Elfogynak a kilométerek a neten (RTW #6)

Ezekben a napokban az olvasók írják a postokat a Webisztánra. Ha ti is szeretnétek írni,
küldjétek a postokat. Íme a Reader Takeover Week hatodik írása...
Szerző: Bobály Mihály
Blog: jabjab.blog.com
Legalábbis a Google szerint. A Google AdWords kampányaiban beállítható hogy a találati oldalon megjelenő hirdetések hol jelenjenek meg, kontinens, ország, vagy egyszerűen egy nagy kört rajzolva a térképen. Mivel Budapestre kéne hirdetni, ezért szépen körberajzoltam azt a területet ahol meg kellene jelenjenek a hirdetések. Így ni:



De valahol homok került a fényes gépezet fogaskerekei közé, mert Siófokon is megjelentek a hirdetések. Az pedig - mint látjuk - nem volt a kiválasztott területen belül. Kis nyomozás, elemzés, és mindenféle Analitics-adatok mélyelemzése kiderítette hol a bibi.



A szolgáltatók mellett a számok azt jelölik, hogy szerintük a forgalom hány százaléka indult Budapestről. Ahol meglepően magas, ott szinte biztos a tévedés, ennyivel nem nezetnek többen Budapesten mint az ország maradék 85%-án. UPC, Fibernet és Enternet – ők azok akik szerint Budapest a nyerő, legyen mindenki fővárosi. Aki ennél a három szolgáltatónál netezik (és nem budapesti), ne csodálkozzon a sok hirdetésen a kereső jobb oldalán. Ők továbbra is azt hiszik hogy a „Pizzafutár Budapest egész területén” hirdetés a megcélzott (budapesti) csoporthoz jutott el...

A RTW korábbi írásai:
Címkék: google adwords reader takeower week
2007.08.17. 16:55. írta: vendégblogger

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

érdekes része a szolgáltatásnak, bizonytalan. Engem ip alapján miskolcra tesz, egy másik ipt az egyik szolgáltás szegedre, a másik pestre. pedig sopron felé van a hely. nyilván szűkítésre ez is jó, csak nagyon nagy hibával. Egy biztos, az ország, mert az táblázatból számolható....
Nem vagyok benne biztos, hogy a hazai szolgáltatók az IP-cím tartományukat az országban területi elhelyezkedés szerint osztják ki. Honnan a fenéből lehetne előre megjósolni, hogy Debrecenben vagy Szegeden nő jobban a felhasználók száma?
"Nem vagyok benne biztos, hogy a hazai szolgáltatók az IP-cím tartományukat az országban területi elhelyezkedés szerint osztják ki."

Ez pontosan így van. A szolgáltató saját székhelye szerint jegyzi az IP-ket. Ha te soproni vagy és az externet a szolgáltatód, akkor szolnoki bejegyzésű IP-t kapsz, a geo adatbázisok pedig szolnoki eredmenyekkel szolgálnak ki.
Nem valószínű, hogy a szolgáltató kiadná, hogy melyik településhez melyik IP tartománya tartozik, bár van olyan szolgáltató, aki fixen felosztja. (tehát adott városban mindig ugyanabból a tartományból kapsz IP címet, más településen meg más tartományból)
De miért csodálkozunk ezen?
szokás szerint hiányzik a szabályozás és az önszabályozás.
Miért is kellene ezt szabályozni?
Nincs ezen semmi meglepő, honnét kéne tudnia a googlinak hogy melyik ip pontosan hova tartozik, a szolgáltatók soha nemfogják azt kiadni... aki meg ezt nemtudja magára vessen:p
Azért csodálkozunk, mert a világ többi részén ez nem így működik. Ott szépen településekhez kötik az ip-ket, aztán megadják egy pármillió rekordos adatbázisban, hogy ki mikor hol. Aztán az adatbázist meg lehet venni és fel lehet használni mindenki örömére.

Nos ez így lenne helyes itthon is. De nem az. Ez sem.
Adverticumban lesz (van?) valami barkács megoldás erre ha jól tudom. iWiW-bül veszi ki a zadatot, hogy mit adtál meg városnak, és az alapján...
Az iwiw eladja a személyes adataimat egy hirdetéskiszolgálónak? Hoppá?
dmp,
mondjuk a geotargetált hirdetések miatt lenne ez fontos.

a szerencsésebb országokban van önszabályozás. az isp-k megállapodnak abban h az ip tartományokat településhez kötik. létrehoznak egy önszabályozó testületet és egy csomó kérdésben megállapodnak. mondjuk a városi szintű ip targetálásban.

persze előfordul h ilyen önszabályozó testület nem jön létre, vagy bizonyos kérdések ott nem kerülnek napirendre, ilyenkor jön a gazdasági tárca és azt mondja, na akkor az a szabály, hogy az ip tartományokat településhez kell kötni.

havi rendszerességgel frissülő adatbázist meg lehet venni az isp-ktől, harmadik féltől, vagy az államtól. és az adatbázist legális célokra fel lehet használni. egy település felhasználóinak célzott hekkelésére nem lehet, de mondjuk geotargetált hirdetésre meg lehet.

ilyen adatbázis persze létezik, csak errefelé pontos, ezért volna szükség szabályozásra. az usában elég volt az önszabályozás. nálunk ez nem elég.
joskafiser (off): webauditban már most is van ilyen. annyi, h iwiw lerakja egy cookie-ba, amit bejelöltél városodnak. ha átmész mondjuk az origo-ra, vagy bárhová, ott felnyalja ezt a cookiet a webaudit, és ebből tudja h origo-t megnézte vki. bp-ről. nem értek hozzá, de ez szerintem még nem személyes adat (a neved nem teszi bele, csak annyi h volt egy hit bp-ről).
és mindig elmondjátok, h nem csinál semmit a t-com. tessék. pakolgatják a sütiket és meg felszedegetik. ők nem azért vették az iwiw-et h fejlesszék hanem azért h használják.