Mennyit keresnek a főállású bloggerek?

Ne siessünk annyira. Először nézzük az amerikaiakat. A WSJ minapi összeállítása szerint egy átlag főállású blogger 2-10 ezer dollár (400 ezer - 2 millió HUF) között keres a blogján értékesített hirdetésekből. A kiemelkedően magas látogatottságú blogok esetében ez az összeg persze jóval magasabb.

A Wired két évvel ezelőtti cikkében még néhány száz, néhány ezer dollárról írt. Ha mindkét cikket elfogadjuk legalább nagyjából relevánsnak, akkor azt mondhatjuk, az amerikai probloggerek jobban élnek mint két éve.

Nem rossz összegek. Na de mennyit kell ezért dolgozni? Gyakran többet (vagy sokkal többet) mint egy "rendes" nyolcórás munkahelyen.

A tipikus karrier a WSJ szerint: ingyenes blogszolgáltatásnál kezdenek, fél év alatt kiépül az olvasótábor, és beépül a blog a blogoszférába. Általában segít a kommunikációs vagy újságírói múlt, és az is, ha szenvedélyesen tud a blogger írni az adott témáról. (Ez utóbbi némileg egybecseng azzal, amit mi gondolunk az addikcióról.)

Vannak, akik a Google AdSense-re hagyatkoznak, és a szöveges hirdetésekből próbálnak megélni, de vannak akik lelkesebbek, és leszerveznek más jellegű hirdetéseket is blogjukra. A Techcrunchon például 10 ezer dollárba kerül egy hónapra egy 125x125 pixeles minihirdetés. Ez a blog havonta egymillió egyedi látogatóval rendelkezik. Lehet számolni. Ha megnézzük jobban a blogot, egyértelmű, hogy havi 100 ezer dollárnál (20 millió forintnál) is több jön össze ennek a blognak, csak hirdetésekből. És akkor még az egyebekkel nem számolunk.

Persze egyáltalán nem mindegy, hogy egy blogot egyedül ír valaki vagy többen. (A legnépszerűbb nyugati blognak, az Engadgetnek négy főállású bloggere van, és látogatottságban sem állnak rosszul.) Nyilván annyi felé oszlik a bevétel, ahányan közreműködnek. Azok, akik saját maguk oldják meg a sales-marketing feladatokat, sokkal többet is dolgoznak. Vannak, akik fizetést kapnak, és vannak akik vállalkozást alapítanak blogjukra. Szóval nehéz összemérni, sőt, azt is nehéz megsaccolni, hogy ma a világon hányan élnek kizárólag blogolásból.

Idehaza a néhány tízezertől akár a néhány százezerig is terjedhet egy mellék- vagy főállású blogger keresete. Persze jellemzően nem önfoglalkoztatókról beszélünk.
Címkék: bulvár bloggerek
2007.02.12. 21:28. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HH, mit értesz főállású blogger alatt? Aki csinál mellette mást is, az már nem az, vagy?... A kereset pedig a közvetlen vagy a közvetett bevétel?
a főállásalatt főállást értek. a kereset alatt meg keresetet.
Többszázezer? Erős.
a hazai helyzet érdekes lehet.
Akkor pontosítok. Vajon azzal, hogy én a munkám részeként blogolok, de saját vállalkozásban, miközben csinálok mást is - pl. tanácsadok, kampányokat menedzselek - főállású blogger vagyok?
Kereset: az a pénz, ami közvetlenül, pl. támogatásból, hirdetésből "kijön" a blogból, vagy az is, amit azért kapok, mert x. cégvezető/marketinges olvassa a blogomat, és ezért engem bíz meg?
Azért kérdem, mert ezek a kérdések már rég megfogalmazódtak bennem, csak még nem volt kivel megvitatni.
főállás az én értelmezésemben az, amiből a kenyeret veszed. emellett lehetnek mellékállásaid, de azokat nem véletlenül hívják mellékállásnak. egyértelműen a közvetlen bevételekről szól a post.
Amelyik főállású blogger "néhány tízezret" keres, az hogy nem halt még éhen? Vagy akkor nem főállás? Hogy van ez.
[csak rosszul volt megfogalmazva. mostmár remélem egyértelműbb.]
Oké, értem. Akkor ha később ez felmerül a részedről, így értelmezem. Mondjuk tényleg érdekelnének hazai adatok, jó lenne tudni, én a saját bevételemmel "hol állok" :-)
Esetleg egyszer erről is mehet egy körkérdés.
ja, bár ez nyilván még kényesebb, és még névtelenebb lesz.
A minap olvastam, hogy egy havi 250 ezres látogatottságú blog (naná, hogy amerikai) kb 3500 dollárt keresett januárban. Ez többféle hirdetési formából jött össze neki, pl. Google adsence, Textline ads (v. valami hasonló). A legtöbbet a direkt hirdetésekből szedte össze, amikor a bejegyzések végére bannereket rakott.
Az Engadget nem hiszem, hogy négyfele oszlik, legalábbis nem ilyen egyszerű a dolog, mert blognetwork része ugye.
nyilván, hiszen van vagy egy tucat külsős szerzőjük, meg az egész a weblogs inc-é, vagyis nem magánvállalkozás.