A napokban átlépte a regisztrált magyar felhasználók száma az egymilliót a Facebookon. A lélektani határ elérése egy közösségépítő szolgáltatás esetében nem csak lélektani előny: ezen szájtok természetéből adódik, hogy az ismeretségi kört képesek könnyen mozgatni.
Ehhez pedig arra van szükség, hogy elérje egy adott nyelvi közösségben a felhasználók száma azt a kritikus tömeget, amikor már mindenkinek vannak olyan ismerősei, akik aktívan használják a szolgáltatást.
A Facebook ezt a szintet elérte a magyar felhasználók körében. Az adatokból az látszik, hogy Magyarországon mostanra havonta körülbelül 100 ezren regisztrálnak a Facebookba. És ha ez a tendencia valami csoda folytán nem is javulna tovább, akkor is elég valószínű, hogy legkésőbb év végére majdnem minden aktív magyar internetezőnek lesz köze a Facebookhoz.
Mondhatnánk erre, hogy jó, de a magyar piacot egy másik amerikai cég, a Google uralja (két szolgáltatással: a Google.hu keresővel és a YouTube-bal), atombiztosan. Az amerikai piacon viszont épp március közepén érte be a Facebook a Google keresőjét látogatottság tekintetében.
Ebből pedig egy fontos következtetést máris levonhatunk: a Facebookban benne van az a potenciál, hogy Google-szintű sikereket érjen el egy helyi online piacon.
Láthatjuk, hogy odahaza, az USÁ-ban a Facebook előretörése sokkal gyorsabban és dinamikusabban megy végbe, mint például Európában. Sőt, Magyarország még az európaihoz képest is lassabban megy végbe ez a folyamat, hiszen a németekhez, hollandokhoz hasonlóan nekünk is van idehaza egy erős közösségépítő szájtunk. És ez a tény is láthatóan lassítja a Facebook teljes pályás hatalomátvételét.
Persze a Facebook vagy a Google előretörése egy-egy piacon nem csak presztízskérdés, hanem kőkemény üzleti kérdés is. Ha ezek az amerikai szájtok uralják egy ország online piacának jelentős részét, akkor a hirdetési piacot is egyre nagyobb arányban fogják befolyásolni, ami meg visszahat nem csak a magyar webes vállalkozásokra, de a magyar hirdetőkre és fogyasztókra is.
Nem mintha ez különösebb baj lenne egy kapitalizmusban. De mindenképpen érdekes átrendeződésekhez, piaci mozgásokhoz vezethet. Ilyen szempontból korszakhatárhoz érkezett a magyar web...
tóbiás · http://poorn.hu 2010.03.26. 09:43:52
Nem mintha ez különösebb baj lenne egy kapitalizmusban." Csak nehogy emiatt szünjön meg a munkahelyed... Persze kicsi az esélye, de... És mindig van egy de.
Tigris 2010.03.26. 13:38:18
Csaggasz 2010.03.26. 15:22:11
itt már egy friss infó sincs?
karma.blog.hu/2010/03/19/1_000_1
Karma · http://karma.blog.hu 2010.03.26. 15:47:32
viteez 2010.03.26. 16:34:48
jozsi_az_infomunkas · http://socialworker.blog.hu 2010.03.26. 17:30:10
A baj inkább ott van, hogy a facebook soha nem fog a helyi ügyeknek platformot adni.
Egy közösségi hálónak felelőssége, kulturális hatása is van. Ha a közösségi háló nem a magyar társadalom értékeit képviseli, akkor gyengíti annak kulturáját, identitását.
Igenis legyen locsolós játék húsvétkor, amit bárki játszhat (és nem eldugott kezdeményezés legyen) Legyen nemzeti jelkép az oldalon márc 15-én és aug 20-án.
Merras · http://miyazakijun.hu 2010.03.26. 18:17:33
Senki nem akadályozza meg azt, hogy valaki locsolójátékot fejlesszen a Facebookra húsvétra.
Ami meg a nemzeti ünnepekre való reagálást illeti, abban az utóbbi időkben pont a Google mutatott jópéldát, amikor jelesebb eseményekkor (nem feltétlen csak nemzeti ünnepen) lecserélte a logóját a Google.hu-n.
RobbeR 2010.03.26. 23:22:04
cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2010.03.28. 01:28:09
assem 2010.03.29. 10:56:43
wiener 2010.03.30. 02:21:49
kb. olyan mint egy modern LEGO felnőtteknek
aki igazán trendi már vagy fél éve nem használja mert ciki farmot fejleszteni meg képeket felrakni
Merker Iván 2010.03.30. 21:21:17
@jozsi_az_infomunkas: Fejlessz te, ha olyan fontos (nem az). Az FB-be egy honlapról kell bemenni, így ha a magyaroknak kiírnak valamit, azt dél-koreában is látják. Te se örülnél, ha Kongó nemzeti ünnepét kell nézned.
@assem: Arra való, mint az iwiw, csak egyedibb ötletekkel, és jobban kidolgozva.
Merker Iván 2010.03.31. 06:30:05