Elronthatja-e a Microsoft a Skype-ot?

Nem kell nagyon régre visszatekintenünk, hogy lássuk, a Microsoft továbbra sem képes egy erős vízió mentén megújítani önmagát. Inkább azt a taktikát választják, hogy bebetonozzák magukat a piac egyik-másik szegletébe. Vagyis tartós kibekkelésre játszanak.

Emlékezzünk csak, hogy a Google-t milyen ügyesen ütötték ki a nyeregből, amikor részt vásároltak maguknak a Facebookban, hosszú időre megbénítva a Google-t a közösségi média piacán. Utóbb pedig a Nokiával bútoroztak össze, hogy az Apple és az Android mellett létrehozzanak valami közepesen sikeres konkurenciát. Elsősorban persze a Nokiának köszönhetően.

A Microsoft-Nokia együttműködéstől sem várunk többet, mint a Google-riválisnak szánt Bingtől. Csupán annyi fog történni, hogy a Microsoft, mint brand jelen lesz a smartphone és a keresőpiacon. Lehet velük tárgyalni ezekben a témákban. Tisztára úgy festhetnek tehát, mintha tényezők lennének ezeken a piacokon.

A Skype felvásárlása is ezt erősíti tovább: ha semmit nem csinál a Microsoft a Skype-pal, akkor is tovább erősítette azt az önmagáról alkotott képet, hogy ők igenis tényezők a weben, akiket el kell hívni a webes konferenciákra, akikre oda kell figyelni mindenkinek, aki a weben akar nagy sikereket elérni.

Van itt még egy dolog. A Skype luxemburgi bejegyzésű cég. Mint tudott, Luxemburg adóparadicsomnak számít, és egyes elemzői vélemények szerint a Microsoft nem fizetett volna ennyit a Skype-ért, ha az amerikai bejegyzésű cég lenne. Az MS tehát az USÁ-n kívül tartja ezt a pénzt - az amerikai adót beszedő amerikai állam legnagyobb bánatára.

Ennél sokkal érdekesebb kérdés, hogy mi fog kisülni a Skype-Microsoft házasságból. Sokan arra figyelmeztetnek, hogy másfél évvel ezelőtt csupán 2,75 milliárd dollárra értékelték a Skype-ot. És nem tűnik úgy, hogy az elmúlt 18 hónapban olyan forradalmi változások vagy olyan hatalmas érdeklődés lett volna a Skype iránt, ami reálissá tenné a végül kifizetésre kerülő 8,5 milliárd dollárt.

A Microsoft tehát messze értékén felül fizetett a Skype-ért, miközben az rendre veszteségesen működik, annak ellenére is, hogy több száz milliós a felhasználói bázisa.

És ismétcsak: ha a Microsoft annyira fontosnak tartotta volna a VoIP témakört, már réges régen próbálkozna a hangalapú internettelefonálás sikeressé tételével - a meglévő termékeiben.

A Windows Live Messenger az egyik legnagyobb sikersztorija a Microsoftnak a weben. Nemrégiben a Facebook chatet is integrálták, belekerült az Xbox Live-ba... Mennyi kellett volna VoIP oldalon továbbfejleszteni ezt a terméket? 

Nagyrészt tehát tanácstalanok vagyunk a Skype jövőjét illetően. Az, hogy támogatott szolgáltatássá fog válni a Microsoft-termékekben, még nem elég indok a 8,5 milliárd dollár kifizetésére. És abban sem lehetünk teljesen biztosak, hogy a Google a voice chat-tel, vagy az Apple a FaceTime vonalon nem kezdi el felenni a Skype piaci előnyét.

Az biztos, hogy a legfontosabb ingyenes webes szolgáltatások egyike a Skype, mely nem csak a nemzetközi kommunikációra volt hatással az elmúlt években, de a mobilszolgáltatásokra és az üzleti kommunikációra is.

A Skype korbbi tulajdonosai végre kivették a pénzüket a vállalkozásból, és egész életükben gondtalanul élhetnek. A Microsoft egy picivel trendibb cégnek érezheti magát - azzal együtt, hogy sikerült megfújniuk egy picit megint az internetlufit.

Nagyon sajnálatos, hogy Steve Ballmer minden elismerésre érdemes erőfesztése ellenére sem képes a Microsoft saját erőből meghatározó szereplővé válni a weben.

Ha 2003-ban egy nagyszerű és űj paradigmát képviselő, a kor technológiai lehetőségeiből a maximumot kihozó, a webre erőteljesen és hozzáértően koncentráló Windows-projektet visznek véghez, nem lett volna szükség a mostani Skype-felvásárlásra sem.

Sőt, az egész web teljesen máshogy nézne ki.

Ma nagyobb pénzösszegben fogadnék arra, hogy a Microsoft nem fog tudni mit kezdeni a házon belülre került Skype-pal. Mert, őszintén, mi az a know-how ami hiányzik a Skype-ból, de megvan a Microsoftban? 

Címkék: microsoft skype
2011.05.12. 12:14. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skype ban mi van ami nincs meg nekik? az a par szaz millio felhasznalo
A háttérben inkább egy másik, sokkal fontosabb tényező pislákol: Az USA folyamatosan panaszkodott, hogy a nem tudja lehallgatni a SKYPE-t (le lehet, de közvetetten. Valamelyik gépre egy trójait kell telepíteni, ami átirányítja a hangot még kódolás előtt..) Így most az USA Homeland Security Act értelmében a Microsoft kényelmes kezelési felületet tud biztosítani az USA nemzetbiztonsági és hírszerző ügynökségeinek. Oroszországban az FSZB- a Szövetségi Biztonsági Szolgálat -, mivel nem tudja lehallgatni, a betiltását vetette már többször is fel. Magyarországons is csak az átmenet azaz a VoIp és nyilvános hálózat átmenet kontrollálható, éppúgy mint más országokban is. Itt a hozzáférést a távközlési szolgáltatónak kell biztosítania a vonatkozó törvény értelmében. Ugyanigy van más EU országban is.
Hosszabban: Azért (is) vették meg ennyiért, hogy más ne vehesse meg;)

És saját állításuk szerint hirdetési felületnek tekintik.
Annak meg nem rossz.
Nekm is azonnal ez jutott eszembe: most akkor mit akarunk ezzel üzenni? Hogy az msn tenyleg nem jo? Konkurenciat legyozni szokas, nem felvasarolni. Esetleg megvenni es bezarni a kapukat :).

Szoval, elottem ennek kapcsan pillanatig sem az sejlett fel, h most akkor az M meg nagyobb es jelentosebb ceg lett.
"Mert, őszintén, mi az a know-how ami hiányzik a Skype-ból, de megvan a Microsoftban?"

Hogy hogyan lehet egy céget nyereségesen működtetni például?
Topik trackback - bocs, túl hosszú lett volna a kommentem, megírtam inkább itt:

insider.ruul.hu/kulfold/2011/05/12/skype/
ha azt vesszük, hogy a windows live mint csevegő kiment a divatból és mint telefon, sosem igazán működött, akkor a skype betölt egy jelentős hiányt a microsoft termékpalettáján, és még a kiépítéssel sem kellett küzdeni. szerintem ez egy win-win :) szituáció, expert vásár, skypos fiúk is jól jártak :)
Csatlakozom lacamhoz: nem azért vették meg, hogy más ne tegye? Néhány hónapja a Skype-ot már mindenkivel hírbehozták.
Nekem van egy meredek elmeletem: Windows Phone + Skype = telkom cegek megkerulese.
A MSnak megvan a terjesztesi halozata ahhoz, hogy a hardwert/telefont eljuttassa a felhasznalokhoz. Mar csak az internetkapcsolat hianyzik - egy utopisztikus, wifivel beteritett vilagban ez is meg lenne oldva.
Én most vitatkoznék HH-val. Szampo elmélete sem teljesen utópisztikus szerintem egyébként, pláne ha ebbe belekombináljuk még a Nokia deal által biztosított új értékesítési csatornákat.

Ettől függetlenül szerintem nem rossz lóra tett a MS, annak ellenére, hogy vitathatatlanul túlárazottan vette meg a Skypeot.
Nem nehéz elképzelni például, hogy a Skype akár egy legközelebbi Windows frissitésbe is bekerüljön, és ezzel telepítésre kerülhessen még néhány száz millió gépre. Szóval vannak itt még tartalékok a szinergiában.
@kereso: abban a pillanatban, hogy a skype-t betennék winupdate-be nekik esne az eu
nagyon úgy néz ki, hogy a microsoft a közösségi médiát a webről át akarja pakolni pc-re.
OFF, de valahol muszáj dühöngeni:
A Google Blogger már második (harmadik?) napja read-only üzemmódban van, nem lehet belépni.
EL es sajnos el is fogja!
egy biztos, a hir utan, elofizetes lemondva tolem nem kapnak tobb let!
@mics: kemény vagy, Redmondban már számolják a veszteséget, amit okoztál nekik :)
A megvásárlás oka lehetett az is, hogy ne az FB vagy a Google vegye meg.

vagy szimpla adó elkerülés... az MS sok cash-el bír, ráadásul Európában.
Pedig nagyon jó ötlet volt a Skype felvásárlása.

1. Befektették a részvényesek pénzét az adózás megkerülésével.
2. Van végre egy jól működő P2P technológiájuk, ami sok mindenre felhasználható, akár content distribution platformnak is.
3. Windows Phone + Skype = király lenne.
4. Skype + Xbox + Kinect = csapatjátékok, csapatokon belüli kommunikációval. Pl. két focicsapat egymás ellen.
5. Enterprise kommunikáció, konferencia megoldások.

+1: Ha meg nincs ötletük, elég csak figyelni a közösségi médiát és lejegyezni a találgatásokat és ötleteket. Kitaláljuk mi nekik, hogy mit csináljanak vele.