Távozik a T-Online (iWiW-ért felelős) portáligazgatója

Újévi magentás pletykák szerint február elejével távozik Tóthmátyás Tibor, aki a webes szolgáltatásokért (többek közt az iWiW-ért és a Freemailért) volt felelős a T-Online-nál. Nevéhez fűződik például "az iWiW az egy online telefonkönyv" szófordulat, vagy épp a Freemail 2.0:


A távozás pontos okát mi sem tudjuk, csak annyit, hogy utódja Magyar Gábor, a T-Online ügyfélkapcsolati igazgatója lesz, aki "az Egyesült Államokban tanult pénzügyi és vállalkozói ismereteket, majd hazánkban folytatott PhD tanulmányokat közgazdaságtanból. Szabadidejében szeret kerékpározni, síelni, kirándulni és tájfutni." Újévi pletykahíradónk végére értünk.
Címkék: iwiw bulvár
2008.01.02. 09:44. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A távozás oka akár lehetne az iWiWnek a "fejlettsége". Talán majd az új portáligazgató csinál is valamit.
gondolom valaki elgondolkodott azon, h mire jó a freemail és az iwiw új üzenetküldő szolgáltatása t-com-nak, az ügyfél nehogy sms-t küldjön. mire jó az iwiw képmegosztó szolgáltatása t-com-nak, az ügyfél nehogy sms-t küldjön. mire jó a megújult freemail, nehogy az ügyfél felhívja már az ismerősét.

egy távközlési cég az ilyen típusú szolgáltatásokat sem nem ösztönzi, sem nem gátolja. egyszerűen tudomásul veszi, h a piacon léteznek alternatív szolgáltatók. megengedi, elfogadja, és akkor szépen fejlődik a piac.

tippem szerint a t-com megválik az origótól, a linktértől, a blogtértől, eladják az iwiw-et. nem illeszkedik a portfoliójukba.
bocs, a képmegosztás az mms küldés konkurenciája.

de gondolom mindenki érti, h miért nem jó az, h miközben az anyacég azon fáradozik, h legyen tömeges mms küldés, a leányvállalat topmenedzsere meg éppen magyarázza, h az szeretné, h minden magyar ember a freemail 2.0-n keresztül osszon meg képeket, szöveget, egymás között ingyen beszélgessenek. eszükbe ne jusson a mobiltelefont használni.
Ez igaz. De az ingyen megosztás, beszélgetés stb. koránt sincs ingyen. Persze nem a felhasználók hanem különböző cégek fizetnek a reklámért. És ha az üzleti oldalát nézzük a profit az profit, bárhonnan jön.
Scarface88,
igen, ebben igazad van, az iwiw és a freemail is bevételt, sőt vélhetően profitot is termel, de közben veszteséget is okoz.

nagyon nehéz egyenleget vonni, mert nincs ellenpróba, nem tudjuk, h mi lenne, ha az iwiw-be, a freemailbe betett embert, pénzt arra használta volna a t-com, h "jóárasítsa" a tömeges mms/sms küldést.

azt mondja, a barátaid, az ismerőseid ott vannak a telefonkönyedbe, minek neked online telefonkönyv. esetleg azt sugallja, h dugd be a telefonodat az iwiwbe, keress még ott ismerősöket, legyen ott a telefonkönyvedbe a régi osztálytársad is. a harmincasok szervezzenek megint kalandtúrát, most már családostul, a húszasok meg a tömeges sms/mms küldést használják buliszervezésre, a csajoknak a haverokkal a mobilon akarj villogni. és persze miután elküldted az mms-t oszd meg a képeket az iwiwen, vagy ahol akarod, a mobil a te barátod, mert azt mindig magaddal viheted.

nem akarom ezt ragozni, ez egy teljesen más stratégia, mint amit a filmben mtm képviselt. az persze kérdés, h melyik jobb a t-com-nak. szerintem ez utóbbi nyilvánvalóan. nincs ellenpróba, de azért lehet érezni, h hülyeség cégen belül a konkurenciát is fejleszteni. hiába viszik sikerre az egyiket, akkor az cégen belül hazavágja a másikat.
kutacs:

- Az mms tömegesedése továbbra is ábránd marad, nem hiszem, hogy 2008-ban ez még érv lehet, erősen megkésett lenne. Ha elveszik a képmegosztó szolgáltatást, nem az mms-re fognak áttérni a népek hanem egy másik képmegosztóra.

- Az elemzők szerint a távközlési cégek jövője az üzleti modell megváltoztaásával jár, az eddigi beszédforgalom helyett egyre inkább az adatforgalom kerül majd a középpontba (a szélessávú mobilnet már náluk is beindult), amihez még hasznosak lehetnek a meglévő webes szolgáltatásaik, talán elhamarkodott lenne megválniuk tőlük.
Mindenesetre én azóta is próbálom a freemailm 1.0-ás változatát használni (szerencsére lehet) és az iwiw-et kerülni...
Az a nyerő amit kubaljuv mond. Rengeteg kábeltévés cég van, majdnem mind egyben internetszolgáltató is. Van egy zárt hálózatuk, azon belül a telefon ingyenes stb. Ebbe az irányba kell elindulni különben végük van. Pár év múlva lehet, hogy néhány szolg. összefog és egy egész régión belül ingyen telefonálhatsz. A telefon nem (lesz) életképes üzletág. Legfeljebb a mobil, de az is integrálódni fog a nettel. (ja meg mobiltévé) Magában az, hogy telefon az lófa..
Kobaljov,
nem azt mondom, h ma a tömeges sms/mms küldés lesz a főcsapás, hanem azt, h 2006 tájékán például lehetett volna ezzel foglalkozni. és azt is, h az biztos nem jó, ha házon belül gyártunk magunk konkurenciát.

mobil internet. vegyük már észre, h az nem konkurál a mobiltelefonnal, hanem kiegészíti azt, és hozza magával a mobiltelevíziózást. és az pont jó a t-comnak, mert erősödik video on demand, és akkor még több szélessáv kell otthonra. apa kezdődik. na ez jó nekik, és persze az egész ágazatnak.

ezért nyilvánvaló, h idehaza is mindhárom távközlési szolgáltató mobil internettel fog nyomulni. és szerintem az is, h hülye az távközlési szolgáltató, amelyik a pc elé akarja ültetni az embert hírportállal, blogtérrel, freemaillel, iwiw-vel, nekik nem ez az üzlet ugyanis. nem arról van szó, h ki kell lőniük a pc-t, vagy hogy másnak ez nem lehet üzlet, hanem arról, h nekik nem ez a profiljuk, nem ezért öltek egy rakás pénzt a mobil platformba, h a pc elé ültessék az embereket.

amit ez az ürge ebben 2007-es filmben beszél, h csináltunk egy 2MB-os appletet, ami majd letöltődik a pc-re, és amúgy nem fut mobilon, mert 1024×768-ra optimalizáltunk, biztos olvasta a pc worldben, h most az menő, és akkor majd itt megoszthatsz képeket, meg üzeneteket, ehhez annyi kell, h vegyél magadnak egy mikrofont, és hallgatót, és kamerát ezerért a mediamarktban, érted van már a kliensnek a mikrofonja és hallgatója és kamerája szintén ezerért, mert adtak neki egy csúcskategóriás készüléket, és akkor ez az ürge meg arról beszél, h az ügyfélnek eszébe ne jusson azt használni, hanem tapadjon pc-re, mert "mi azt akarjuk, h minden magyar ember ezt használja". gondolom mondjuk ilyen film, vagy egy ilyen stratégiai elemzés kiveri a biztosítékot egy német középvezetőnél is, és pláne a részvényeseknél, h ezt a hülyét azonnal rúgják ki.

mert a t-com azt akarja, h használj mobiltelefont, meg szereljél dobozt a tévédre, és legyen video on demand, és karosszékből a távirányítóddal (ami lehet akár a mobilod is) internetezz, televíziózzál, telefonáljál. a tévéden játszál, és a mobilodon. és felejtsd el a pc-t.

persze lehet, h én nem értek valamit, és az lesz, h a t-com azért váltott vezetőt, mert még több pénzt akar rakni az origo, freemail, iwiw portfolióba, és a leváltott embereket be akarja vonni a stratégiai fejlesztésekbe, na ha ez lesz, akkor majd mea culpázom, h bocsánat, nem vagyok okosabb, mit egy ötödikes.
Ampniúl,
ugyanazt tudom neked is mondani, mint Kobaljon kartácsnak.
kutacs - a "felejtsd el a pc-t" egy kicsit sántít. Ha ezt akarja, vagyis pénzt áldoz ennek elősegítésére, akkor az kidobott pénz. A pc marad. Leírhatatlanul könnyebb pc-n keresztül netezni, mint mobilon. (márcsak azért is mert billentyűzet van meg egér meg jó nagy monitor)

Kérdés: Mit akar a t-com?
Ha nem szélessávú kapcsolatot amin mellesleg (tehát nem főprofil) telefonálni is lehet, akkor egy idő után elsorvad.
A mobil internetnek van jövője, de a vezetékes net meg a "közszolgáltatások" (pl. időpontkérés, ha dokihoz akarsz menni vagy figyelmeztetés, hogy tárgyhónapban lejár az autód zöldkártyája és időpontot kérsz rá) miatt életképes lesz.
Na mindegy a lényeg az, hogy ha a telefonálást helyezi előtérbe, akkor bukik.
Ampniúl,
otthon a tévén fogsz netezni, a távirányítóddal. vélhetően hamarosan fogsz mobiltelevíziózni.

persze a cél az, h ezerrel töltsél le filmeket, beszélj bele kamerába, szia anya küldjél pénzt, virtuálisan szexelj a csajoddal hello baby, kapcsolódjon össze egy csomó party, a tévén és az interneten keresztül.
legyen on demand vide, h a kissrác ugráljon örömében, h apa kezdődik. ez egy rakás célcsoport gyakorlatilag minden korosztály, legyen nótaszó az öregeknek, legyen folyamatos az önök kérték, és akkor mindenki boldog lesz.

na. ehhez nem kell pc. ehhez egy tévé kell, egy doboz, meg egy távkapcsoló, ami lehet a mobilod is. a lényeg, h üljél be a karosszékbe, vagy feküdj le a díványra, kezedben a mobiloddal, és legyen előtted egy tévé. h ezerrel nyomják a képedbe azt amit akarnak úton-útfélen. a mobil képernyőtől kezdve az televízión át az óriás kivetítőkig. ehhez kell a szélessáv.

persze az világos, h ennek az amerikázásnak vannak korlátai, de ehhez kell a szélessáv, és nem ahhoz, h most "html szerkesztőt raktunk az új freemailbe, és átírtuk ajaxosra".

nem arról van szó, h nem lehet a levelezőhöz új szerkesztőt csinálni, vagy nem kell az oldalletöltéseket optimalizálni, hanem arról, h egy távközlési szolgáltatónak ezt nem biznisz. lehet, h önmagában a freemail új üzenetküldője profitot hoz, de közben konkurál az sms küldéssel, akkor az nem jó. most lehet mondani, h jaj az sms küldés olyan macerás, meg sose lesz tömeges mms küldés, de a t-comnál nem lehet mondani, mert az ő hálózatuk többek között ezt tudja.

állj be az eiffel torony elé, bújj össze a csajoddal, vagy csináljatok csoportképet a haverokkal, fényképezzétek le magatokat, és küldjétek el e képeket azonnal az ismerősökkel. a kapcsolati háló ott van a mobilodban, egy távközlési szolgáltatónak nem kellenek dedikált szerverek és pc-s változat. ugye ez a fazon a filmben még azt is mondja, h csináltak két változatot is, az iwiw-et, és a freemailt, ami ráadásul nincsen integrálva, na vélhetően ezért rúgták ki. mert a t-comnál látták, h ez a vonalvezetés nem jó. ráadásul az iwiw sokak szármára szitokszóvá vált.

ez persze nem azt jelenti, h a social networkingnek nincs jövője, meg ilyenek, hanem csak azt, h különféle megoldások léteznek egymás mellett, és egy cégcsoportnak hülyeség mindent birtokolnia. még az is lehet, h a t-com fogja és elpasszolja az origot, a freemailt, iwiw-et, mert nem illik a portfoliójába. az új vezetők éppen ezt készítik elő. nekem ez a tippem.

szerintem nincs ellentmondás közöttünk, csak máshonnan közelítjük a témát.
kutacs_
Ez a konkurencia dolog butaság. A T-Com profitot akar, és neki mindegy, hogy azt mivel éri el, előfizetésekkel, vagy netes szolgáltatásokkal. Az nem veszteség, ha a felhasználó sms helyett egy másik T_Com-os szolgáltatással üzen. Az lenne a konkurencia, ha eladnák a wiw-et, freemailt, mert akkor az alternatív szolgáltatás (magyar weben, magasan vezető szolgáltatásokról beszélünk) másnak, az igazi konkurenciának termelne.

A leváltásnak az lehet az oka, hogy a wiw nem úgy muzsikál, ahogy várták. (A freemailt nem használom, nem tudom.) Nagyon hosszú idő után tudták végre hibamentesre hegeszteni, gondolom olcsó sem volt, és a közösségek sem indultak virágzásnak.
Watchman,
itt arról van szó két-három szolgáltatás a cégen belül konkurál. a versenyt nem a cégen belül, hanem a cégek között kell folytatni. szerintem erről szól a sztori.

az index is remek példa. egyszer majd ott is lesz valódi tulajdonos, aki megkérdezi, miért is van nekünk blog-, meg fórum-motorunk, mert oké, h a fórum a sikeres termékünk volt régen, és a blog sikeres termék most, miért nincsenek integrálva, mit kell azon érteni, h el van kúrva a blogmotor, meg azon, h napközben nem működik, stb.

és akkor azt fogja gondolni, h úgy tűnik össze vissza fejlesztettek a srácok, h nekik jó legyen, a tulaj rájön, h ez neki így nem jó.

mert akkor most mit fejlesszeenek. a fórumot, vagy a blogot. ha csinálnak egy kurva jó blogot, hazavágják vele a fórumot, és fordítva. ha a másik cég megy tönkre, akkor c'est la vie, de ha a cégen belül kerül valami taccsra, akkor az nem túl jó.

itt nyilván nem egy új blogmotort kellett volna csinálni, hanem a fórumot kellett volna továbbfejleszteni, esetleg teljesen újraírni, h lehessen benne bloggolni is. illetve bizonyos nézetből blog, az én bejegyzéseimmel, és az arra adott válaszokkal, ha akarom akkor meg fórum, van egy téma, és egy rakás hozzászólással. de ugye nem ezt csinálták a srácok, és én nem őket hibáztatom, hanem a tulajdonost, csak sajnos általában az szokott lenni, h a tulajdonos rájön, h ez így nem lesz jó, és akkor jön a lefejezés.
kutacs_
Értem én, hogy szerinted pazarlás két hasonló porfilú, és közös felhasználókörű szolgáltatás fejlesztése, de azt kötve hiszem, hogy két profitot hozó (pontosabban profitot igérő) szolgáltatás közül egyiket leépítik, sőt átadják másnak, csak azért, hogy egyre koncentráljanak. Max. ha egyik már becsődölt, akkor felszámolják. Ha leépítenék az internetes szolgáltatásaikat, akkor a T-Com egy tetemes felhasználóréteget veszítene el.
A te logikád szerint a T-Com mesterségesen és önkéntesen konkurenciát teremtene magának, hogy költségeit csökkentse, ezt én nem látom követendő stratégiának, de lehet én nem látom a helyes összképet... :)
Tóthmátyás Tibor a nevem.
Üdvözlettel

Tóthmátyás Tibor
Szép beszélgetés BUÉK mindenkinek :-). Megengedtek 1-2 szót? Az én agyam speciel akkor dobta le a láncot, amikor az emberünk legfőbb főnöke (T vezér), azt mondta, hogy már alig várja az ájfón megjelenését (köcsög apple sicc!), mert az végre fellendíti a mobil adatpiacot... Hát megmondom nektek őszintén, a fenti "remek" emberrel együtt, őt is lapátra tenném. Hol van a Push-Mail, vagy a Blackberry? Látta már egyátalán ez a paraszt, hogy mit tud a Blackberry? A befektetők, tulajdonosok helyében, a komplett vezérkart b@sznám ki...
kutacs, te ezeket komolyan gondolod, vagy én nem értem a tréfát?
Köszi a javítást.
az origo, freemail, iwiw egy külső szolgáltatótál nem veszélyezteti a t-com-ot. az eladással nem lesz újabb konkurens, nem lesz belőle egy másik vodafone, ez egy profiltisztítás, h az itt dolgozó pénz és ember az anyavállalattal összhangban működjön.

mert ugye nem ám úgy van, h itt végtelen mennyiségű pénzt megforgatnak egy ilyen kis piacon.

szerintem jót tenne a hazai piacnak, ha ez a portfolió olyan kézbe kerülne, aki legalább középtávon akar vele kezdeni valamit. és ezért hajlandó a dologba embert és pénzt tolni.

egy távközlési szolgáltatónak mi a fenének egy online napilap, most komolyan. mi szól mellette. egy ilyen cégnek azt vizionálja, h felkel a család, el vannak késve, de azért megisszák a kakaót, a fazon átöteli az asszonyt, a gyerek fejére nyomnak egy puszit, a kutya kikíséri őket az ajtóig, és akkor beül a fickó és út közben az autóban megnézi a híreket. és mindegy, h az origot, vagy az indexet nézi meg, a lényeg, h a mobilon tegye meg. akárhová megy fazon óriás kivetítők vannak mindenfelé, a nő táskájában ott a mobil. este hazamennek, leülnek on demand tévézni, és megnézik a meccset csúsztatva, mert a gyerekkel meg néznek egy disney rajzfilmet. apa kezdődik. ez egy amerikai feeling.

tehát nem azt a képet kell festeni magáról, h bármennyire is el van késve a fazon reggel is leül a pécé elé, mert az origon rajta van minden, napközben mindent beüt mindent az ok keresőbe, este meg leül freemail-ezni, meg iwiwezni, megnézik az ismerős fényképeit, írnak az üzenőfalra, mert egy másik sztori. ehhez nem passzol se a t-mobile előfizetés, se a t-online szélessáv. semmi, amiből a t-com pénzt akar csinálni. egy kezdő marketinges eljut ideáig szerintem.

ettől még lehet ok, meg origo, meg freemail, meg iwiw, de ez nem a t-com.

vagy minek tartson fenn a t-com dedikált szervereket a kapcsolati hálónak. mégis milyen érv szól mellette. mi a fenének van akkor a sok sim kártya, mi a fenének pakolnak a telefonba a rakás flash memóriát. biztos nem azért, h fenntartsanak még óriás szervereket csak azért, h azon keresztül oszd meg a képeket. nyilván azért van a telefonnak egyre nagyobb memóriája, h ott tárold a képeket, a kapcsolataitad, és bárhová magaddal vihesd. rádughatod a mobilt egy pc-re nincsen megtiltva, de mondjuk nem preferálják nagyon. gondolom feltűnt, h egy adatkábel áráért vehetsz egy telefont. valamiért így lett a dolog beárazva.

itt két alternatív kommunikációs forma verseng egymással, és hülyeség a kettőt egy vállalaton belül versenyezni. az egyik arra épít, h ülünk a 101 gombos billenytűzet előtt, és itt osszuk az eszet egymásnak, de ebből nem gazdagszik meg a t-com. ettől nem jut eszembe nagyobb sávszélre váltani, legfeljebb mobil internetre fizetek elő, h a tavasszal a parkba ülve is nyomkodhassam a gombokat. de emiatt nem kell fejleszteni az iwiw-et, meg az origo-t nem az alapján fogok választani, hanen a műszaki tartalom, és az ár alapján.

persze mindezt nem fogjuk itt eldönteni, nyilván tudják a t-com stratégái, h mit akarnak. de nekem nagyon úgy tűnik, h most a vonalvezetés az, a cégen belüli konkurenciaharcot érdemes felszámolni. nem véletlen szervezték ki az egészet az egész origo, iwiw, freemail cuccot egy külön zrt-be, nem véletlen cserélnek le felsővezetőket, és nem fogok azon sem meglepődni, amikor az egész bazárt elpasszolják valakinek.
WM,
csak h értsük egymást nem arról beszélek, h szünjön meg a t-online, hanem arról h érdemesebb sok pénzért eladni az origo-t, ok-t, freemail-t, iwiw-et, videa-t. tehát minden pc-re készült webes cuccot. ez nem a t-online, hanem az origo zrt.
kutacs_: a kepmegosztas nem konkurenciaja az MMS kuldesnek, ahogy az e-mail sem nagyon az SMSnek. Ezzel szerintem a T-* (amugy nyilvan beszari) managerei is tisztaban vannak. De ha ugy is lenne, akkor sem opcio az, hogy akkor eladjuk ez egeszet a francba, mert azzal pont tokonszurnak magukat. Ahelyett, hogy ellenorizni tudnak a konkurrens ('diszruptiv', ahogy az ilyen arcok emgelegetni szeretik) technologiat nagy szereplokent, elengednek a gyeplot. Ongyilok, ugyanis ha tenyleg oda aramlik at a (kevesebb) penz, akkor ezzel nem csak bevetelkiesest okoznak maguknak, de meg az ugyfelet is elvesztik (a kisebb bevetelt nem nekik osztja le).

A freemail phone, amirol a csoka beszelt szerintem nem hulyeseg. Vegulis jol hangzik az, hogy barhonnan hasznalhatod telepites nelkul. Ettol BTW meginkabb konkurenciaja a mobilnak, mint egy mezitlabas skype. Legalabbis hivaskezdemenyezes szempontjabol. (A skype is mobilla teheto, a legolcsobban ugy, hogy egy pendrive-ra telepited...) Hogy ezzel mennyire 'kotik a PC-hez' az embereket az csak rajtuk mulik, ettol meg keszulhet(ne) mobilos kliens is. Azt ugysem eri meg hasz. Halni ilyen mobilinternet dijak mellettnem meglepo, tegyuk hozza! A mobilszolgaltatok mobilos VOIP kliens nelkul is tudjak kontrollalni, hogy GSM hanghivast vagy VOIP-ot hasznalunk, hiszen mindket szolgaltatas (hanghivas, adatatvitel) dijat ok szabjak meg.

A T*-nek azert van szuksege ezekre a szolgaltatasokra, mert valahova menekulnie kell. A vezetekes szolgaltatas mar evek ota latszik, hogy bukta (lasd telefon, abbol lett ADSL). A mobil internet elterjedesevel annak is le fog zuhanni az ara, nem tudnak majd az egesz mobilos hobelevancon olyan merteku profitot termelni, mint eddig. Most akkor vagy megmaradnak a jelenlegi uzletnel es az - egyebkent ertelmetlenne valo - olcsobb SMS meg MMS szolgaltatassal szep es lassan alap infrastruktura szolgaltatova valva visszacsuszik a profit ratajuk, vagy megkeresik, hogy mi lesz a jovoben az a terulet, ahol tovabbra is nagyot lehet kaszalni.
atleta,
elmész mondjuk párizsba. úgy gondolod lefényképezed magad az eiffel torony előtt. és még azt is gondolod, h jó lenne, ha az ismerőseid ezt a képet látnák.

most nagyjából mit tehetsz:
-- küldhetsz mms-t. ezt nem fogod megtenni, mert nagyon drága, de nem azért mert a a hálózatot nagyon terhelné, hanem mert csak.
-- a telefonodat hozzákapcsolod pc-hez, és feltöltöd a képeket az iwiw-re, az indafotóra, ongo-ra, a flickr-re, vagy valahová. (ugye érdekes, h indafotó és az ongo index érdekeltség, de ez most mindegy is. miért kell egy cégen belül több fotómegosztó, nyilván ezt ők tudják.)

mit is állítok. azt, h érdemes olcsóvá tenni a tömeges sms/mms küldést, és azt mondjani h mobiltelefon, mobiltelevizó, mobilinternet. minden ott van a zsebedben. persze mindez kábelen is kábeltelevízió, kábeltelefon, kábelinternet.

persze a laptopba is lehet ezt dugni, de a 101 gombos billentyűzet munkára, és nem szórakozásra való.

a családnak az a jó, ha a karosszékben ülve a barangol az interneten, a távkapcsoló lehet akár az infrás mobil. és persze nem csak internetezhetnek, hanem televíziózhatnak, és telefonálhatnak is. ez kell neked otthonodba, nem a pc.

szerintem ezt a pályát kell erősíteni, és nem a pc vonalat. és a t-com simán dönthet úgy, h érdemesebb errefelé menni, mint a pc-s vonalon fejleszteni.

képzelj már el egy igazgatótanácsi ülést, ahol a sokadik napirendi pont az, h mi van magyarországon az on-line hírportállal, vagy az ingyenes levelezőprogram új változatával, meg a közösségi hálóval, ami sohasem működik rendesen.

simán el tudom képzelni, h egy döntéshozó azt mondja, hajítsuk már el ezeket. nehogy már fejlesszenek tovább újabb video megosztót, meg csináljanak "nomád telefont". minek toljanak ebbe egy rakás embert és pénzt. egy ilyen pici piacra nem jut nagyon sok pénz, és nincs végtelen számú ember.

mérlegelni kell, h ide további erőforrásokat összpontosítsanak, vagy sem. mert oké, h ez is hoz pénzt, de ennyi erővel befektethetnének a pornóiparba is. oda nem kell annyi pénz, és könnyebb találni embert.

valaki mondja már el, h mire jó a t-com-nak mondjuk a videa. holnap megszűnne a videa. mi lenne. semmi. vagy megvenné valaki. vegye. akar vele vki vmit kezdeni. kezdjen. ugyanez van a többivel. mondjuk az ok kereső. és. akar vele vki vmit kezdeni. kezdjen. freemail. biztosan el lehet adni 2M email címet. meg lehet azt becsülni, h mennyit ér egy ekkora piacon. persze, h meg lehet. aztán ha megveszi valaki, akkor a t-com miért ne adná el. egy multinacionális vállalat nem e-mailben kampányol. vagy ha e-mailben akar, akkor biztos nem freemailben, hanem megbíz egy erre szakosodott céget. vagy ott az iwiw. nem terjedt el a európában. most mit kezdjen ezzel a t-com. szerintem fogja, és eladja. akik meg azt mondták, h ezeket fejleszteni kell, azokat meg kirúgták. na. nem untatlak tovább. szerintem ezért hullottak a fejek.
Ha a T* úgy érzi, hogy ez kell neki (wiw, origo stb) akkor az az ő baja.
A vezetékes szarakodik - ja le kén cserélni a kábeleket, meg az elotszók sem mindenhol tökéletesek. Pölö van olyan falu ahol saját magukat nyírják azzal, hogy nem fejlesztenek. Nem tudnak új előfizetőket szerezni, mert a rendszer nem bír el még egy kapcsolatot. Ilyenkor mi történik? Paraszt befizet digitévére oszt a faluban ezután többen áttérnek a digitévére.
Átgondolva az egészet, a T*-nek egy járható útja van a hálózat. Hálózatokat kell építenie (optikai, vezeték nélküli) ezeket kell bérbeadnia szolgáltatóknak valamint ő is mint egy szolgáltató megjelenik a piacon.
erről beszélek. az volna a kívánatos, ha a t-com a fizikai hálózatot kell építené. egyrészt bővülne az alapinfrastruktúra, másrészt az alapszolgáltatás ára tovább csökkenne.

és az egész gyártsunk levelező klienst a böngészőbe, közben írjunk hírlapot, meg csináljunk még egy videomegosztót, és akkor még közben építsünk egy kapcsolati hálót, meg legyen még egy kereső is, valaki mondja már meg, h ez mire jó nekünk, vagy oké, ne vegyék figyelembe az én érdekeimet, de mire jó a t-com-nak.

legyenek ilyen szolgáltatások, de a fizikai hálózattól függetlenül kellene fejlődniük. és nem csak műszaki értelemben, hanem üzleti értelemben is. bocs, h sokat kommentelek. egy jó időre befejezem.
kutacs, Te oly "okosan" nagy stratéga vagy, hogy csak egy cég kéne mögéd :-))

es a "hatalomról" mint szóról hallottál már? tudod, hogy miért költenek százmilliókat és milliárdokat hálozatokra és bennünk lévő tartalmakra? vajh a viacom, mint hálózat üzemeltető miért ugrott neki a google birodalomnak? a digitalis vilagban miert mosodnak ossze a content es a network reszek?

szoval szép álmokat a naiv világban! talan a web1-ben ezek kerdesek voltak, amiket feszegetsz...
HH - bocsesz, de a szakmai korrektség fényében a helyedben behivatkoztam volna azt a postodat is, amiben egy informalis beszelgetest publikaltal es aminek a foszereploje TMT volt anno... ennek a regi postnak az ismereteben a mostani "pletykasitasi" tema is mas felhangokat kapna, legalabbis objektivebb lehetne a megitelese. Szerintem ugyanis egy ilyen post kisse szemelyeskedo es serto lehet arra a szemelyre nezve, akirol a "magentas pletyka" szol.

Talan etikusabb lehetnel, plane, ha egy konkurens ceg vezetoje az erintett személy, hmmmm... persze ez csak egy velemeny...
prospero,
nem azt mondom, h nem lehet összemosni a logikai és fizikai hálózatokat, hanem csak azt, h ez az összemosás békeidőben nem szolgál tulajdonosi érdekeket. hatalmi harcokat ettől még lehet vívni.

az a tétel amiről itt sokan beszéltek, h ha a t-com tolja az iwiw-et, akkor az iwiw majd húzza a t-com-ot, ez nem működik.

és ez független attól, h kicsi a cég, vagy nagy, és h hanyadik generációs a hálózat.
HH, szvsz azért a pletykablog bejegyzésben sem árt a konkrét ténybeli dolgokra ügyelni:

1. Nem t-online, hanem [origo]
2. nem portál, hanem üzleti megoldások igazgató
3. nem iwiw-ért, hanem iwiw-ért IS felelős igazgató

azt gondolm egyébként, hogy a tény (márha persze igaz) súlyához képest totálisan részletkérdésekről vitakoztok.
kutacs, a tulajdonosi lét nem az "összemosásban" gondolkozik, hanem a piacszerzésben és ezáltal a cégérték növelésében. ha a T a tulajdonos és megszerez, kiépit, vagy tulajdonol bármely médiatermékeket, akkor ezek a részvény árát is felhajtják, ha a piacon magas értéket képviselnek.

tehát amit Te irsz a logikai és fizikai hálozatok ellenteterol (lásd content es access ellentete) az nem tulajdonosi szempontú reverzió, hanem a management szuklátokorusége esetén mukodo problematika.

ezert irtam Neked, hogy ceget kene vezetned (vagy ertekelned) és akkor latnad, hogy a dontesek soran nemcsak a pillanatnyi profitszerzes a management fo feladata, hanem a cegerteket novelo tenyezok kitermelese is. ez az informatikaban és a weben eleg magas szorzoval bir.
Udv a kommentben TMT vagy Talpas T... csak a szerzo nem vett eszre itt? (miert?)

oké, fontos a t-com goodwillje. szerinted mit tett ehhez hozzá az iwiw.

ugyanazt mondjuk, csak máshonnan közelítve. Te írod, nem én, "a management fő feladata nem pusztán a pillanatnyi profitszerzés, hanem a cégértéket növelő tényezők kitermelése".

az iwiw szerintem nem cégértéket növelő tényező. szerintem soha nem is volt az. persze ezt innen nem tudjuk pontosan, de azért lehet sejteni.

ha másnem abból, h minden fórumon leírják, h szarzaziwiwmertnemfejlesztiagecitrékom, és ezt a dolgot ma már szokás számszerűsíteni.
kutacs_: > elmész mondjuk párizsba. úgy
> gondolod lefényképezed magad az eiffel torony
> előtt. és még azt is gondolod, h jó lenne, ha
> az ismerőseid ezt a képet látnák.

Az MMS alapvetoen nem erre valo. Az MMS kep_uzenet_ (pontosabban multimedias, mert igazabol egy mime uzenetet kuldesz at). A lenyege az azonnalisag, hogy megerkezik az ismeros telojara, az csipog, ismeros megnezi, vigyorog, annyi. Eleve kis kepecskekrol beszelunk kis kijelzon (100k korulinel nagyobb MMS-t nem nagyon fogadnak a keszulekek).

> mert nagyon drága, de nem azért mert a a
> hálózatot nagyon terhelné, hanem mert csak.

Ebben total igazad van, ha elkuldod ugyanarrol a telorol a kepet e-mailben, akkor lenyegesen olcsobban jossz ki. Megis mas a felhasznalas.

> erről beszélek. az volna a kívánatos, ha a
> t-com a fizikai hálózatot kell építené.
> egyrészt bővülne az alapinfrastruktúra,
> másrészt az alapszolgáltatás ára tovább
> csökkenne.

Latom hiaba ija mas is, en is, nem erted. _Neked_ az a kivatos, ha a t* profin nyujt jo minosegu alapszolgaltatast, es kesz. Neki nem ez az erdeke. Az operatorok evek ota paraznak attol, hogy 'bit pipe'-ok lesznek. Ahogy irtam azon kicsi a kitermelheto nyereseg rata. De te is ezt irod: jo nagy alapinfrastruktura (draga) olcso dijakert. Erre _is_ szukseg van, de az operatornak ez onnantol kezdve eri meg, hogy a megjeleno tartalomfogyasztok altal elkoltott penzbol o is reszesul valahogy. Kulonben csokken a nyeresegessege (esetleg a bevetele is). Azert ne mondd mar, hogy ha mondjuk reszvenyes (resztulajdonos) lennel egy ilyen cegben, akkor teged nem erdekelne, hogy a befektetesed aranyaban mekkora nyereseget termel a ceg...

Aki megmarad a mai szolgaltatasoknal, abbol 5 ev mulva gazmuvek vagy datanet lesz. Most ezek a cegek iszonyat profitot generalnak. Na ennyi.
Egy evangéliom tikteket olvasni, feleim, ilyenkor tényleg azt érzem, hogy nem is zökket ki a viág.
de most komolyan, mit akar a háztartás, mit akar a család. új üzenőfalat, meg pc-re szerelt nomád telefont, vagy új iwiw-et. videotelefonálni akar, meg on demand videozni, barangolni akar az interneten a távkapcsolójával. ehhez meg sávszélesség kell. meg rendesen megírt alapszoftver. azt még megérteném, ha a t-com ebbe pakolná a pénzét, de a freemail, és az iwiw minden csak nem ez.
Igen régóta lehetett tudni, hogy távozni fog.
Straub Elek?? Ez a rejtélyes zseni a múltból írt???
nem lenne egyszerubb magat TMT-t is megkerdezni vegre??? vegulis itt van a kommentekben, csak eppen HH nem reagal ra... ez nem korrekt!! sic!
talpas t: hoax mondd valamit, belinkelt wikipedia page? ("Straub 2006. december 5-én a montenegrói ügy miatt lemondott elnök-vezérigazgatói posztjáról és távozott a cégtől.")

prospero: akkor kerdezzuk meg! Tóthmátyás Tibor ha hallasz minket valaszolj a kov. kerdesekre:
- mi a tavozas pontos oka?
- miert lettek az iwiwen kepek az email es msn azonositok? ;)
- tudni mar h. hol folytatja? blogter talan? :)
"-miért lettek az iwiwen képek az email és msn azonosítók? ;)"

..hi-hi..XD

Igaz, h egy nagy dobáson dolgozik hobbi teamjével, aminek egyelőre csak a CAPTCHA2.0 nevet adta; és ezt nem tudja összeegyeztetni a T-nél betöltött posztjával?
XD
Te kutacs, te most azt mondod, hogy a T csoport megszünteti a mobil részlegét, hogy mindenki visszamenjen vezetékes telefonra?
nem, dehogy. az origo-t és társait (a freemailt, az iwiwet, a videát) fogják eladni, ha van egy csepp eszük. (persze az is lehet, h nekem nincs egy csepp sem, és akkor ezt rosszul látom).

ezek a cuccokat tök fölösleges nekik fejlesztgetni. lehet, h ez is hoz a pénzt, de az eladás is hoz. a fizikai hálózatotot van hova fejleszteni, és sokkal megéri a távközlési hálózatot építeni, mint mondjuk tolni a pénzt egy nyelvileg elzárt hírportálba, vagy social network-be mint amilyen az origo, vagy az iwiw.