Néhány érdekes adat az Index online felméréséből (2013 március)

Mint mindig, úgy most is fenntartásokkal kell kezelnünk azokat a kérdőíves felméréseket, melyeket például az Index is tol. Ahelyett, hogy ránéznének az analitikai adataikra, kérdőívben kérdezik meg az embereket például arról, hogy használnak-e táblagépet.

Arról nem is beszélve, hogy az "emberek" szerintem nem tudják minden kattintásukról, hogy az épp melyik fődomainre vitte őket. Ilyen módon elég nehéz bemondásos alapon lemérni, hogy hányan és milyen gyakran látogatják például a Tumblrt. 

Vegyük például ezt a dermesztően jó videót... Áhhh. Ön kattintott? Akkor idén már fogyasztott Tumblrt, sőt videót is nézett/streamelt online. Köszönjük válaszát!

Nézzük azt a részét a friss indexes felmérésnek, ami új és érdekes információt jelent. (A végén pedig kitérünk arra, hogy mennyire jött be az Indexnek a redizájn.)

1. "a Google+ meglepően jól áll"

Már mondjuk ezt egy ideje páran: bármennyire is nem ez a látszat, a Google+ igenis stabil erősödést mutat. Az Index adatai szerint a magyar netezők legalább fele valamilyen rendszerességgel pluszozik. Én ennyire jó statokat még nem láttam idehaza ebben a témában, de az biztos, hogy a Chrome- és Android-penetrációval szorosan összefüggő jelenségről beszélünk. A Google agresszivitása ezen a területen lassan-lassan eredményes lesz. 

2. "A Facebook Chat felzárkózott a Skype mellé"

Szintén nagyon fontos megállapítás. Bár egyelőre az MSN-Skype tandem tartja magát, de az látszik, hogy a chatelés erőteljesen tolódik a Facebook irányába. Ugyanitt meglepő, hogy az Android platformon kéznél levő GTalk nem tud igazán teret hódítani. Bár ez mind a kontaktlistákkal van leginkább összefüggésben. És az élő ismerőslistánk jelenleg leginkább Facebookon érhető el. Érthető, hogy a csetelés is ide tevődik át a széles közönség számára. 

3. "27% LinkedIn"

Nagyon érdekes, ahogy nem csak a kommunikáció és a közösségi életünk szerveződik ki (a Facebookra), valamint az online információkeresés tolódik el a Google-Wikipedia felé, de az álláskeresés és karrierépítés is egyre erőteljesebben tevődik át a LinkedIn-re. Ez azért is érdekes fejlemény, mert a magyar diplomások, angolt beszélők szépen-lassan bekerülnek egy olyan nemzetközi közösségbe, ahol szakmai alapon tudnak csemegézni a külföldi állásajánlatok és szakmai közösségek között. Vesd össze még: röghöz kötöttség. 

Egyelten érdekes kérdés maradt csak hátra: mikor tör be végre Magyarországra is a SnapChat cunami???

Na és az Index?

És végül az Indexről. Nekem úgy tűnik a hozzáférhető adatokból, hogy az Index január elejei redizájnja gyakorlatilag nem befolyásolta a szájt olvasottságát. Sem oldalletöltésekben, sem egyedi látogatókban nem látni hosszabb távon sem a redizájnnal összefüggésbe hozható pozitív trendeket. Ugyanez igaz magára az Index címlapra is. Ennek okait én elsősorban a referral statokban keresném. 

Fontos tanulság lehet ez a szintén redizájn előtt álló Origo számára. Több mérés, több adatelemzés... És hát: A/B teszt... Ma már nem lehet pusztán megérzésekre hagyatkozva számottevő sikereket elérni.

Viszont a mostani havazásos sztori az egekbe repítette a magyar hírszájtokat, így az Indexet és az Origót is. Nem kis részben köszönet a Facebook forgalomterelő hatásának.  

Címkék: statisztika index facebook chat online felmérés linkedin magyarok
2013.03.19. 11:10. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a google+-t eleg nehez teruletnek tartom, mind meresileg (biztos lesz sajat anlytics), mind social szempontbol.

ember legyen a talpan aki megmondja, h mit ertunk aktivitas alatt, ha a g+-rol beszelunk. a +1 gomb nyomkodasat? a korok, oldalak, kozossegek hasznalatat? a fal megnezeset? hozzaszolast? megosztast? es ebbol szamunkra mi az ertekes?

a g+ egyre inkabb egy intranet lesz a google usereknek, ezert lehet, h nem a hagyomanyos traffic drive / konverzio szempontbol erdemes meregetnunk, ha mediat menedzselunk.

hamarosan jonnek az appok (greader siman bekoltozhet) g+-ra. de sajnos egyre inkabb ugy tunik, h zarodik a g+ platform. cserebe viszont lehet, h penzt fogunk tudni csinalni az rss-bol, hirfogyasztasbol valamilyen google altal vezerelt elofizteses rendszerben.

az indexnel szamomra az az erdekes, h mennyire sikerul felepiteni az index2 kozosseget. ne felejtsuk el, h egy ev mulva valasztasok es bar mindig azt mondjuk, h a kovetkezo valasztas nagyon durva lesz, a mostani tenyleg kulonleges lesz abbol a szempontbol, h az internet (social) nagyon fontos szerepet fog kapni.

az index2 lehet-e elsodleges vagy masodlagos social csomopont? mukodo uzleti modell lehet-e az, ha a facebookrol index2re terelunk vagy a facebook lesz az uj hirkereso?
"Bár ez mind a kontaktlistákkal van leginkább összefüggésben. És az élő ismerőslistánk jelenleg leginkább Facebookon érhető el."

szerintem pont hogy nem, legalabbis a telefon (+gmail) kontaktlistaban az van, akikkel tenylegesen kommunikalok kisebb-nagyobb rendszeresseggel - facebook meg tele van pistikekel a szomszed utcabol meg gizikekkel ovibol, akiket lehet meg se ismernek mar, nemhogy chatelgessek veluk
@syck: miből gondolod hogy a g+ platform záródik? Szerintem a kezdeti zárt / kiváltságos partnerek fázis után pont most kezd kinyílni (lásd pl. google+ auth)