A siker stációi: 50, 200, 1000

Kevin Rose ma jelentette be, hogy a Digg elérte az egymillió regisztrált felhasználót. A TechCrunch meg megjegyzi erre, hogy 2005 márciusában 50 ezer, egy évvel később pedig 200 ezer regelt júzer volt.

Bár mindenki tudja, hogy attól, mert sok a regisztrált júzer, az még nem jelenti azt, hogy annyian is használják aktívan a szolgáltatást. Ugyanakkor az arányok nyilván nagyjából ugyanazok.

Az Alexa megbízhatatlan, de trendmutató adataiból kiderül, hogy a Digg látogatottság-növekedése tényleg impozáns volt, főleg az elmúlt évben. És hát az is jól látszik, hogy a Digg sikeresen happolta el a nagy előd, a Slashdot olvasótáborát.



Bárhogy is, a Digg azt a növekedési ütemet produkálta, amit egy sikeres startupnál mérvadónak tarthatunk. Vagyis ez tényleg egy garázscég sikertörténete. És nem csak népszerű, de üzletileg is kifizetődő vállalkozás lett a gyakorlatilag a semmiből induló oldal.

Ha a siker okait keressük, akkor elsősorban a Google-nak kell eszünkbe jutnia. Egy fél éve készült elemzés szerint ugyanis a Digg olvasótáborának nagyrésze a keresőkből talál el az oldalra. A siker másik oka pedig, hogy a Digg nagyon népszerű a fiatalok körében. Vagyis ha a Digg modelljét akarja követni valaki, akkor költsön sokat SEO-ra, és a fiatalokhoz próbáljon meg szólni. Nem árt egy Diggnation és egy jó dizájner. Na meg persze egy arc.
Címkék: digg social bookmarking
2007.03.08. 20:14. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kula bácsi 2007.03.09. 15:58:05

Ez nem rossz, ha a retardáltak átmennek a digg-re a /.-ról.