Kevin Rose ma jelentette be, hogy a Digg elérte az egymillió regisztrált felhasználót. A TechCrunch meg megjegyzi erre, hogy 2005 márciusában 50 ezer, egy évvel később pedig 200 ezer regelt júzer volt.
Bár mindenki tudja, hogy attól, mert sok a regisztrált júzer, az még nem jelenti azt, hogy annyian is használják aktívan a szolgáltatást. Ugyanakkor az arányok nyilván nagyjából ugyanazok.
Az Alexa megbízhatatlan, de trendmutató adataiból kiderül, hogy a Digg látogatottság-növekedése tényleg impozáns volt, főleg az elmúlt évben. És hát az is jól látszik, hogy a Digg sikeresen happolta el a nagy előd, a Slashdot olvasótáborát.
Bárhogy is, a Digg azt a növekedési ütemet produkálta, amit egy sikeres startupnál mérvadónak tarthatunk. Vagyis ez tényleg egy garázscég sikertörténete. És nem csak népszerű, de üzletileg is kifizetődő vállalkozás lett a gyakorlatilag a semmiből induló oldal.
Ha a siker okait keressük, akkor elsősorban a Google-nak kell eszünkbe jutnia. Egy fél éve készült elemzés szerint ugyanis a Digg olvasótáborának nagyrésze a keresőkből talál el az oldalra. A siker másik oka pedig, hogy a Digg nagyon népszerű a fiatalok körében. Vagyis ha a Digg modelljét akarja követni valaki, akkor költsön sokat SEO-ra, és a fiatalokhoz próbáljon meg szólni. Nem árt egy Diggnation és egy jó dizájner. Na meg persze egy arc.
Bár mindenki tudja, hogy attól, mert sok a regisztrált júzer, az még nem jelenti azt, hogy annyian is használják aktívan a szolgáltatást. Ugyanakkor az arányok nyilván nagyjából ugyanazok.
Az Alexa megbízhatatlan, de trendmutató adataiból kiderül, hogy a Digg látogatottság-növekedése tényleg impozáns volt, főleg az elmúlt évben. És hát az is jól látszik, hogy a Digg sikeresen happolta el a nagy előd, a Slashdot olvasótáborát.
Bárhogy is, a Digg azt a növekedési ütemet produkálta, amit egy sikeres startupnál mérvadónak tarthatunk. Vagyis ez tényleg egy garázscég sikertörténete. És nem csak népszerű, de üzletileg is kifizetődő vállalkozás lett a gyakorlatilag a semmiből induló oldal.
Ha a siker okait keressük, akkor elsősorban a Google-nak kell eszünkbe jutnia. Egy fél éve készült elemzés szerint ugyanis a Digg olvasótáborának nagyrésze a keresőkből talál el az oldalra. A siker másik oka pedig, hogy a Digg nagyon népszerű a fiatalok körében. Vagyis ha a Digg modelljét akarja követni valaki, akkor költsön sokat SEO-ra, és a fiatalokhoz próbáljon meg szólni. Nem árt egy Diggnation és egy jó dizájner. Na meg persze egy arc.
Kula bácsi 2007.03.09. 15:58:05