért, a szar műsor az jobb lesz a twittertől? elegem van ezekből a tehetségkutatókból, szerintem szervezzünk ellenük cd vásárlási kampányt az iwiwen.
@Tóth Benedek: Annyira azért nem tud szar lenni... Inkább csak annyira jelentéktelenek vagyunk ha erőlködünk is, mint a molyfing.
@caligne: azért a moly-t ne szidjuk csak, brrrr
Emberek, valamiféle idióta reneszánsz időszakot kezdtünk el élni? Vagy ez valami szadomazo klub?

1, Mitől lenne az menő, hogy valaki egy folyamatos kommunikációt igénylő szolgáltatáshoz HTTP-n kezd el vért pisálni? Vagy akkor bszott menő lenne, ha a doom-ot memcache-ből, statikus oldalakból összecelluxozva lehetne tolni?
Esetleg fifa11 mentett php-ból gyárott JPG-kel kiszolgálva?

2, Miért kell hypeolni egy olyan szolgáltatás, ami látványosan alkalmatlan a rá kimért feladatra? Egy béndzsó chat alkalmazás ügyesebben feloldja a problémát mint TAG-gelt(!) twitter hányásokat egy mederbe terelni.

3, Miért örültök annak, hogy a nép butább, ügyetlenebb eszközöket kezd használni?
mert ebben a csatornába bárki és bármi bele tud nézni, chat progin belül lévő szövegelés nem marad meg a világ számára és nem elérhető
@Barát Csaba: mint ahogy egy blogba vagy egy fórumba is. A hangsúly amúgy nem ezen van, hanem hogy az utóbbi 2-3 évben a melegvizek feltalálásának hypeolását éljük meg folyamatosan.

Azt mondod twitter? Azt mondom newsgroup.
Azt mondod üzifal? Azt mondom guestbook.
Azt mondod windoslive profil? Azt mondom iCQ WP.
retekbát for presidentnek!
@caligne: de azonnal!
és követelek még 7865 followert, de leginkább olyanokat, akik minden postomat lájkolják.

Itt tudatom mindannyíótokkal, hogy 2009-ben - hivatalosan is - a leghánytatóbb buzzword a "lájkolom" lett.
Lájkolnám, de hol van a lájk buttony?