Egymillió magyar a Facebookon

A napokban átlépte a regisztrált magyar felhasználók száma az egymilliót a Facebookon. A lélektani határ elérése egy közösségépítő szolgáltatás esetében nem csak lélektani előny: ezen szájtok természetéből adódik, hogy az ismeretségi kört képesek könnyen mozgatni.

Ehhez pedig arra van szükség, hogy elérje egy adott nyelvi közösségben a felhasználók száma azt a kritikus tömeget, amikor már mindenkinek vannak olyan ismerősei, akik aktívan használják a szolgáltatást. 

A Facebook ezt a szintet elérte a magyar felhasználók körében. Az adatokból az látszik, hogy Magyarországon mostanra havonta körülbelül 100 ezren regisztrálnak a Facebookba. És ha ez a tendencia valami csoda folytán nem is javulna tovább, akkor is elég valószínű, hogy legkésőbb év végére majdnem minden aktív magyar internetezőnek lesz köze a Facebookhoz.

Mondhatnánk erre, hogy jó, de a magyar piacot egy másik amerikai cég, a Google uralja (két szolgáltatással: a Google.hu keresővel és a YouTube-bal), atombiztosan. Az amerikai piacon viszont épp március közepén érte be a Facebook a Google keresőjét látogatottság tekintetében.

Ebből pedig egy fontos következtetést máris levonhatunk: a Facebookban benne van az a potenciál, hogy Google-szintű sikereket érjen el egy helyi online piacon.

Láthatjuk, hogy odahaza, az USÁ-ban a Facebook előretörése sokkal gyorsabban és dinamikusabban megy végbe, mint például Európában. Sőt, Magyarország még az európaihoz képest is lassabban megy végbe ez a folyamat, hiszen a németekhez, hollandokhoz hasonlóan nekünk is van idehaza egy erős közösségépítő szájtunk. És ez a tény is láthatóan lassítja a Facebook teljes pályás hatalomátvételét.

Persze a Facebook vagy a Google előretörése egy-egy piacon nem csak presztízskérdés, hanem kőkemény üzleti kérdés is. Ha ezek az amerikai szájtok uralják egy ország online piacának jelentős részét, akkor a hirdetési piacot is egyre nagyobb arányban fogják befolyásolni, ami meg visszahat nem csak a magyar webes vállalkozásokra, de a magyar hirdetőkre és fogyasztókra is.

Nem mintha ez különösebb baj lenne egy kapitalizmusban. De mindenképpen érdekes átrendeződésekhez, piaci mozgásokhoz vezethet. Ilyen szempontból korszakhatárhoz érkezett a magyar web...

Címkék: google stat üzlet magyar social network facebook piat
2010.03.26. 09:18. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

" Ha ezek az amerikai szájtok uralják egy ország online piacának jelentős részét, akkor a hirdetési piacot is egyre nagyobb arányban fogják befolyásolni, ami meg visszahat nem csak a magyar webes vállalkozásokra, de a magyar hirdetőkre és fogyasztókra is.

Nem mintha ez különösebb baj lenne egy kapitalizmusban." Csak nehogy emiatt szünjön meg a munkahelyed... Persze kicsi az esélye, de... És mindig van egy de.
Vessetek a mókusok el, de én akkor sem értem, hogy mi értelme van összehasonlítani két teljesen különböző dolgot. Először is, a Google már pár éve régen nem a Google.com-ról szól, hanem a Youtube-tól a Maps/Earth-ig, a Code-tól a Gmail-ig, az Analytics-től az AdSense-ig, a Docs-tól a Picasáig, az Orkuttól a Chrome-ig sokmindenről. Eleve nem derül ki a felmérésből, hogy az csak és kizárólag a Google.com forgalmát, vagy a csatolt testvéroldalak forgalmát nézi-e. Továbbá nem értem azt sem, hogy egy végletesen primitív (mármint egy átlag portálhoz képest az) keresőoldalt hogyan hasonlít össze valaki egy teljesen más működésű, alkalmazásokkal bővíthető közösségi portálhoz. Arról nem is szólva, hogy a facebook hirdetési rendszere jelenleg az AdSense-nek a nyomába sem ér. Már megbocsáss, kedves cikkíró, de ez kb. olyan összehasonlítás, mintha a fodrászok számát hasonlítanám össze az építészmérnökök számával, és ebből vonnám le azt, hogy legyünk építészmérnökök, mert hiányszakma és bombaüzlet építésznek lenni. Valaki, gondolom az eredeti amcsi cikk írója nekiállt játszani a számokkal és megideologizálta a szenzációs elméletét.
a karma megírta már egy hete...
itt már egy friss infó sincs?
karma.blog.hu/2010/03/19/1_000_1
@Csaggasz: Hadd védjem meg a Webisztánt. A FB-nak nincs igazán pontos és naprakész statisztikai rendszere. Mi a reklám targetáló felületről fotóztuk ki az egymilliót, de jeleztük, hogy akár néhány tízezres eltérés is lehetséges. Tegnap egy újságíró szintén mondta nekem, hogy tudtam-e az egymilliót, épp most történt. Ugyanabból a forrásból vette, mint HH, mi meg egy másikból :) A következtetések szempontjából irreleváns.
én ugyanazt a kérdést teszem fel mint @Tigris : mi a google? a kereső vagy az egyéb site-jai is?
A globalizációval nem lenne probléma.

A baj inkább ott van, hogy a facebook soha nem fog a helyi ügyeknek platformot adni.

Egy közösségi hálónak felelőssége, kulturális hatása is van. Ha a közösségi háló nem a magyar társadalom értékeit képviseli, akkor gyengíti annak kulturáját, identitását.

Igenis legyen locsolós játék húsvétkor, amit bárki játszhat (és nem eldugott kezdeményezés legyen) Legyen nemzeti jelkép az oldalon márc 15-én és aug 20-án.
@jozsi_az_infomunkas:

Senki nem akadályozza meg azt, hogy valaki locsolójátékot fejlesszen a Facebookra húsvétra.

Ami meg a nemzeti ünnepekre való reagálást illeti, abban az utóbbi időkben pont a Google mutatott jópéldát, amikor jelesebb eseményekkor (nem feltétlen csak nemzeti ünnepen) lecserélte a logóját a Google.hu-n.
Nem az oldalakat hasonlítja össze a cikk írója, hanem a látogatottságot. Azt pedig igenis van értelme összehasonlítani, lehet belőle toplistát felállítani, meg lehet jelölni a legnagyobbat stb.
Ha nem tetszik a Facebook, csináljatok jobbat. Le lehet tiltani nagy magyar tűzfallal, hogy használják helyette az emberek a Hazait, de az meg szar, és pont a verseny miatt szar.
1 millió magyarból mennyi az aki csak majomkodásból regisztrált ide be? nekem nem világos mi a bánatért jó a fészboook.
semmiért
kb. olyan mint egy modern LEGO felnőtteknek
aki igazán trendi már vagy fél éve nem használja mert ciki farmot fejleszteni meg képeket felrakni
@wiener: na peeeeeeeeeeeeeersze!
@jozsi_az_infomunkas: Fejlessz te, ha olyan fontos (nem az). Az FB-be egy honlapról kell bemenni, így ha a magyaroknak kiírnak valamit, azt dél-koreában is látják. Te se örülnél, ha Kongó nemzeti ünnepét kell nézned.
@assem: Arra való, mint az iwiw, csak egyedibb ötletekkel, és jobban kidolgozva.
@jozsi_az_infomunkas: A másik: azok, akik olyanok mint te, vagyis nemzeti dolgokat meg locsolást akarnak az FB-re, azok fenn sincsenek. Ugyanis ezek vagy jobbikosok vagy parasztok. Azt pedig tudnod kell, hogy az FBn lenne a választás, az LMP alakíthatna kormányt (nem vicc, volt róla egy cikk az indexen). Az FB-n szerintem tizen- és huszonéves, városiak (vagy Nagykovécsi szerű helyen élők) vannak (én is ide tartozom), nem 90 éves paraszt bácsik.