A CNet infói szerint a Microsoft elviheti a Google orra elől 2007 legsikeresebb közösségi szájtját. (Bár a Facebook jelképes részének felvásárlásáról beszélünk, mégis, akinek sikerül, oda már nem fog akarózni betársulni egyik riválisnak sem.) A két cég vérre menő licitálásba kezdett, mindketten nagyon de nagyon szerették volna részesedést szerezni az ultragyorsan népszerűsödő közösségépítő szájtban.
A Google-nak ugye ott az Orkut, ami soha nem muzsikált annyira jól, mint a piacvezetőnek számító MySpace, de az utóbbi egy évben a Facebook is komolyan belendült. A Google tehát lépéskényszerbe került: ahelyett hogy az Orkutot próbálnák meg defibrillálni, vagy új közösségi szájtot építenének, értelmesebbnek látszott a törekvés, hogy megvegyék az api-nyitás óta extrém hájpnak örvendő Facebookot.
És itt van nekünk a Microsoft, ami 2006-2007-ben kettő darab termékével volt képes valami bíztatót felmutatni. Az egyik az Xbox 360 játékkonzol, a másik pedig a szerverei. Itt van még a Vista, de az már most látszik, hogy egy komoly internetes cég ma már legalább annyira erős online szolgáltatásokban, mint a hagyományos bizniszekben. Nem véletlenül nyomult a Microsoft a Live projecttel az elmúlt időszakban, de mindenki láthatja, a Live szolgáltatások nem hozták be a Microsoftot a Google mellé. Sőt.
Vagyis mindkét cégnek nagyon de nagyon fontos a Facebook, ami ma nyilván aranybelépőnek látszik (számukra is) a következő évek online piacára.
A Google aggresszív nyomulása a Facebookért azért is érthető, mert anno, amikor a MySpace volt kalapács alatt, a Google alapítói még nem vették elég komolyan a közösségi szolgáltatásban rejlő lehetőségeket. És mint a MySpace későbbi tulajdonosa, Rupert Murdoch egy Wired-interjújában el is köhintette, a Google-fiúk nem voltak hajlandóak elég mélyen a zsebükbe nyúlni ahhoz, hogy kifizessék a MySpace árát. Ezt a történelmi tévedést a Google a YouTube-felvásárlással kompenzálta, de azért a tüske nyilván bennük maradt. Nem jönne tehát rosszul a Facebook.
Mindenesetre most úgy látszik, hogy a Microsoftnak volt égetőbb - majdnem mindenáron - megvenni a Facebookot.
Mit jelenthet mindez? Lesznek, akik szerint ez az akvizíció a Facebook végét jelentheti, mert a Microsoftnak nincs kellő tapasztalata az ilyen jellegű szolgáltatások még sikeresebbé tételében. Ez persze csacsiság. A News Corp se tudta, hogy mi fán terem a közösségépítő szolgáltatás, mégis, elég jól elvan a MySpace-szel.
A Microsoft, ha ügyes, most egy kínosan sok pénzbe kerülő (avagy: overhájpolt) szolgáltatással kivívhatja magának azt a presztízst, amit önerőből nem volt képes felépíteni. A Google-nak meg nem marad más hátra, mint tovább erősítenie keresőjét, és kezdeni valamit a közösségi szolgáltatások piacán. Valamit. Bármit. Csak ne az Orkutot hegesztgessék.
Az biztos, még egy Facebook nem fér el a piacon. Izgalmas hónapok jönnek.
2007.10.25. 01:57:11
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.10.25. 03:27:56
Drout 2007.10.25. 06:54:41
J. McClane 2007.10.25. 07:14:15
-A Live dolog szerintem előbb utóbb összeáll.
-A Hotmail is pofás lett
-Ott a Silverlight, ami elhajtja végre a flasht
-Photosynth elég innovatív
Szóval nem kizárólag Xbox360 szerintem az MS ezévi teljesítménye, de mindenképen az a legjelentősebb
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.10.25. 10:29:51
Ha a Microsoft megveszi a Facebookot, a Google fellélegezhet: egy versenytárssal kevesebb. Az teljességgel ki van zárva ugyanis, hogy a MS ne b***ná el a Facebookot.
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.10.25. 10:35:35
BF79 2007.10.25. 19:30:04
Nekem nem világos, hogy miért éri meg a Microsoftnak 1,6%-ot megvenni a FB-ból.
Az pláne nem világos, hogy ezek után hogyan tudná a MSFT megakadályozni, hogy bárki más felvásárolja a FB-ot.
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.10.25. 19:45:42
az a kérdés, hogy a hirdető fizetőképes-e
tegnap és ma az történt, hogy elkezdtek emberek bejönni Nigériából a FIZETESEM.COM-ra és egy nap alatt bejöttek 30-an, mert terjeszteni kezdték
és ugyanúgy, mint mikor Indiából jönnek, kattintgatnak a hirdetésekre, mert ezeknek még nincs reklámfóbiájuk mint az amerikaiaknak
nekünk ez lényegesen több reklám bevételt jelent így, mintha 300 amerikai jött volna be
szóval összességében nem olyan rossz üzlet az elmaradott országokban publishernek lenni, és INdiában 1 milliárd ember él, Braziliában sem kevés
szóval én még nem kezdem sajnálni a Guglit hogy csak ott igazán népszerű (:
Caracalla 2007.10.25. 21:28:16
..."Welcome to Fantasy Island"
Lehetne a poszt alcíme
www.roughtype.com/archives/2007/10/the_15_billion.php
zso 2007.10.26. 16:32:01
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.10.26. 19:45:51
például a miénk sem, az iwiw sem és tudtommal a facebook sem
viszont a hirdetésre kattintanak, ha érdekli őket a téma, de az is sokszor csak info és nem árucikk
TBC 2007.10.28. 06:28:56
Kicsit ez off-topicra sikeredett, de kb. ez a helyzet a neten is.
Annak viszont örülnék, ha a Google nem tudná az FB-t felvásárolni, és nem azért, mert bármi bajom lenne a Google-val, csak akkor ugyebár fennáll a veszélye annak, hogy "összegyúrja" a két hasonló oldalát. Mint ahogy tette azt a Yahoo a Photos és a Flickr esetében. Eszetlenül mindent felvásárol, közben meg kinyírja a sajátját. Én személy szerint jobban szerettem a Photos-t, egyszerűbb volt, használhatóbb, letisztultabb felületű. Igaz, kevésbé webkettes, de talán nem kellene annyira erőltetni ezt minden területen.
Ezért örültem, amikor a MS nem tudta megvenni a Yahoo-t, akkor ugyanis hosszabb távon a Yahoo mail-ből Hotmail lett volna, a Yahoo Groups-ból MSN Groups, stb. És gyanítom, nem előnyükre változtak volna.