Jason Kottke mérte össze Evan Willams két sikerszolgáltatása, a Blogger.com és a Twitter kezdeti időszakát. Nem, nem látogatottsági adatokat vett elő - azok ugyanis nem publikusak -, hanem azt nézte meg, hogy a két szolgáltatásban mennyire voltak aktívak a felhasználók a berobbanás időszakában.
Nem meglepő módon, a Twitteren sokkal több mikrobejegyzés (max. 140 karakter ugye) jelenik meg, és dinamikusabb szolgáltatás is, mint a Blogger. Az okok persze egyértelműek: a Twittert használni sokkal egyszerűbb, mint egy blogszolgáltatást, sokkal könnyebb postolni is, sokkal több platformon érhető el könnyen (web, mobil, IM, asztali kliens), és nem mellesleg, van benne közösségépítő funkció is.
Lehet, hogy az sem igaz, hogy a Twitter-oldalhoz kevésbé ragaszkodnak a felhasználók, mint saját blogjukhoz. Gondoljuk meg, ha csak egy kicsit testreszabhatóbb lenne a felület, már nem sokban különbözne egy "rendes" blogszolgáltatástól.
Mi a tanulság? Korábban azt gondoltuk, hogy az a jó blogmotor, amelyik sok okos fícsörrel, extra tulajdonsággal rendelkezik, és nagy szabadságot hagy a júzernek: belenyúlhat a css-be, a html-be, pimpelheti az oldalt kedvére widgetekkel, képekkel, flashanimációkkal, szkriptekkel, satöbbi.
Csakhogy viszonylag kevés ember ért ezen dolgokhoz, már ha az össznépességet vesszük. És bizony a nagy többség csak postolni akar, meg esetleg beállítani a háttérszínt.
A Blogger.com új betájában már van olyan okos wizard, melynek segítségével tényleg gyerekjáték összekalapálni egy szép, testreszabott blogoldalt. Valószínűleg még ennél is lejjebb kell menni. Talán ez a Twitter sikerének másik fő tanulsága.
Ugyanakkor azt se feledjük, hogy a nem hivatalos adatok szerint mostanra lassult a Twitter növekedése, már ami a látogatásokat illeti. Tényleg csak elnagyoltan, hasraütésre kábé 600 ezer napi egyedi látogatója lehet jelenleg a Twitternek. Az IM-ről, mobilről, asztali szoftverről twitterezőkkel persze nem számolva. A lényeg, hogy ha kellően optimalizálták Williamsék a szolgáltatást, nem árt ha azonnal a fejlesztésen kezdik törni a fejüket.
Mert bár a blogolás lassabb, nehézkesebb, de sokkal masszívabb és népszerűbb kultjelenség lett az elmúlt években, mint amiről a Twitter mostanában csak álmodhatna.
És hát ez a post is blogba íródott, mert 140 karakterbe azért valljuk meg, nehéz lett volna.
Nem meglepő módon, a Twitteren sokkal több mikrobejegyzés (max. 140 karakter ugye) jelenik meg, és dinamikusabb szolgáltatás is, mint a Blogger. Az okok persze egyértelműek: a Twittert használni sokkal egyszerűbb, mint egy blogszolgáltatást, sokkal könnyebb postolni is, sokkal több platformon érhető el könnyen (web, mobil, IM, asztali kliens), és nem mellesleg, van benne közösségépítő funkció is.
(...) the biggest factor is that the social aspect of Twitter is built in and that's where the super-fast growth comes from. With Blogger, reading, writing, and creating social ties were decoupled from each other but they're all integrated into Twitter.Együtt vannak az ismerősök, egymás aktivitását követik a felhasználók. A nyitott API-nak hála rengeteg okos és érdekes Twitter-mashup készült. Vagyis ez a formátum igenis erőteljesebbnek és sikeresebbnek tűnik, mint az 1999-ben még legalább ugyanennyire erősnek és dinamikusnak tűnő Blogger.com.
Lehet, hogy az sem igaz, hogy a Twitter-oldalhoz kevésbé ragaszkodnak a felhasználók, mint saját blogjukhoz. Gondoljuk meg, ha csak egy kicsit testreszabhatóbb lenne a felület, már nem sokban különbözne egy "rendes" blogszolgáltatástól.
Mi a tanulság? Korábban azt gondoltuk, hogy az a jó blogmotor, amelyik sok okos fícsörrel, extra tulajdonsággal rendelkezik, és nagy szabadságot hagy a júzernek: belenyúlhat a css-be, a html-be, pimpelheti az oldalt kedvére widgetekkel, képekkel, flashanimációkkal, szkriptekkel, satöbbi.
Csakhogy viszonylag kevés ember ért ezen dolgokhoz, már ha az össznépességet vesszük. És bizony a nagy többség csak postolni akar, meg esetleg beállítani a háttérszínt.
A Blogger.com új betájában már van olyan okos wizard, melynek segítségével tényleg gyerekjáték összekalapálni egy szép, testreszabott blogoldalt. Valószínűleg még ennél is lejjebb kell menni. Talán ez a Twitter sikerének másik fő tanulsága.
Ugyanakkor azt se feledjük, hogy a nem hivatalos adatok szerint mostanra lassult a Twitter növekedése, már ami a látogatásokat illeti. Tényleg csak elnagyoltan, hasraütésre kábé 600 ezer napi egyedi látogatója lehet jelenleg a Twitternek. Az IM-ről, mobilről, asztali szoftverről twitterezőkkel persze nem számolva. A lényeg, hogy ha kellően optimalizálták Williamsék a szolgáltatást, nem árt ha azonnal a fejlesztésen kezdik törni a fejüket.
Mert bár a blogolás lassabb, nehézkesebb, de sokkal masszívabb és népszerűbb kultjelenség lett az elmúlt években, mint amiről a Twitter mostanában csak álmodhatna.
web,ptopm · http://webmotion.crpl.hu/ 2007.05.08. 20:33:20
Én meg pl azért használom a Twittert, mert rászoktat (emlékeztet) arra, hogy gyakrabban blogoljak :-)
Asszem 2007.05.08. 20:54:16
Egy tényleg felhasználóbarát wysiwyg sablonszerkesztővel sztem a legnagyobb többség örömmel pimpelné a saját kis szeletét a netből, mint ahogy a legtöbben minimum egy hátteret adnak a windowshoz (már ha van lelkük) :)
DuDe 2007.05.08. 21:01:28
Caracalla 2007.05.09. 02:06:09
rene 2007.05.09. 10:17:06
tüske · http://ketertelmu.blog.hu 2007.05.09. 10:40:46
A Twitter ehhez képest, elnézést, lófasz.
Pairg · http://pairg.hu 2007.05.09. 18:11:53
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.05.18. 13:06:36