Úgy fél éve kezdett ellépni a Digg a nagy elődtől, a Slashdottól, míg utóbbi lassan, de tendenciózusan elkezdett lefelé indulni a látogatottsági grafikonokon. Az év bár kétségtelenül a YouTube-é, nem elképzelhetetlen, hogy a Digg még szilveszter előtt eladja magát valamelyik nagynak.
A TechCrunch vonatkozó postja szerint már tárgyalnak is például a News Corppal. Nyilván egy esetleges szerződéskötéssel záruló megállapodás felvetné a kérdést: miként illeszthető a News Corp-tulajdonban lévő MySpace szolgáltatásai közé a Digg.
Nem, nyilván masszív integrálódás sem ebben az esetben, sem egy esetleges Yahoo-akvizíció esetén nem valószínű. Miért? Mert a Digg olvasótábora, akik egyben a tartalom előállítását is végzik, masszív közösséget alkotnak. Kicsit már-már a Wikipediához hasonló hierarchia, csoportosodás alakult ki az elmúlt fél évben, és ezen még az sem változtatott jelentősen, hogy fél éve a kizárólag tech-tud témák közé beengedték például a politikát meg a bulvárt is.
A Digg ilyen szempontból veszélyes állat. Nehezen integrálható egy nagy és erős brand alá, maga a szolgáltatás kialakítása és felépítése pedig a MySpace-hez egyáltalán nem tűnik illeszthetőnek. Talán a Yahoo vagy a Google tudna kezdeni vele valamit. Ha akar egyáltalán.
Mondjuk a Google vállalatfilozófiáját figyelve, ők meghagynák az egészet úgy ahogy most kinéz, és max az AdSense bújna be az aloldalakra, egyre mélyebben. Ez már csak azért is valószínűbbnek tűnik, mivel a diggerek szoktatva vannak az AdSense-hez. Elég régen ott figyelnek a szöveges és nem szöveges hirdetések az oldalon.
A TechCrunch vonatkozó postja szerint már tárgyalnak is például a News Corppal. Nyilván egy esetleges szerződéskötéssel záruló megállapodás felvetné a kérdést: miként illeszthető a News Corp-tulajdonban lévő MySpace szolgáltatásai közé a Digg.
Nem, nyilván masszív integrálódás sem ebben az esetben, sem egy esetleges Yahoo-akvizíció esetén nem valószínű. Miért? Mert a Digg olvasótábora, akik egyben a tartalom előállítását is végzik, masszív közösséget alkotnak. Kicsit már-már a Wikipediához hasonló hierarchia, csoportosodás alakult ki az elmúlt fél évben, és ezen még az sem változtatott jelentősen, hogy fél éve a kizárólag tech-tud témák közé beengedték például a politikát meg a bulvárt is.
A Digg ilyen szempontból veszélyes állat. Nehezen integrálható egy nagy és erős brand alá, maga a szolgáltatás kialakítása és felépítése pedig a MySpace-hez egyáltalán nem tűnik illeszthetőnek. Talán a Yahoo vagy a Google tudna kezdeni vele valamit. Ha akar egyáltalán.
Mondjuk a Google vállalatfilozófiáját figyelve, ők meghagynák az egészet úgy ahogy most kinéz, és max az AdSense bújna be az aloldalakra, egyre mélyebben. Ez már csak azért is valószínűbbnek tűnik, mivel a diggerek szoktatva vannak az AdSense-hez. Elég régen ott figyelnek a szöveges és nem szöveges hirdetések az oldalon.
Címkék: digg slashdot social bookmarking filozomatika
Szólj hozzá!
2006.10.25. 13:59. írta:
hírbehozó