Emlékszünk még? A YouTube igazi áttörő médiasikerét akkor érte el, mikor a Google horribilisnak számító másfél milliárd dollárért felvásárolta. Ha ez az akvizíció sokakban meghökkenést, sőt, félelmet okozott, akkor el tudjuk képzelni, hogy milyen médiavisszhangja lesz a tegnap bejelentett DoubleClick-felvásárlásnak.
Akik nincsenek képben: a DoubleClick piacvezető online reklámkiszolgáló cég. (Pontosabban ők adják a technológiát az amerikai szájtokon látható hirdetésekhez, illetve a hirdetések statisztikai kiértékeléséhez.) Nem csak "normál" online hirdetési megoldásokat szolgáltatnak, de rich mediában, affiliate marketingben is élen járnak. A Google-nak pedig potom 3,1 milliárd dollárt (készpénzben!) ért meg. Kapaszkodjunk, ez kábé 560 milliárd forint. Vagyis kétszer annyiért vették meg a DoubleClicket, mint anno a YouTube-ot.
A lépés egyértelműen annak a jele, hogy a Google végleg maga mögött hagyja "keresőóriás" imidzsét, és sokkal inkább nagy online hirdetőcégként szeretné pozícionálni magát. Erre már eddig is megvolt minden oka, hiszen az AdSense és az AdWords nagyon népszerű hirdetési megoldások. (Sőt, folytatják a kísérletezést. Ott van mindjárt a Pay-Per-Action Beta.)
Persze a Yahoo is szeretett volna a Google után nyargalni. Legutóbb például a Panama Projecttel, mely még a Google-ősellenség Viacomnak is megtetszett. Most azonban az éllovas Google megint rákapcsolt eggyel. Lehet loholni utána. Ha van még erő és mersz a Yahoo-ban, az AOL-ben és a Microsoftban.
Nyilván a DoubleClick felvásárlása minden egyes online marketinggel foglalkozó szakember fő témája lesz a következő hetekben. A Google stratégiájának kifürkészésétől egészen az új bannerkorszak beköszöntéig széles skálán fognak mozogni a jóslatok.
A kimértebbek és tájékozottabbak persze azt fogják látni ebben a dealben, hogy a Google ezért a nagyon sok pénzért egy nagyon-nagyon nagy csomag hirdetői hálózatot vett magának. És igen, a banneralapú hirdetési piacon is hirtelen nagyon fontos szereplő lett.
Az amerikai hirdetők a felváráslás hírében nyilván azt látják fontosnak, hogy ezentúl akár vegyes hirdetési csomagokat is vehetnek a Google-tól: a szöveges, targetált hirdetésektől kezdve a szokásos bannerekig vagy online videóhirdetésekig.
A két nagy vesztes a Microsoft és a Yahoo. Mindkettő jócskán elaludt megint. Pontosabban mindketten szerették volna megvenni a DoubleClicket, de megint nem mertek elég mélyen a zsebükbe nyúlni.
A Google mellett az üzlet másik nagy nyertese a DoubleClick eddigi tulaja, a Hellman & Friedman, mely néhány éve egymilliárd dollárért vette meg a céget. És amíg az övék volt, addig is éves szinten százmilliós nyereséget termelt. Most meg itt ez a 3 milliárd dollár készpénz. Nem rossz.
És ha már itt tartunk. Tim O'Reilly emlékezetes Mi a Web2.0 című írásában a régi web és az új web közti különbséget többek közt ezzel a táblázattal szemlélteti:
Most akkor mi is van?
Akik nincsenek képben: a DoubleClick piacvezető online reklámkiszolgáló cég. (Pontosabban ők adják a technológiát az amerikai szájtokon látható hirdetésekhez, illetve a hirdetések statisztikai kiértékeléséhez.) Nem csak "normál" online hirdetési megoldásokat szolgáltatnak, de rich mediában, affiliate marketingben is élen járnak. A Google-nak pedig potom 3,1 milliárd dollárt (készpénzben!) ért meg. Kapaszkodjunk, ez kábé 560 milliárd forint. Vagyis kétszer annyiért vették meg a DoubleClicket, mint anno a YouTube-ot.
A lépés egyértelműen annak a jele, hogy a Google végleg maga mögött hagyja "keresőóriás" imidzsét, és sokkal inkább nagy online hirdetőcégként szeretné pozícionálni magát. Erre már eddig is megvolt minden oka, hiszen az AdSense és az AdWords nagyon népszerű hirdetési megoldások. (Sőt, folytatják a kísérletezést. Ott van mindjárt a Pay-Per-Action Beta.)
Persze a Yahoo is szeretett volna a Google után nyargalni. Legutóbb például a Panama Projecttel, mely még a Google-ősellenség Viacomnak is megtetszett. Most azonban az éllovas Google megint rákapcsolt eggyel. Lehet loholni utána. Ha van még erő és mersz a Yahoo-ban, az AOL-ben és a Microsoftban.
Nyilván a DoubleClick felvásárlása minden egyes online marketinggel foglalkozó szakember fő témája lesz a következő hetekben. A Google stratégiájának kifürkészésétől egészen az új bannerkorszak beköszöntéig széles skálán fognak mozogni a jóslatok.
A kimértebbek és tájékozottabbak persze azt fogják látni ebben a dealben, hogy a Google ezért a nagyon sok pénzért egy nagyon-nagyon nagy csomag hirdetői hálózatot vett magának. És igen, a banneralapú hirdetési piacon is hirtelen nagyon fontos szereplő lett.
Az amerikai hirdetők a felváráslás hírében nyilván azt látják fontosnak, hogy ezentúl akár vegyes hirdetési csomagokat is vehetnek a Google-tól: a szöveges, targetált hirdetésektől kezdve a szokásos bannerekig vagy online videóhirdetésekig.
A két nagy vesztes a Microsoft és a Yahoo. Mindkettő jócskán elaludt megint. Pontosabban mindketten szerették volna megvenni a DoubleClicket, de megint nem mertek elég mélyen a zsebükbe nyúlni.
A Google mellett az üzlet másik nagy nyertese a DoubleClick eddigi tulaja, a Hellman & Friedman, mely néhány éve egymilliárd dollárért vette meg a céget. És amíg az övék volt, addig is éves szinten százmilliós nyereséget termelt. Most meg itt ez a 3 milliárd dollár készpénz. Nem rossz.
És ha már itt tartunk. Tim O'Reilly emlékezetes Mi a Web2.0 című írásában a régi web és az új web közti különbséget többek közt ezzel a táblázattal szemlélteti:
Most akkor mi is van?
Címkék: google hirdetés
12 komment
2007.04.14. 20:04. írta:
hírbehozó
Jocó 2007.04.14. 21:22:36
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.14. 21:42:40
vicc1 2007.04.14. 23:35:52
Sparrow79 · http://sparrow.uw.hu 2007.04.15. 08:24:28
Vörös Szonja, a tetovált lány 2007.04.15. 09:19:25
Amúgy hajrá...
hash · http://hash.freeblog.hu 2007.04.15. 09:44:20
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.04.15. 09:48:53
Laci 2007.04.15. 11:36:03
Hát az említett táblázat mellett jól elszaladt közben az idő. A DoubleClick --> Google Adsense szembeállítás mellett nyilvánvaló, hogy tartalmaz még egy-két minimum megkérdőjelezhető sort a táblázat (pl. CMS-->wikis, mp3.com-->Napster).
Bakaohki · http://deadcabbit.blogspot.com 2007.04.15. 12:48:38
SkyCaptain · http://airport.blog.hu 2007.04.15. 14:05:53
Ez a "nehany" geek fontosabb, mint sokan gondolnak.
tüske · http://ketertelmu.blog.hu 2007.04.16. 12:27:06
FTeR 2007.04.16. 12:47:15
egy ilyen húzásért BG-t már felakaszották volna.