Nyereségessé tették a keresőmegállapodások a Twittert

A Bloombergnek nyiltakozó névtelen forrás szerint a nagy webkeresőkkel kötött megállapodások már idén nyereségessé tették a Twittert. A Google-lal kötött szerződés 15, a microsoftos pedig 10 millió dollárt hozott a konyhára. A mikroblogging szolgáltatás működési költsége körülbelül 20-25 millió dollár körül van évente.

Bár jó hír, hogy a Twitter a két megállapodással jelentős bevételre tudott szert tenni, ugyanakkor jövőre tovább kell dolgozniuk az üzleti modellen, ahhoz, hogy 2010 végére már valóban egy konszolidált cég benyomását keltse.

De a lényeg a lényeg: látható, hogy jól taktikáztak, amikor a Twitter első éveiben a növekedésre, és nem a profitra koncentráltak az alapítók.

Mindezen hírek fényében érdemes még egyszer végighallgatni azt az interjút, amit 2008 nyarán készített a TechCrunch, a Summize kereső felvásárlásakor a Twitter társalapítójával. Akik csak a lényeget akarják: 12:09-től.

Címkék: üzlet twitter
2009.12.21. 17:09. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

évi 25millió dollár ez a f*s? ki finanszírozta eddig? ha magyarországról indult volna meddig jutott volna el? ennyit nem lehet befektetni egy startupba
miert? ez sok? Csak a savszel, a szerver park es a hattertar elvihet ennyit egy nyilt API-s szolgaltatasnal.
igen ez sok
hiába nevesíthető, hogy elméletben mi viszi el a pénzt, akkor is sok 5milliárd forint évente a twitterre
és kizárt, hogy ezt valaki ilyen nagyságrendben finanszírozta volna eddig
imho
egész pontosan négymilliárdnyolcszázmillió (4.800.000.000) ft napi középárfolyamon
@lifelike:
ennek a sztorinak a fenntartása ennyibe kerül világméretekben. a facebook 20-30 ezer szerver, és vélhetően a twitter is ennyi. maguk a gépek, az áram, a sávszél biztosítása meg ennyibe kerül.

az ingyenes közösségi szolgáltatások üzemeltetésén legritkább esetben keletkezik haszon. hiszen nincs tömeges eladás. nem kell érte fizetni egy centet sem.

nyerni ezeken úgy lehet, hogy a szolgáltatás az ingyenesség következtében olyan hatalmasra nő, hogy azt egy másik vállalat megveszi. tehát ha valaki megveszi a twittert mondjuk 1 millió dollárért, akkor a tulajdonosai hatalmasat nyernek az egészen, ha nem, akkor hatalmasat veszítenek. és van aki ebbe a játékba belemegy. az ilyen állatfajtát úgy hívják: kockázati tőkés.

amúgy ez a pénz nem az a készpénz, vagy hitelpénz, amit tőled elvon az állam, illetve amit elkér a bank, vagy piac. ez a pénz abból jön létre, hogy a tőkepiacon a jövőbeli elvásárokat is be lehet épiteni a nyereségbe. tehát ha mindenki azt várja, hogy x vállalat jövőre nyereséges lesz, akkor annak a cégnek az árfolyama már most fog emelkedni, és valaki már realizál valamekkora nyereséget úgy, hogy még annak semmiféle árufedezete nincsen. még az árut nem állították elő, és még nem is adták el, de már ott a nyereség. most ez persze kurvára igazságtalan, hogy ez mindenféle fékek, és ellensúlyok nélkül működik. és ebből lesz a hatalmas árfolyamnyereség, illetve veszteség. ez egy külön téma. jó mérges lenne mindenki, ha ebbe belemennénk.

szóval a lényeg, hogy ez nem egy olcsó mulatság. az origo vesztesége 820 millió forint volt tavaly. és ha a telekom nem tudja eladni az origót, akkor folyamatos veszteségeket fog nekik termelni, mert a működés költségeit messze nem fedezik a reklámok.
ööö. nem 1 milló, hanem 100 millió dollárért. szóval a lényeg, hogy vannak olyan kockázati tőkealapok, amik abban reménykednek, hogy a megvásárolt üzletrészt sokszoros áron százcsillióért eladják majd egyszer. ezért állják az ingyenes közösségi szolgáltatások üzemeltetésének hatalamas költségeit.

2010 egyébként ebből a szempontból érdekes lehet. szerintem a jelenlegi pénzügyi környezet nem kedvez majd az ingyenes szolgáltatóknak. az állami tartalékok kifogytak, és nagyon úgy néz ki, hogy a bankoknak egy csomó pénzt be kell tolniuk a reálgazdaságba ahhoz, hogy a piacok növekedésnek induljanak. és ez lesz a legnagyobb érdek, mert a kihelyezett hiteleket nagy biztonsággal csak így tudja a lakosság visszafizetni. a rendszer csak így tartható fenn, ha a pénzt a reálgazdaásgba tolják, és nem az ingyenes reklámlufikba.
@[nev]: így van, így van! maximálisan egyetértek. nem győzök bólogatni (már fáj is a nyakam).
@retekbá:
az amerikai médiapiac a real-time web nevű izét találta ki 2010-re. ennek nyilvánvaló hatása az lesz, hogy a hírolvasás egy jelentős része a keresőkbe koncentrálódik majd.

az ingyenes hírportálok forgalma ezzel együtt csökkenni fog. az összes forgalom ugyanis már régóta nem növekszik. nem fogunk több hírt fogyasztani, hanem még inkább a keresőből fogunk tájékozódni. ami nyilvánvalóvá teszi, hogy hírportálok nem fognak megélni kizárólag reklámokból.

az összes komoly lap előfizetéssé fog válni. az összes. nem szűnik meg az ingyenesség, de korlátok közé fog szorulni. nagyjából mindenki erre készül amerikában.

a freeweb csak azért kap lökést, hogy utána dominószerűen beboruljon az egész. hogy ez az akció mennyire lesz sikeres, az persze kérdés. az online lapkiadók mindenesetre csapdahelyzetben vannak. ha kitiltják a keresőket azért vesztenek a forgalomból, ha nem tiltják ki, akkor meg azért. itt ugye a kulcs, hogy az összes forgalom már nem tud tovább nőni, tehát hiába jön akármilyen real-time "csoda", az nem hozza az olvasót, hanem viszi. az ingyenes online szolgálatók lesznek 2010 legnagyobb vesztesei.

ettől még persze paradox módon néhány lehet nyertes. a facebook, a twitter, vagy mondjuk az ustream, de ezek is csak úgy, ha felvásárolja őket valaki. mert önmagukban ezek a cégek nyilvánvalóan nem érnek egy centet sem.
@[nev]: Yepp. A platformokat akár súlyos veszteségek árán is fent kell tartani, így egy-két cucc fent fog maradni. Egyetértünk.

A további töredeződés nem fog jót tenni a piacoknak, ebben is maximálisan egyetértek.

Két területben látok pislákoló lángot: gaming (multiplayer), és "3D look" (pl.: AVR). Ez utóbbi a gaming mellett a pron! (igen azt is), kereskedelem (ingatlan, aukciós, és classified) területeket is megtolhatja. Viszont nagyon sok pénzt is el fog húzni.

Tartalomban csak az exkluzív fog pénzt érni. A több vagy traffic generátor (azaz marketing tool) vagy szemét, zaj.
@retekbá:
asszem nagyjából egyetértünk. a social média valójában a távközlés ingyenes alternatívája.

ad1) a kapcsolati háló először is ott van a mobilokban.
ad2) a twitter egy sms (text),
ad3) a facebook egy mms (video),
ad4) a myspace meg nagyjából egy mp3 (audio) megosztó szolgáltatás.
ad5) a youtube meg egy multimédia megosztó.

ezeket kell gyárilag beépíteni minden mobilba, és a szolgáltatóknak ezeket kellene rendkívül olcsóvá kellene tenni. vagy mondjuk mobil internet mellé ingyen adni (gyakorlatilag ezért átalánydíjat kérni).

innentől kezdve feleslegesek azok óriás szerverparkok, amik az audio, a video, a text fájlok megosztását akarják ellátni világméretekben, hiszen ott a távközlési hálózat. ezekből a szolgáltatásokból lehet valamilyen frontend, vagy backup, vagy csak egyszerű brand. persze könnyen lehet, hogy ezek a szolgáltatások egyszer elsüllyednek, mint ahogy mondjuk a fw, uw, vagy mondjuk a geocities is elsüllyedt. ugyanez volt a logikájuk. ingyen tárhely, számláló, reklámcsík, toplista, vendégkönyv. és ezek voltak egy nem túl átgondolt keretrendszerbe belecsomagolva. na most a twitter, a facebook, a myspace, a youtube pont ilyenek.

no, de szilveszter van, szóval buék, meg hasonló.
@[nev]: "innentől kezdve feleslegesek azok óriás szerverparkok, amik az audio, a video, a text fájlok megosztását akarják ellátni világméretekben"

Ezt nem teljesen értem.
Attól, mert vastagabb a kliens a mobilplatformon, attól még magát a tartalmat ki kell szolgálni. Ehhez meg kell erőforrás. Vagy mire gondoltál?
@retekbá:
az sms küldésnek idővel elosztottá kell válnia. most ugye a távközlési hálózat oldaláról az sms küldés decentralizált és drága. nincs tárhely, nincs kereső, hanem a kapcsolati hálón szétküldött 10-20-30 forintos sms-ek vannak.

a web és a twitter oldaláról ugyanez sztori túlcentralizált. egyetlen óriás tárhely van, egyetlen óriás kereső, vagy néhány. és az egész szolgáltatás internet előfizetés megléte esetén ingyenes.

az operátorok részéről a racionális döntés az lenne, ha azt mondanák, hogy mobil internet előfizetés mellé az sms küldés is (korlátok között) kvázi ingyenessé (átalánydíjassá) tennék. és minden operátor megcsinálná a saját twitter-szerű szolgáltatását.

ezzel a mobil ipar két legyet ütne egy csapásra. egyrészt a mobil internet gyorsabban elterjedne, könnyebb volna eladni (mert járna ingyen sms). másrészt egyértelmű helyzetet teremtene. lenne egy t-mobil, egy pannon, és egy vodafone üzenőfal. a mobilos fejlesztők ezekre építhetnének. a twitter pedig megmaradna a tévéseknek.