Mark Zuckerberget nyárson forgatták a 60 Minutesben

Elérkezett a napja, hogy az USA-ban extrém népszerű 60 Minutes című tévéadás is foglalkozzon a Facebook-jelenséggel. Persze nem lehetett várni, hogy túlságosan tech-savvy kérdéseket kap majd a 23 éves vezérigazgató, Mark Zuckerberg. Eleve előítéletesek vagyunk. A riporter, Lesley Stahl nyilván azt sem tudja mi az a Facebook... Ám hamar rájöhetünk arra, hogy a 60 Minutes miért is a legnépszerűbb hírműsor odaát...

Kezdődik az interjú egy belassulós felvezetéssel, melyből megismerhetik az offline életet élő tévénézők is, hogy mi a fene az a Facebook. Kiderül, hogy 400 munkatársa van a cégnek. Zuckerbergnek viszont nincsenek nagyon drága ruhái, és zoknit sem hord. Ójaj. Majd jönnek a Google-szerű vágóképek a laza, fiatal Facebook-munkatársakról.

Aztán a beszélgetés arra terelődik, hogy mi is a Facebook a Google-hoz képest. A riporter azt mondja, úgy tűnik, Zuckerberg váltja fel a Google-alapítókat a porondon. Zuckerberg csak bámul a kijelentést hallva, majd a lehető legszerencsétlenebbül reagál: "ez kérdés?".

Majd miután kiderül a riporter számára, hogy Zuckerberg nem túlságosan közlékeny, egy huszárvágással Zuckerberg Facebook-profiloldalához fordul segítségül. Na de nézzük...



A riport második részében kicsit az amerikai politika és a Facebook viszonyáról is szó esik. Majd rátér Stahl kedvenc mantrájára: a Facebook-e az új Google? S eljövend az interjú legkínosabb része: valóban annyit ér a Facebook, amennyire tartják a Microsoft-bizniszt követően? És mennyi bevételt termelnek? - teszi fel a kérdést Stahl. Zuckerberg mellébeszél, és azon örömködik, hogy mivel a Facebook magáncég - hála a jó égnek - nem kell bevallaniuk üzleti eredményeiket.

Majd rátérnek a Facebook vitatott hirdetési megoldása, a Beacon boncolgatására. Zuckerberg azt mondja, a felhasználói aktivitásokra épülő közvetlen hirdetési módszer, vagyis a Beacon sokkal kevésbé zavarja a netezőket, mint egy bannerekkel teleszórt oldal. Ja, csakhogy mi van akkor, ha a felhasználó éppen meglepetést szeretne vásárolni, ám az, akinek a meglepetésajándékot szánja, ismerőse a Facebookon...

 


Bár a Facebook 60 millió netező második otthona, a 60 Minutes ezen adásának nagyon rossz volt a nézettsége. Zuckerberg nem érdekli a tévénézőket?

Ez kérdés?
Címkék: média videó facebook
2008.01.15. 12:33. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hát 23 évesen még nem sikerült megtanulnia ezt az összeszedetten beszélés dolgot... de persze zseni, úgyhogy lehet, hogy ez asset és nem liability :)
vagy még nem profi mellébeszélésben mint a többi celeb-retard
Vagy csak az ami TV nézők nem fészbúkolnak. :)
Szerintem nem kíváncsiak rá tömegesen, "működjön azt' kész".

(Ha jól emlékszem akkor "A Bennfentes" c. filmben bonyolódott a történet a (régebbi) 60 minutes körül (a dohányipar mellett), lehet onnan ismerős lesz néhányaknak)
szerintem meg aki Facebookozik, az nem néz Tv-t. majd megnézi a YouTube-on, mert a blogok úgyis belinkelik. UGYE?
Szeretném tudni, mik azok a "Google-szerű vágóképek". Nyilván nem vagyok elég "tech-savvy".
"Majd jönnek a Google-szerű vágóképek a laza, fiatal Facebook-munkatársakról."

Gondolom olyan rövid életképek amikor dolgoznak, szórakoznak, miközben okosak, szépek és jófejek, némi reklámként.
koszi, Kobaljov. errol van itt szo.