Mégis a Microsofté lehet a Facebook [update1]

A CNet infói szerint a Microsoft elviheti a Google orra elől 2007 legsikeresebb közösségi szájtját. (Bár a Facebook jelképes részének felvásárlásáról beszélünk, mégis, akinek sikerül, oda már nem fog akarózni betársulni egyik riválisnak sem.) A két cég vérre menő licitálásba kezdett, mindketten nagyon de nagyon szerették volna részesedést szerezni az ultragyorsan népszerűsödő közösségépítő szájtban.

A Google-nak ugye ott az Orkut, ami soha nem muzsikált annyira jól, mint a piacvezetőnek számító MySpace, de az utóbbi egy évben a Facebook is komolyan belendült. A Google tehát lépéskényszerbe került: ahelyett hogy az Orkutot próbálnák meg defibrillálni, vagy új közösségi szájtot építenének, értelmesebbnek látszott a törekvés, hogy megvegyék az api-nyitás óta extrém hájpnak örvendő Facebookot.

És itt van nekünk a Microsoft, ami 2006-2007-ben kettő darab termékével volt képes valami bíztatót felmutatni. Az egyik az Xbox 360 játékkonzol, a másik pedig a szerverei. Itt van még a Vista, de az már most látszik, hogy egy komoly internetes cég ma már legalább annyira erős online szolgáltatásokban, mint a hagyományos bizniszekben. Nem véletlenül nyomult a Microsoft a Live projecttel az elmúlt időszakban, de mindenki láthatja, a Live szolgáltatások nem hozták be a Microsoftot a Google mellé. Sőt.

Vagyis mindkét cégnek nagyon de nagyon fontos a Facebook, ami ma nyilván aranybelépőnek látszik (számukra is) a következő évek online piacára.

A Google aggresszív nyomulása a Facebookért azért is érthető, mert anno, amikor a MySpace volt kalapács alatt, a Google alapítói még nem vették elég komolyan a közösségi szolgáltatásban rejlő lehetőségeket. És mint a MySpace későbbi tulajdonosa, Rupert Murdoch egy Wired-interjújában el is köhintette, a Google-fiúk nem voltak hajlandóak elég mélyen a zsebükbe nyúlni ahhoz, hogy kifizessék a MySpace árát. Ezt a történelmi tévedést a Google a YouTube-felvásárlással kompenzálta, de azért a tüske nyilván bennük maradt. Nem jönne tehát rosszul a Facebook.

Mindenesetre most úgy látszik, hogy a Microsoftnak volt égetőbb - majdnem mindenáron - megvenni a Facebookot.

Mit jelenthet mindez? Lesznek, akik szerint ez az akvizíció a Facebook végét jelentheti, mert a Microsoftnak nincs kellő tapasztalata az ilyen jellegű szolgáltatások még sikeresebbé tételében. Ez persze csacsiság. A News Corp se tudta, hogy mi fán terem a közösségépítő szolgáltatás, mégis, elég jól elvan a MySpace-szel.

A Microsoft, ha ügyes, most egy kínosan sok pénzbe kerülő (avagy: overhájpolt) szolgáltatással kivívhatja magának azt a presztízst, amit önerőből nem volt képes felépíteni. A Google-nak meg nem marad más hátra, mint tovább erősítenie keresőjét, és kezdeni valamit a közösségi szolgáltatások piacán. Valamit. Bármit. Csak ne az Orkutot hegesztgessék.

Az biztos, még egy Facebook nem fér el a piacon. Izgalmas hónapok jönnek.

Címkék: microsoft google facebook
2007.10.24. 23:37. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Google újabb bejelölgetős hülyeség helyett csinálja azt amit a chatnél is. Aki bent van a kontaktok között, azokból kreáljon valami hálózatot. + akkor már vegye bele a kép/videó/feedmegosztást, bookmark-okat, térképet, stb valahogy. Van egy rakás szolgáltatás, amit kurva jól össze lehetne drótozni, és nem is kéne azon erőlködni különösebben, hogy különálló közösségi cucc legyen.
Jo lehet most Facebook tulajnak lenni. Alkalmazottnak viszont nem biztos: egy kollegam nemreg mutatott egy blog bejegyzest, ahol azon oromkodott az egyik facebook programozo, hogy a vilag leginnovativabb cegenel dolgozik, es hogy mennyivel jobb hely az, mint a gugli, ami mar tul nagy. Talan onna is jott el a srac. Hat most jol beszopja :)
Orkut braziliaban es indiaban bartomi nepszeru, es nem keves ember van arra. mas kerdes, hogy nem fizetokepes kozonseg
-Az MS nagyot nőtt a szememben, amikor bejelentette, hogy a régi verziójú Zune is képes lesz mindarra, mint az új, egy szoftver update segítségével. Tehát nem kell kidobnia régit. Ez jó pont (az Apple erre nem képes, ott lehet cserélgetni évente a cuccot).
-A Live dolog szerintem előbb utóbb összeáll.
-A Hotmail is pofás lett
-Ott a Silverlight, ami elhajtja végre a flasht
-Photosynth elég innovatív

Szóval nem kizárólag Xbox360 szerintem az MS ezévi teljesítménye, de mindenképen az a legjelentősebb

Az Orkut a világon a 8. legnézettebb szájt, mielőtt nagyon mélyre temetnénk. A brazil-indián túlsúly ellenére az USÁ-ban sem áll olyan rosszul. Pár hónapja lehet tudni azt is, hogy a Google hosszabb távú SN-terveinek is része.

Ha a Microsoft megveszi a Facebookot, a Google fellélegezhet: egy versenytárssal kevesebb. Az teljességgel ki van zárva ugyanis, hogy a MS ne b***ná el a Facebookot.
Eh, előbb írok, aztán olvasok, szóval a Facebook 1.6%-áról van szó. Ez nem felvásárlás, hanem inkább valamiféle szövetség.
Sztahanov felvetése jó.

Nekem nem világos, hogy miért éri meg a Microsoftnak 1,6%-ot megvenni a FB-ból.

Az pláne nem világos, hogy ezek után hogyan tudná a MSFT megakadályozni, hogy bárki más felvásárolja a FB-ot.
drout: az oldal szempontjából szinte tök mindegy hogy a közönsége fizetőképes-e, ezek nem webáruházak

az a kérdés, hogy a hirdető fizetőképes-e

tegnap és ma az történt, hogy elkezdtek emberek bejönni Nigériából a FIZETESEM.COM-ra és egy nap alatt bejöttek 30-an, mert terjeszteni kezdték

és ugyanúgy, mint mikor Indiából jönnek, kattintgatnak a hirdetésekre, mert ezeknek még nincs reklámfóbiájuk mint az amerikaiaknak

nekünk ez lényegesen több reklám bevételt jelent így, mintha 300 amerikai jött volna be

szóval összességében nem olyan rossz üzlet az elmaradott országokban publishernek lenni, és INdiában 1 milliárd ember él, Braziliában sem kevés

szóval én még nem kezdem sajnálni a Guglit hogy csak ott igazán népszerű (:
Nick Carr témába vágó bejegyzéséből:
..."Welcome to Fantasy Island"
Lehetne a poszt alcíme
www.roughtype.com/archives/2007/10/the_15_billion.php
GYUSZI BACSI: igenis lényeges, hogy az oldal közönsége mennyire fizetőképes. Ha pl. nincs semmi pénzem, akkor nem fogok az oldalakon hirdetéseket nézni, hogy árucikkeket vásároljak, szolgáltatásokra fizessek elő. Így pedig a hirdetőnek nem éri meg hirdetni, mivel pont ez lenne a célja, hogy a szolgáltatásait eladja nekem, nem?
de épp ezt mondom, hogy sok oldal nem árul egyáltalán semmit

például a miénk sem, az iwiw sem és tudtommal a facebook sem

viszont a hirdetésre kattintanak, ha érdekli őket a téma, de az is sokszor csak info és nem árucikk
Nekem személy szerint tetszik az Orkut. Sajnos idehaza a népszerűsége a nullához közelít, de ezt leszámítva igen jó egy oldal. :-) Csak hát valóban, manapság ebben a piacorientált világban aki nem tartozik a kimondottan fizetőképes ügyfelek közé, az már le van s***va. (Bocs a kifejezésért) Idehaza is ezt lehet tapasztalni, nem csak az internet, de a televíziózás és rádiózás területén is. Ha példát akarnék hozni, akkor mondhatnám az egyik kereskedelmi rádiót, ami indulásakor a 30-40 fölöttiek körében töretlen népszerűségnek örvendett. Csak ugye egy átlagos 25-30 éves fiatal fizetőképesebb, mint egy 50 éves bácsi, így ők is elkezdtek ilyen irányba változni. A hallgatottságuk kb. ugyanakkora, mint a régi arculatuk idején, viszont a hallgatók már inkább a fiatalabb korosztályból kerülnek ki. Ez meg ugye reklámozók számára jövedelmezőbb, mint egy olyan rádió, ami a 40+ körében népszerű. Viszont így az eredetileg jó kezdeményezésből hamarosan odáig jutnak, hogy lesz egy ugyanolyan rádió, mint amilyen az összes többi tipikus kereskedelmi. Sajnos manapság kevés olyan dolog van, ami nem kifejezetten csak a pénz után megy, és mondjuk a társadalom mellőzöttebb korosztályának szólna. Pedig abból is lenne bevétel, mert azért 40 felett se mindenki él úgy, hogy a napi betevőn kívül semmi másra ne tudna költeni. Csak arányaiban egyrészt a bevétel kevesebb lenne, másrészt meg lehet, hogy nem lenne akkora százalékos népszerűsége. Manapság meg - főleg a tévék - pár tized százalékért bármilyen addigi elvüket hajlandóak felrúgni.
Kicsit ez off-topicra sikeredett, de kb. ez a helyzet a neten is.
Annak viszont örülnék, ha a Google nem tudná az FB-t felvásárolni, és nem azért, mert bármi bajom lenne a Google-val, csak akkor ugyebár fennáll a veszélye annak, hogy "összegyúrja" a két hasonló oldalát. Mint ahogy tette azt a Yahoo a Photos és a Flickr esetében. Eszetlenül mindent felvásárol, közben meg kinyírja a sajátját. Én személy szerint jobban szerettem a Photos-t, egyszerűbb volt, használhatóbb, letisztultabb felületű. Igaz, kevésbé webkettes, de talán nem kellene annyira erőltetni ezt minden területen.
Ezért örültem, amikor a MS nem tudta megvenni a Yahoo-t, akkor ugyanis hosszabb távon a Yahoo mail-ből Hotmail lett volna, a Yahoo Groups-ból MSN Groups, stb. És gyanítom, nem előnyükre változtak volna.