Elérkezett a napja, hogy az USA-ban extrém népszerű 60 Minutes című tévéadás is foglalkozzon a Facebook-jelenséggel. Persze nem lehetett várni, hogy túlságosan tech-savvy kérdéseket kap majd a 23 éves vezérigazgató, Mark Zuckerberg. Eleve előítéletesek vagyunk. A riporter, Lesley Stahl nyilván azt sem tudja mi az a Facebook... Ám hamar rájöhetünk arra, hogy a 60 Minutes miért is a legnépszerűbb hírműsor odaát...
Kezdődik az interjú egy belassulós felvezetéssel, melyből megismerhetik az offline életet élő tévénézők is, hogy mi a fene az a Facebook. Kiderül, hogy 400 munkatársa van a cégnek. Zuckerbergnek viszont nincsenek nagyon drága ruhái, és zoknit sem hord. Ójaj. Majd jönnek a Google-szerű vágóképek a laza, fiatal Facebook-munkatársakról.
Aztán a beszélgetés arra terelődik, hogy mi is a Facebook a Google-hoz képest. A riporter azt mondja, úgy tűnik, Zuckerberg váltja fel a Google-alapítókat a porondon. Zuckerberg csak bámul a kijelentést hallva, majd a lehető legszerencsétlenebbül reagál: "ez kérdés?".
Majd miután kiderül a riporter számára, hogy Zuckerberg nem túlságosan közlékeny, egy huszárvágással Zuckerberg Facebook-profiloldalához fordul segítségül. Na de nézzük...
A riport második részében kicsit az amerikai politika és a Facebook viszonyáról is szó esik. Majd rátér Stahl kedvenc mantrájára: a Facebook-e az új Google? S eljövend az interjú legkínosabb része: valóban annyit ér a Facebook, amennyire tartják a Microsoft-bizniszt követően? És mennyi bevételt termelnek? - teszi fel a kérdést Stahl. Zuckerberg mellébeszél, és azon örömködik, hogy mivel a Facebook magáncég - hála a jó égnek - nem kell bevallaniuk üzleti eredményeiket.
Majd rátérnek a Facebook vitatott hirdetési megoldása, a Beacon boncolgatására. Zuckerberg azt mondja, a felhasználói aktivitásokra épülő közvetlen hirdetési módszer, vagyis a Beacon sokkal kevésbé zavarja a netezőket, mint egy bannerekkel teleszórt oldal. Ja, csakhogy mi van akkor, ha a felhasználó éppen meglepetést szeretne vásárolni, ám az, akinek a meglepetésajándékot szánja, ismerőse a Facebookon...
Bár a Facebook 60 millió netező második otthona, a 60 Minutes ezen adásának nagyon rossz volt a nézettsége. Zuckerberg nem érdekli a tévénézőket?
Ez kérdés?
Kezdődik az interjú egy belassulós felvezetéssel, melyből megismerhetik az offline életet élő tévénézők is, hogy mi a fene az a Facebook. Kiderül, hogy 400 munkatársa van a cégnek. Zuckerbergnek viszont nincsenek nagyon drága ruhái, és zoknit sem hord. Ójaj. Majd jönnek a Google-szerű vágóképek a laza, fiatal Facebook-munkatársakról.
Aztán a beszélgetés arra terelődik, hogy mi is a Facebook a Google-hoz képest. A riporter azt mondja, úgy tűnik, Zuckerberg váltja fel a Google-alapítókat a porondon. Zuckerberg csak bámul a kijelentést hallva, majd a lehető legszerencsétlenebbül reagál: "ez kérdés?".
Majd miután kiderül a riporter számára, hogy Zuckerberg nem túlságosan közlékeny, egy huszárvágással Zuckerberg Facebook-profiloldalához fordul segítségül. Na de nézzük...
A riport második részében kicsit az amerikai politika és a Facebook viszonyáról is szó esik. Majd rátér Stahl kedvenc mantrájára: a Facebook-e az új Google? S eljövend az interjú legkínosabb része: valóban annyit ér a Facebook, amennyire tartják a Microsoft-bizniszt követően? És mennyi bevételt termelnek? - teszi fel a kérdést Stahl. Zuckerberg mellébeszél, és azon örömködik, hogy mivel a Facebook magáncég - hála a jó égnek - nem kell bevallaniuk üzleti eredményeiket.
Majd rátérnek a Facebook vitatott hirdetési megoldása, a Beacon boncolgatására. Zuckerberg azt mondja, a felhasználói aktivitásokra épülő közvetlen hirdetési módszer, vagyis a Beacon sokkal kevésbé zavarja a netezőket, mint egy bannerekkel teleszórt oldal. Ja, csakhogy mi van akkor, ha a felhasználó éppen meglepetést szeretne vásárolni, ám az, akinek a meglepetésajándékot szánja, ismerőse a Facebookon...
Bár a Facebook 60 millió netező második otthona, a 60 Minutes ezen adásának nagyon rossz volt a nézettsége. Zuckerberg nem érdekli a tévénézőket?
Ez kérdés?
lipilee · http://lipilee.hu 2008.01.15. 14:11:02
borleszk (törölt) 2008.01.15. 14:16:46
Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2008.01.15. 14:23:38
Kobaljov 2008.01.15. 14:54:06
(Ha jól emlékszem akkor "A Bennfentes" c. filmben bonyolódott a történet a (régebbi) 60 minutes körül (a dohányipar mellett), lehet onnan ismerős lesz néhányaknak)
is 2008.01.15. 17:30:24
piezo 2008.01.17. 08:14:35
Kobaljov 2008.01.17. 11:21:34
Gondolom olyan rövid életképek amikor dolgoznak, szórakoznak, miközben okosak, szépek és jófejek, némi reklámként.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2008.01.17. 11:22:42