StartUP / percről percre / closing

17.45 Asztalbontás van. Épp egy lemosható Firefox-tetoválás jár kézről kézre. Bár mondjuk nem biztos, hogy lemosható. Nincs ráírva. Irány a meetup.

17.11 Na ok. Majd találkozunk Meetupon. Az ottani menü pedig:
  • Kelemen Dániel (SQI) - A CMMI modell
  • Török Dániel (Indafon) - Új fejlesztések, exkluzív bejelentések
  • Székelyi Szabolcs (AVAXIO) - Élet 10 gigabiten és azon túl, avagy mi a szösz az az Infiniband
  • Kovács Péter - Fejlesztés más ösvényen - Getting Real a gyakorlatban
  • Bodoky Tamás (index) - Nincs tévém, nem olvasok papírújságot - Az online hírfogyasztók különös médiamixe

16.02 Most aludtam be először. A földszinti kávézóban ébredtem. 220 egy kávé. Az ár jobb mint a koffein. Most vissza a harmadikra. A teremben közben elviselhetetlenek a körülmények. 200 ember, légkondi nélkül. Most rövid szünet. Aztán célegyenes. A dohányzóban kolléga azon bosszankodott, hogy a magyar kockázati tőkések csak a tutiba hajlandóak befektetni. Akkor viszont mi itt a kockázat? Jó kérdés. Szóval mindketten az amerikai munkavállalói vízummentesség dicsőítésébe törtünk ki.

15:16 Állami pályázathoz érdemes szakembert felkérni. Sokszor elvéreznek a startupok a nem megfelelő pályázati anyag miatt.

15.05 Kockázati tőke akkor jön/jöhet, ha van minimális árbevétel, üzleti terv. Szóval ha már látszik, hogy működgetik a startup. A kockázati tőkebefektetőknek az számít, hogy képes-e a startup cégvezetésre, racionális számolásra, a megtérülés kalkulálására.

14.49 Ja, és fotók itt.

14.42 Ők fognak beszélgetni:
* Alpek István, AD Capital * Bruckner Zoltán, Primus Capital * Gömbös Natália, Magyar Kockázati és Magántőke Egyesület * Pap Dávid, Nemzeti Kutatási és Technológia Hivatal * Makra Zsolt, INNOSTART Első Magyar Üzleti Angyal Hálózat * Dr. Nikodémus Antal, Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

14.40 Szóval egy startup ne számítson nagyon reklámbevételekre. Marad a befektetőkeresés. Erről szól a következő beszélgetés.

14.31 Bocs, de csak a szokásos általánosságok hangzanak el. Startup jobb ha nem számít sok bevételre eleinte. Majd ha nagy és erős lesz, akkor esetleg gondolkodhat reklámbevételen. Ennyi. Bannerre ne számítsatok, szponzorációból sem lesz bevételetek, hirdetési bevételetek sem lesz. Sales house-hoz már kell egy kvázi sikeres szájt. PPC-vel minimál pénz csorog. Affiliate talán picivel több lehet.

13.56 Novák: médiaalapú startupot indítani idehaza nem érdemes. Kisebb sales house-okkal lehet próbálkozni. De nagy bevételekre nem szabad számítani. Szponzorációra nem lehet eleinte alapozni egy startupnál.

13.53 40-50 ezer látogatóval rendelkező startupnak nem érdemes adview-alapú bannerhirdetésekben gondolkodnia. Portfólióban talán.

13.51 A reklám az üzleti modellben: bevételek és kiadások * Csupor Erik, Vatera * Kálmán Tamás, ETARGET * Novák Péter, kirowski * Petényi Márk, arukereso.hu

13.34 Ingyenpizzát eszik mindenki. Köszönet a Pizza Paradicsomnak, hogy nem hagyta éhen a konferenciaközönséget. A büfé becsületkassza rendszerben működik. Amúgy elég sikeresen. Mindenki dobalja be a pénzt. Szóval ez a konferencia valódi közösségre épített.

12.59 Pohly szerint a startupok eszköze: seo, kapcsolat újságírókkal, pozitív kommunikáció, gerrilamarketing.

12.51 Doransky: ma Magyarországon napi 60 ezer egyedi látogató alatt egyszerűen nem vesznek figyelembe. Ez idehaza nagyon nagy szám. Ezt megugrani rövid idő alatt: csak agresszíven lehet megcsinálni. Nagyon jól működő marketing kell.

12.49 Eddigi konklúzió startupok számára: reklámra költeni nem érdemes. Úgysincs rá pénzetek. Marad a viral, az újságírók és bloggerek figyelmének felkeltése.

12.46 Szántó: A PR nem feltétlenül drága. "Meg kell hívni az újságírót egy kávéra..." Na, a lekenyerezés politikája utat tört.

12:33 Őszintétlen beszélgetés kezdődött: mindenki egyetért abban, hogy a banner nem jó. Miközben mindenki ezt használja.

12.31 Beszélgetnek: Dobó Mátyás (Doransky), Blogter, Fazakas László, az Arcus Search vezetője, Kaizer Gábor, a ReVISION Gerilla Marketing stratégiai igazgatója, Szántó Balázs, Noguchi Porter Novelli operatív igazgatója, Pohly Ferenc, [origo] Zrt. (vezető tanácsadó)

12.22 Berényi Konrád beszél majd az online reklám szerepéről. De egyelőre Meetup-szerű  a hangulat. Klikkekbe csoportosulva beszélgetnek az emberek. 99 százalékban szakmáznak. 1 százalékban kávé, kaja után érdeklődnek. Állítólag az utca túloldalán van valami gasztrobolt.

12.13 Érdekes felvetés a dohányzóban: mi lenne, ha a netezők donate rendszerben támogathatnák a közösségi szolgáltatásokban a felhasználókat?

11.45 Úgy tűnik, komolyabb az érdeklődés az esetleges Inda API iránt. Az OpenID annyira nem hozta lázba a beszélgetőpartnereket. Az API kapcsán a stabilitási probléma, interoperabilitás, szabványosítás a fő kérdések. Kell-e, lehet-e prémium szolgáltatást tenni API-ba? Van-e, kell-e apinyitásnál üzleti modell? Menyire fontos a startupoknak, hogy nagy webes szolgáltatók apiját használják? Inkább platformra lenne-e szükség, vagy létező szolgáltatások klassz apijára?

11.34 Kicsit csapong a beszélgetés, plusz én meg kicsit nem a beszélgetésre figyeltem.  Ferenc szerint 20 százalék plusz forgalmat jelenthet, ha van API. Benedek szerint ennél lehet jóval több is. Ferenc szerint a Facebook sikere, hogy platformot épített, mely mellesleg egy api-n keresztül elérhető. Szerinte ez a jövő. Platformot építeni, széles alapszolgáltatás-platformot csinálni, és erre fog épülni sok startup. Szerinte konszolidálódni fog az api-piac. Neltz kolléga szerint mindenki nyer az api-nyitással. Amúgy szerintem abban van igazság, hogy a nagy szolgáltatók, megbízható rendelkezésre-állás mellett, egy jól megírt apival sokkal biztonságosabb környezetet jelentenek a külsős fejlesztőknek. Nagy bolygók közt kering majd ezer kicsi hold.

11:22 A Twitter adatforgalmának 80 százaléka az API-n keresztül jön, mondja Benedek.

11.12 És akkor most jön az első kerekasztal. Szalai Ferenc (WebserviceBricks.com), Tóth Benedek (turulcsirip.hu) és Neltz Tamás (Inda) beszélget majd az API-ról. Miért nyissunk API-t, mennyire, milyen API-k vannak, satöbbi. Bártházi doktor moderál majd.

10.58 Amikről lemaradtam. Hát ugye elsőre, hogy egy kicsit hazabeszéljek, nem hallottam Kangyal kolléga Indageo comingoutját. Ez ugye csak az egyik Inda-bemutató ma. A másik a délutáni meetupon lesz. Az új Indafon mutatkozik majd be. Exkluzíve. Volt még mutasd.be (korábban), terminartors.com, lingvico.hu , daazo.com, iglue.hu. És ami jön még: geospace.hu.

10.56 Hogy igazságos legyen, ma is elaludtam. Első benyomások. Sok ember, sok érdeklődő ember. A Meetuphoz mért laza előadás, vicces előadóterem, finom diszkófényekkel. A menüt ízlelgetem. Közben Varga Koppány lép színpadra.
Címkék: konferenciák
2008.03.05. 10:56. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(rossz az iglue és a geospace linkje)

az indageo mikor lesz publik?
Nah, bővul az inda. :D

Kív leszek az indageo-ra... :D
Plusz, a mai meetupon: indafon 2.0 premier.
hh re: kávé. Határozottan nem úgy értettem, épp azt akartam kihozni, hogy nem varázslat, leülünk oszt beszélgetünk, amit maga a startup is tud.
és az indageo is jon majd a meetupra, de valamennyit mar a startUP-on is lehetett latni belole.
A pizzát nem TóthBenedek fizette?
HH: esetleg egy szubjektív összehasonlítás várható a részedről a tegnapi / mai napot illetően?
engem is erdekelne egy ilyen osszehasonlito - mert ugye a tegnapira elvbol nem mentem el, de ahogy lattam Nikita meg izombol idetolta a kepet (holott nem hivtuk)

szoval lesz ilyen?
lesz osszehasonlitas. csak most egy napra elutazom. (holnap kiderul, hova). penteken jon az osszehasonlito cikk.
Prospero véleménye nem tükrözi a szervezők véleményét. Nikitát én ugyanúgy szívesen láttam a konferencián, mint bárki mást.