Ad hoc levlisták készítése Gmailben

A kezdetektől fogva a Gmail egyik legnagyobb hiányosságának gondoltam, hogy nem lehet egyszerűen, gyorsan több címzettnek levelet küldeni. Minden esetben fel kell vennem az összes címzettet. (Nem, nem akarok minden többcímzettes emailemnek levlistát készíteni a Googlegroupsban.)

A Gmail hivatalos blogján olvasom, hogy a kontaktlistakezelés megoldja ezt a problémát. A levelező "Contacts" felületére kattintva egy gombnyomással hozhatunk létre csoportokat, melyekbe annyi emailcímet pakolunk, amennyit csak akarunk.

A legjobb az egészben az, hogy levéliráskor az autocomplete feldobja a csoport nevét. A példa kedvéért létrehoztam egy "geekek" csoportot, mely alá olyan ismerőseim mailcímeit tettem, akiket a geektémák általában érdekelni szoktak. Ha nekik akarok a jövőben levelet küldeni, elég ha a "To:" sorban elkezdem begépelni, hogy "geekek".



Persze ennél már csak az lenne jobb, ha éppen több emailcímre akarok elküldeni egy levelet, akkor a Gmail a levélküldés felületen azonnal felajánlhatná, hogy nem akarom-e esetleg ezeket a címeket csoportba rendezni. Sok időt spórolhatnék.
Címkék: gmail how to
2008.01.11. 16:10. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én nem értem ezt... Ez a feature évek óta benne van a Gmail-ban, nekem van is egy Family nevű ilyen csoportom, sose használtam még, csak próbáltam.
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, néhány link 2005-ből:
www.digg.com/tech_news/Gmail_Contact_Groups:_Finally
www.askdavetaylor.com/contact_groups_in_google_gmail.html
Egy magyar is:
www.sipiblog.hu/node/49
De bárki, akinek van Google Apps-os gmailje, az még a régi, abban is kipróbálhatja. :)
hh: ne mondd, hogy a csoportok funkció számodra új fícsör a gmailben...
aha, ez már ősrégi funkcijó. sajnos azonban továbbra sem oldották meg azt, hogy a kapcsolataim között böngészve adogassak hozzá címzetteket. pl. ha a "to" az egy gomb lenne, ami feldobná egy kis ablakban a neveket, és én meg pipálgathatnék.

tudom, ha új levelet írok, akkor a névjegyektől indulva ez megoldható, de válasznál, továbbításnál nem.
Most lebukott hh. Ő sem keres rá mindig, mielőtt posztolna...
Nem hasznaltam korabban ezt a funkciot. Most hasznaltam. Leirtam, h majdnem hasznalhato, de megsem. Epp azon gondolkodom, h melyik webmailben lattam azt a megoldast, amit a post vegen irtam. Merthogy az is letezik valahol.
En nem irtam h a group uj funkcip. Az autocomplete-rol viszont tenyleg nem tudtam. Az autocomplete amugy eggyel hasznalhatobba teszi ezt a ficsort, csak sajnos meg igy sem eleg intuitiv, egyszeru. Majd talan 2009-ben. Vagy valamai gm-hackkel.
Ne cinkeljük már hh-t, az official google blog adta úgy elő, mintha újdonság lenne.
lehet, hogy ők is azt hitték ...

:)
angelday_true LOL

Lehet, a G fejlesztőinél sorcsere volt, és a újak most jöttek rá, hogy vannak csoportok, szóval csináltak róla egy postot izibe' ;] Bár nemtom hogy sikkadt el a dolog, legalább másfél éve benne van. Ahogy az autocomplete is a kezdetektől fogja kidobja a csoportokat - már ha vannak definiálva.

gravy_t: Ha a Contacts-ban kijelölöd a kívánt kontaktokat, akkor jobbra egy bazi Groups gombbal hozzáadhatod őket izibe' egy csoporthoz, vagy csinálhatsz újat.
Már ha ilyesmire gondoltál.

Ha már itt járunk, Google Docsban e-mailezésnél a Choose from contacts alatt még nem teszi be a csoportokat, viszont ha az ember készít egy címzettlistát egy doksihoz,azt abban a pillanatban el is mentheti csoportként.
igen, a groupok létrehozása és az autocomplete is régi fícsör, emlékszem anno mennyire örültem, h bevezették. használom is sokat.

viszont két dolog, amit fejleszthetnének szerintem.

1. groupok halmazszerű szerkesztése. azaz amikor az embernek több groupja van, amelyek között vannak persze átfedések, és rész-egész viszonyulások.

azaz a "geekek" csoportján belül van a "nagyon geekek" csoportja, és ezeknek van közös része a "rokonok" csoporttal is. mondjuk.

ezt lehetne is szépen vizualizálni.

2. a contactoknál mindig is hiányoltam azt, hogy a program ismerje fel, ha egy névhez adott esetben több email-cím is tartozik. előfordulhat pl., hogy valakinek a régi freemailes, az új gmailes, plusz a céges címe is összegyűlt.

a programtól viszont azt elvárnám, hogy figyelje, hogy kinek melyik a legutóbb működő email-címe, és azt kínálj fel legelsőként.
PozAko

nem arra gondoltam (ismerem azt a fícsört is). azt mondom, hogy ha levelet akarsz írni, akkor odamész a névjegyekhez, kipipálod, akiknek írni akarsz, és van az a gomb, h levélírás vagy mi, és írod. az a bajom, hogy ha válaszolsz egy emailre, vagy továbbítod, akkor nem tudsz böngészni a kontaktok között, hanem csak az auto complete-tal tudod hozzáadni a címzetteket. így meg nem jut mindig mindenki eszedbe.

persze van, amikor a csoportok hasznosak, de a szokásos hülyevideó-típusú íméleket nem mindig ugyanazoknak küldöm. plusz akitől kaptam, annak nem akarom visszaküldeni, tehát akkor meg utólag kell kiszednem a címmezőből, miután a csoportban benne van stb stb.

és erre mondtam, h jó lenne egy "to" gomb, mint pl. outlookban.
bla

2. aha, pl. be lehetne állítani "default" emailcímet, tényleg jó lenne. ezt már a telefonok is tudják réges-rég (persze telszámokkal).
Nyilván a google is tisztában van azzal, hogy ez nem új funkció, de mivel bevezették az új "fantasztikus" contact managert, és mostanában nem tudnak felmutatni megint semmi látványos fejlesztést, muszáj volt egy olyan feature-ről írni, amit kevesen használnak. Ennyi.
@norti ős gmail felhasználóként én sem tudtam pl a fícsör létezéséről (pedig tul.képp triviális és anno az outlookban használtam is) és nemrég mikor egy kolléga kérdezte, hogy lehet-e ilyet gmailben azt mondtam, hogy nem.

nyilván a funkció bitlisz, de annál hasznosabb, mint ahányan aktívan használták/tudtak róla eddig.