Second Life: nyitnak a médiacégek a virtuális térben

A Duran Duran és a U2 után most a Reuters hírügynökség látta meg a lehetőséget az egyik legnagyobb online virtuális játékban, a Second Life-ban. A Times tegnap cikkben foglalkozott - talán elsőként - azzal, hogy a Reuters hírügynökség boltot nyit a virtuális városban.

Bár eddigi is közvetítették már bloggerek meg újságírók a történéseket a Second Lifeból, ez lesz az első alkalom, hogy egy hírügynökség beküldi tech újságíróját (Adam Pasickot, a.k.a. Adam Reuterst), hogy főállásban tudósítson a közel egymillió lakosú virtuális városból. A Reuters egyébként nem úttörő: a c|net szerkesztősége például már közel egy hónapja megnyitott a virtuális városban.



Ha már Second Life, szintén a napokban volt hír, hogy immár valós nevekkel is be lehet lépni a virtuális világba. Eddig ugye listából választhattunk magunknak nevet. Akik nem szeretnének fizetni, azoknak továbbra is ez lesz. Akik meg eddig is költöttek, azok mostantól nevet is vehetnek maguknak. Na mindegy. Akik fent vannak, már úgyis tudják rég.

Vigyázat. A Second Life ingyenes accounttal is súlyos függőséghez vezet. Csak saját felelősségre.
Címkék: second life reuters cnet mmo
2006.10.17. 15:13. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Second Life a jelen Mátrixa. nem a gibsoni értelemben, hanem az ismert filmében.

csak éppen itt az lehetsz, aki akarsz... ha van pénzed vagy tehetséged.

sokan csak a fogyasztásra buzdító kapitalista világot látják benne, ahogy működik az egész, de tehetséggel és idővel minden elérhető benne.

apró mellékhatás, hogy a first life egyre kevésbé érdekli a second life-ban élőket. ;)
ne aggódjatok, nyilván egy World Of Warcraft cikk nagyobb nézettséget hozna, de örülök, hogy van aki a lényegesebb dolgokkal is foglalkozik.

a jövőben pl. egyetemre is lehet majd járni sl-ben. most is vannak mindenféle sulik.
Nem tudom, hogy mennyire érdekes ez a téma. Ha kiderül, hogy sok magyar is fent van, vagy legalább érdeklődik, akkor ezentúl többször foglalkozunk majd a second life-fal.
Akad magyar jocskan SL-ban. Nyomjatok egy keresest a groupok kozt "hungarian" kulcsszoval, es lon vilagossag.

Udv: Dud
Közel sem a legnagyobb online virtuális játék. World of Warcraft, Lineage, stb ..
Wolf, itt nem errol van szo. Ez egy parhuzamos vilag, itt a szereplok alkotnak, esemenyeken vesznek reszt, nem pedig szornyeket pufolnek agyon.

Itt mindenkinek adott a lehetoseg, hogy beinditson egy uzletet es penzt csinaljon, ha van tehetsege, sikereket erjen el.

Maga az egesz roppant tanulsagos abbol a szempontbol is, hogy ha lehetosegunk lenne egy uj vilagot krealnunk a nullarol, akkor mit tudnank jobban csinalni. Sajnos a jatek felepitese miatt ez elegge a jelenlegi first life rendszerre hajaz, ez pedig a L$-USD atvalthatosag miatt van, es olyan feature, amit nem fognak kivenni.

Meg jo sok bug is van benne, ami miatt lehet egyszer lesz egy utodja, letaszitjak, stb., de ha egyszer komolyabban foglalkoznak majd az emberek a virtualis lettel, akkor azt nem egy -- mar bocsanat -- agyatlan, cseplos World Of Warcraftban fogjak elkezdeni, hanem valami Second Life szeruben.
uupsz. lekéstem. sajoati már leírta, amit én írtam volna válaszul. a lényeg tehát a pöfölős virtuális világokhoz képest, hogy a second life nagyon közel van a való világ élethelyzeteihez. hogy ne mondjam, azt modellezi egy virtuális térben.
Teljesen mindegy, hogy mit modellez, hogyan modelezz.

A hírben tényként van leírva, hogy ez a "legnagyobb online virtuális játék". Nem az.

köszi, javítom.
hogyhogy mindegy hogy mit modellez?
"a second life nagyon közel van a való világ élethelyzeteihez. hogy ne mondjam, azt modellezi egy virtuális térben."

Hát igen, az ember állandóan partikon találja magát, kérdés, hogy az Edge a jó klub vagy a Sanctuary, minden nőnek hibátlan alakja van, minden csávó kigyúrt, a katedrálisokba nem lehet belépni, mert privilegizáltak. :) Amúgy olyan értelemben van közel a valóhoz, hogy minden kis térparcellának megvannak a részletei, be lehet menni egy eresz alá, szal olyan lehetséges világ ami kidolgozott és ezért inkluzív, hogy egy ideillő lehetsége világokra alkalmazott filozófiai terminust citáljak.
Arra céloztam, hogy ez egy játék alapvetően. Azaz mindegy, hogy mit modellez, mivel foglalkozik, a játékok közé sorolandó.

Amúgy szerintem nagyobb a füstje, mint a lángja, eléggé dehumanizáló dolog, szociopatáknak, illetve kurva sok felesleges pénzzel rendelkező unatkozóknak biztos fasza :)
egymillió felhasználós online játéknak nagyobb a füstje mint a lángja? lol
Wolf, arrol tudsz pl. hogy vannak mozgasserultek, akik tkp. Second Life-ban dolgoznak? lehet, hogy nekunk jatek, klubba, stb. megy a gyerek, meg idealis kinezetu avatart gyart, stb., de sokan bizniszt futtatnak itt, es tkp. vallalkozas nekik.
Na ez kezd érdekes vitának kialakulni, vajon mi a különbség a SL és mondjuk a WoW között... persze első ránézésre simán azt lehet mondani, hogy "hülyegyerek a WoW egy fantasy"!

Nade ugye az SL nem? Arról volt ugyan szó, hogy mindenki tökéletes, de fagyott ott meg már valaki? Vagy halt éhen? Volt e olyan, hogy pusztán hirtelen felindulásból egy karakter addig ütött egy másikat amíg az bitekre nem omlott, azért mert nekiment a társ-avatarjának? Mikor volt utoljára cunami, vagy hurrikán? (ésha bitekre omlottál akkor nincs reload meg save game!)

És ne tévedjünk el, a WoW-ban is dolgoznak (nemcsak rokkant) emberek valós pénzért.

"...lényeg tehát a püfölős virtuális világokhoz képest, hogy a second life nagyon közel van a való világ élethelyzeteihez" - de csak addig a pillanatig, amíg mondjuk nem kell háborúba küldeni az "avatár fiad" - (ugye milyen hülyén hangzik) - amíg nem kockáztatsz valós érzelmeket, és értékeket (leszámítva a beteges, mindenhol jelenlévő gamereket).

Szóval szerintem a egy játék a sok közül, kicsit olyan világban mint a „Minority Report”, csak jó dolog van.

Hit kérdés csak, ki mit játszik.

Ha csak virtuálisan kefélni akarsz ott a SIM tudomisén melyik adult része.
Ha hited szerint léteztek régen boszorkányok és sárkányok, akkor ott a WoW.
Ha megpróbálnál milliárdos lenni egy kreált, majdnem tökéletes világban akkor ott az SL.

És ugyan a Reuters az SLt választotta, ha az üzlet beindul én látom a fantáziát, hogy mondjuk a Google megjelenik a WoW-ban és mint öreg tudós céh, kis pénzért régi tekercsek és elfeledett kincsek nyomait lehet kutatni a kunyhójában némi kp-ért.
Ezaz, eszembe jutott. Nem tökéletes a jó szó hanem tökéletessen idealista :-)
a wow tobb, mint 6.5 millio jatekossal bir, ott mar ugyan nem jelenik meg semmilyen ceg.

az sl egy uj media. a vilagot a benne elok alkotjak, ezert hasonlo a mienkhez.

vagyis fogsz egy hasabot, megmunkalod, texturazod, fogsz egy masikat, stb. amig kesz a hazad.

az sl egyebkent jobban szerepjatek, mint barmelyik fantasy mmorpg, hiszen nem a karakterek jatekrendszerbeli a fejlodesen van a hangsuly, hanem a szerepen, amit jatszanak odabent.

ezt a szerepjatekot a crpg rendszerek eleg jol kiolik. ettol meg semmi bajom a wowval, a machinimias southpark-wow reszt meg mindenkinek csak ajanlanam, ujfent. ;)
"a wow tobb, mint 6.5 millio jatekossal bir, ott mar ugyan nem jelenik meg semmilyen ceg"

Állom a tétet, legyen a céldátum mondjuk 2007 feb. 1 :-D
oke, allom en is, de nem er am a sajat bt-det benevezni mint a torpe kovacsok szponzora. ;)

a tetben kell csak megegyezni. :)
OK, de félek nincs úgysem annyi pénzem, hogy megvegyek egy kovácsműhelyt a WoW-ban :-D tét.... jaaaj :-)