Hogyan épül fel a Google birodalom?

Mint múltkor írtunk róla, a Google az Answers bezárása mellett döntött. A történelmi kudarcot persze lehet többféleképpen értelmezni. De azért érdemes lenne megnézni, hogy a Google termékei közül hanyadik helyen is állt a sikerességi listán ez a Google Answers.

Ha a Hitwise adatait vesszük alapul, láthatjuk, hogy ha a látogatásokat számoljuk, a Google messze legértékesebb terméke továbbra is a kereső. Az összehasonlítás persze nem fair, mert a Google-nak van egy csomó olyan terméke is, melynek honlapja nem azért van, hogy az ember ott naponta látogatásokat generáljon.

Ilyen például a Google Earth. Ami a listában meglepő, hogy az egyébként mostanában szépen növekvő Orkut közösségépítő szájt továbbra is csak a 11. leglátogatottabb Google-termék. Oké, oké, de hogy állt a Google Answers a bezárást megelőzően?

A lista alapján nem is rosszul: közvetlenül megelőzve a Google Calendart, a 20. leglátogatottabb termékoldal volt az Answersé.

Ebből persze nem következik, hogy a kevésbé látogatott Calendar, Spreadsheets vagy Google Talk is bezárásra van ítélve. Nyilván a Google több szempontot vesz figyelembe a siker mérésére. Lehet, hogy a Google Answersszel szemben elvárás volt a magas látogatottság, míg mondjuk a Google Talk nyitóoldalával szemben nem (hiszen azt csak akkor használják a júzerek, ha frissül a szoftver.)

Akárhogy is, a Hitwise adataiból kiderül: a Google keresője továbbra is mérhetetlenül erős termék. Kis kedves, okos próbálkozások ide vagy oda.
Címkék: google filozomatika
2006.12.01. 15:56. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megnéztem a látogatottsági statisztikát, és hát igen, elég komoly a kereső dominanciája. Lejjebb görgetve a táblázatban azonban érdemes egy kicsit elgondolkodni azon, hogy vajon tényleg megbízható és figyelembe veendő-e a Google Calendar vagy a Spreadsheets esetében egy oldalletöltési adat?
Hiszen ezek AJAX-os oldalak, csakúgy, mint jónéhány a listán, melyeknél egy-egy kattintás általában nem növeli az oldalletöltések és látogatások számát. Az összehasonlíthatóság miatt ezért az AJAX-os oldalak számait valószínűleg felfelé kellene korrigálni, ami akár a sorrenden is változtathat.
igen. teljesen egyetértek. eleve nem minden google temrékhonlap célja, hogy oda generálódjon nagy látogatottság. és ha még idevesszük, hogy sok ajay-megoldásban valszeg nincs mérőkód építve, akkor a lista valóban egy-az-egyben nem túl informatív. a kereső dominanciája viszont elég impresszív, bárhogy is van.
Nem hinném, hogy a Google elsődlegesen a nagyszámú oldalletöltésekre fókuszálna. Sokkal inkább a lehető legjobb felhasználói élményre, a nagy látogatottság már ennek a folyománya. Többek között ebben különbözik sok más internetes cégtől.
Apropó Google-birodalom: csöndben frissítették a Google Maps budapestes műholdfotóját. A Szigeten éppen Diáksziget van, az idáig tuti nem volt, a műholdfotó 2003-2005 között készülhetett, azaz relatíve friss. Mondjuk, nem bánnám, a frissítés helyett inkább lefednék a teljes országot, vagy akár csak a Balcsi környékét.