Múltkor már írtunk a netpresszó.hu várható indulásáról. Ma már egy kicsit többet tudunk. Egyrészről jól tippeltük meg, hogy ez egy olyan nyitóoldal lesz, ahol az összes Ringier-tartalom (Blikktől a Népszabadságig, plusz tv2, est) megjelenik hírdobozokban, feedekből. A vezércikk, ha jól látjuk, egy flash-ben elővezetett hirdetés képében jelenik meg. Bár az sem lenne rosszabb, ha az idők végezetéig J Lo nézne az infomániás netezőre.
Ami viszont újdonsága az oldalnak, hogy összehozták ezt a Hírkereső-szerű megoldást egy start page ("Személyes címlap") szolgáltatással. Ami erősen hasonlít a Netvibesra. Mondjuk azt nem tudom, hogy aki a Jáksó Hot 20-t keresi az interneten, az vajon mit fog kezdeni azzal, hogy feedek, meg rss-ek, meg személyes címlap, de nyilván hamar kiderül.
A "Személyes címlap" mellett az oldalon látható még egy "közösségi linktár" nevű rejtélyes fül. Nem tudjuk mit takar. Talán egy del.icio.us-klónt? Vagy egy origós linktárat? A dizájnban is igyekeztek követni a trendi trendeket, de még mindig inkább az est.hu jut róla eszembe.
Szóval ezt teszi hozzá a Ringier Online Sales House a magyar webhez idén. Nyilván az oldal jövőjét nagyban meg fogja határozni, hogy hány hirdetőt sikerül meggyőzni arról, hogy ez a tuti oldal, és nem a Blikk.hu vagy a NOL. Ja, egyébként a szájt logójában rövid o-val szerepel a "presszó", ami újabb ékes példája annak, hogy miként lesz a nyelvhelyesség egy rossz névválasztás áldozata.
Ami viszont újdonsága az oldalnak, hogy összehozták ezt a Hírkereső-szerű megoldást egy start page ("Személyes címlap") szolgáltatással. Ami erősen hasonlít a Netvibesra. Mondjuk azt nem tudom, hogy aki a Jáksó Hot 20-t keresi az interneten, az vajon mit fog kezdeni azzal, hogy feedek, meg rss-ek, meg személyes címlap, de nyilván hamar kiderül.
A "Személyes címlap" mellett az oldalon látható még egy "közösségi linktár" nevű rejtélyes fül. Nem tudjuk mit takar. Talán egy del.icio.us-klónt? Vagy egy origós linktárat? A dizájnban is igyekeztek követni a trendi trendeket, de még mindig inkább az est.hu jut róla eszembe.
Szóval ezt teszi hozzá a Ringier Online Sales House a magyar webhez idén. Nyilván az oldal jövőjét nagyban meg fogja határozni, hogy hány hirdetőt sikerül meggyőzni arról, hogy ez a tuti oldal, és nem a Blikk.hu vagy a NOL. Ja, egyébként a szájt logójában rövid o-val szerepel a "presszó", ami újabb ékes példája annak, hogy miként lesz a nyelvhelyesség egy rossz névválasztás áldozata.
Címkék: start page
11 komment
2006.10.12. 17:12. írta:
hírbehozó
Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.10.12. 19:59:03
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.10.12. 20:00:01
Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.10.12. 20:13:42
Delawer 2006.10.12. 20:50:34
:)
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.10.12. 20:52:30
Benjamin · http://benjamin.blogter.hu/ 2006.10.12. 21:36:27
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.10.12. 21:38:48
Benjamin · http://benjamin.blogter.hu/ 2006.10.12. 21:42:35
A csak Ringier tartalom egy oldalra osszefuzve nem sok sz@rt er, ha valamelyik erdekelne beraknam az RSS-embe, ha mind csinalnek egy Ringier tabot, de nem.
Linkter, bookmark, inertenetmedia, ezeket se hasznaljak pedig a blogter adja ala a felhasznalokat, minek ide meg1 vagy megtobb? :)
Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.10.12. 23:14:26
Ami az életképességet illeti, a kérdés jó. Ugye itt nem a fejlesztők, bloggerek, az RSS szempontjából "felvilágosult" személyek a célcsoport, hanem azok, akik számára ez a téma nem túl sokat mond. Így nem fogják összehúzkodni az "RSS-ükbe". Egyébként a szereplő oldalak közül pár oldalnak egy-két hónapja még nem is volt RSS-e.
A kérdést onnan kell megközelítenünk, hogy létezik egy olyan oldal, hogy hírkereső. Ami népszerű. Nem tudom, hogy miért, de az. Ez az oldal pedig egy már népszerű funkcióhoz hasonlót valósít meg. Ha innen nézzük, akkor biztosan van honnan táplákoznia a népszerűségének, a reklámjával pedig valószínűleg nem lesz baj.
A másik két fül érdekes kérdés. Biztos vagyok benne, hogy funkcionalitásában a Netvibes-szal nem fog tudni versenyezni ez a fejlesztés, a most ez iránt a megoldás iránt érdeklődő halmaz nem lehet a célcsoportja (már csak a tartalom miatt sem). Hogy az egyszeri embert érdekelni fogja-e ezek után a testreszabás? Nagyrészt biztosan nem, kisrészt pedig kérdés, hogy mennyi ez a kis rész. Meg fogjuk látni, illetve a megrendelő meg fogja látni.
És a harmadik fül, a katalógus. Ez a jelenlegi megközelítésben (amit el tudok képzelni) valószínűleg tutira érdektelen. Ha a kifejezett célcsoport nem érdeklődik eziránt a funkció iránt, akkor a netpresszo célközönsége sem fog. Ide egy nagyon jó tálalás kéne, és nagyon ügyes megközelítés, amihez mind a Ringiernél, mind a Carnationnél jobban kéne ismerni a bloggereket.
Dave_hu (törölt) 2006.10.13. 10:31:39
Mit gondoltok miért népszerű a hirkereső, a stratlap, a google? Mert rohadt egyszerű a felülete. Szinte csak text. A design csak elsőre érdekes, aztán mindenki tojik rá.
_Nec 2006.10.13. 10:37:48