Igencsak forró téma a lokációalapú helymegosztás, mint szolgáltatás. A múlt héten itt, a Webisztánon taglalt konkurenciaharc újabb pr-győzelmét a Foursquare könyvelheti el. A hírek szerint ugyanis hamarosan elérik az egymillió regisztrált felhasználót.
Tekintve, hogy a szolgáltatás mindössze egy éve van a piacon, a növekedés üteme gyorsabb, mint anno a Twitteré volt. A Twitternek ugyanis két évre volt szüksége ahhoz, hogy elérje a lélektani határt, az egymillió júzert.
Persze a Foursquare-nek könnyebb dolga is van, hiszen a szolgáltatás terjesztésében épp a Twitter és a Facebook van a legnagyobb segítségére. Úgyhogy a robusztus növekedést nem kis mértékben épp az összehasonlításként felhozott Twitternek is köszönheti a szolgáltatás.
A hír amúgy mindenekelőtt a kockázati tőkebefektetőknek szól. Négy cég is szívesen beszállna nagyobb pénzzel a Foursquare-be, és egyáltalán nem mindegy, hogy mostanában mennyire értékelik a szolgáltatást.
Akik még nem próbálták okostelefonjukkal egyik szolgáltatást sem, tegyék meg. A Gowalla és a Foursquare mellett a Brightkite-ot is érdemes próbálgatni. Utóbbi szolgáltató egyébként közös accountkezelő cuccot is készített, Check.in néven, amivel mindhárom konkurens szolgáltatás egyszerre használható. (Mondjuk ez a Check.in annyira jó domain, hogy nem tudom, mit ökörködnek még mindig ezzel a Brightkite-tal...)
LeGaS 2010.04.01. 09:07:55
Asszem 2010.04.01. 09:31:51
Pedig jó lesz használni, szerintem nálunk is el fog terjedni, rá lehet kapni, mint a twitterre...
atomic bomberman 2010.04.01. 11:01:09
A progi egyébként alapból twitter kliens, de belerakták ezt is.
Biztos megy az e72-n is
greg03 2010.04.01. 17:25:07
Egyelőre még ingyen tölthető az appstore-ból.
blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2010.04.02. 10:34:22