A hi5 spam marketing

Ti nem kaptok mostanában ilyen e-maileket a hi5 social networkről?

"Szeretnélek felvenni a hi5 barátaim közé. Ehhez meg kell erősítened, hogy barátok vagyunk; ha megteszed, akkor mindketten további tagokkal ismerkedhetünk meg. Kérlek, hagyd jóvá vagy utasítsd el a kérésemet az alábbi hi5 weboldalon:"

Én korábban soha nem kaptam, de az utóbbi egy hétben napi 10-15 e-mail érkezik vadidegen nevektől. Fura, hogy ezek a sose hallott barátaim egyszerre rám találtak. Most kiderült, hogy a barátnőmet, és egy munkatársamat is bombázzák.

A Wikipédia azt írja, hogy a hi5 benne van a web 25 leglátogatottabb oldala közt, Közép-Amerikában pedig a legerősebb social network oldal. Lehet hogy naiv vagyok, de nem merek arra gondolni, hogy az oldal működtetői spammelik meg a világot ilyen kamu üzenetekkel. De másra mégsem tudok, mert egyik meghívó küldőjét sem ismerem. 

Nem hiszem, hogy ez eredményes reklám, ezek után eszemben sincs regisztrálni. Nektek is küldenek ilyeneket?

Címkék: social network
2008.03.27. 17:00. írta: Vén Márton

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én is kapok ilyen hülyeségeket. Ha elég sokan jelöljük spamnek, akkor végül egyből spambe fog menni, én már megjelöltem.
Én elosszor mikor kaptam a tobbi levéllel egyutt archiváltam, majd a második után toroltem mind a ketott, de azóta 4 napi rendszerességgel kapok, de azóta már "Ez Spam!" oltam, meg a szuro mellé.
én még nagyon régen kaptam egyet, de az nem spam volt, félig ismerős küldte. félig = megvolt neki a címem, amúgy csak közvetetten ismerem.
Napi 4-5öt kapok. Régen regisztrált voltam, mikor még volt egy perui barátnőm, vele ott tartottam a kapcsot, de már nem vagyok tag. Már az első is meglepett, mert egy Hackeljmeg! nevű ember volt benne a barátom. Rá se kattintottam soha...
én még hál' istennek nem kaptam hi5 spamet. ellenben sokkal jobban idegesít, hogy a Yarii meghívók elözönlik a levelezőlistákat a sok idióta miatt, akik regisztráltak, és benne van a lista címe a címjegyzékükben.
Csak a héten 5 ilyen mailt kaptam, mindet közeli-távoli ismerősöm nevében. De mivel már rég kinőttem a social networkingből, és számomra csak az iWiW és a Facebook a mérvadó, nem futottam bele a kelepcéjükbe. Há-há!
én is kaptam már 6-8 meghívót és mindet ismerőstől, de engem sem érdekel.
Nekem egy ismerostol jott, akinek megmondtam, hogy most mar sehova nem regelek. Valoszinuleg az van, hogy a feladonak megvolt valahol az e-mail cimed, es a hi5 ahogy ez ma divatos, automatikusan kuldte az osszes kontaktjanak a kapcsolatkerest. Tobb helyen is mukodik (allitolag): 'csak' megadod a postafiokod jelszavat, es ok mar szorjak is ki mindenkinek, akinek a cimet ki tudjak belole banyaszni. Rosszabb esetben a levelek torzsebe is beleolvasnak, es ha valami hulye fw-olos levelben ragadt benne a neved, akkor akar tok ismeretlentol is johet a meghivo. Ha untakozol eleg konnyu kidebuggolni ;)
Szerintem is inkább valós emberek importálhatják be a mailcímadatbázisukat, amiben te is benne vagy, nem? Örülj a népszerűségnek :P
Nekem még nem jött ilyesmi, csak a "Szia Zsófi vagyok és kérted ezt és ezt az oldalt..." már vagy 20 zsófit töröltem :)
Amúgy ha ismeretlentől jön a levél rápillantok és 99% shift-del
a fickóm rákattintott, és a második kérdés, a mail címe után a jelszava volt a mailszerverhez. persze kizárólag azért, h. a kontakjai közözz már hi5 tagokat keressenek. csöppecskét furcsa.
Nekem csak olyan embertöl jött akivel egyszer közös szemináriumunk volt. Biztos van valami kampány, vagy tényleg emberek címlistájából szedik ki a címeket.
en fura mod valodi ismerosoktol kaptam
akik viszont nem tudjak mi az a hi5

szerintem msn-bol szerzik a kontaktokat
amit megfigyeltem, hogy ezek "srácok" egymásnak viszont "barátai"... tehát ha sok barátot akarsz..... :)))
Én is kaptam ilyen retket... Egy nap vagy négyet. :S De az a különbség, hogy én mnd a négy illetőt ismerem... :S
A dolog nagyon trükkös és nagyon black hat - én is beszívtam.
Megjött a levél, erre kattintottam, mert nagyon érdekelt, hogy ki akar ennyire bejelölni. Ez sajnos nem derült ki, mert a 16*16 pontos kép nem volt kattintható.
Eddigre már pörögtem, úgyhogy folytattam a regisztrációt. Nem kért semmi extrát, csak e-mail címet, jelszót, születési dátumot.
A következő lapon ugyanezt kérte.
Aztán kiderült, hogy nem. A fene se olvasta végig, ráadásul magyarul volt, azon a nyelven viszont nem vagyok geek. Szóval fogalmam nem volt, hogy mit csinálok, mikor megadtam a GMail postafiókom loginját és passwordjét. Aztán már csak nagy örömmel közölte a rendszer, hogy a gmail contactjaimnak elküldött egy barátkozó meghívót...
Szóval a hi5 a lehető legdurvább módon visszaél az ember személyes adataival, megtévesztő lapokat gyárt, a hitelkártyatolvajok trükkjeivel operál, miközben a júzer (én legalábbis) rutinból töltögeti az űrlapot, hiszen _tudja_, hogy a hi5 nem rosszindulatú szájt, hanem létező social network.
a webisztán a facebookot promózza. minden mást le kell húzni.
egyébként pedig valóban jön a spam onnan. nekem 1 hét alatt vagy 15 hi5 mail jött.
Vicces, mert 2 napja jelezték nekem, hogy van ez a hi5...
Megnéztem és még magyarul is tud, de regisztrálni nem akartam.
Minek?! Ott a Facebook, annál nem tudhat többet.
[imi] · foldiek.blog.hu 2008.03.27. 20:45:40

a webisztán azért promózza a facebookot mert a blog célcsoportjában ez az iwiw konkurenciája. az iwiwet meg nem szeretjük.
De mér adod meg bárkinek is a mailboxod jelszavát?
Nem tudom ki küldött "spam"-et nekem Facebookra... :)
Ma jött 3 db, két különböző embertől, akiket nem ismerek - mindhárom ment a levesbe. (az MSN-ben lehet valami, mert arra a mailemre jött, amivel oda regisztráltam - igaz, nem léptem be MSN-kliensbe vagy két hónapja...)
nagyon szerencsés lehetek mert engem még nem találtak meg ezzel a szarral, pedig van vagy harminc címem
"a webisztán a facebookot promózza"

Az index.hu pedig az Apple-t. A Facebook legalább jó.
Én soha semmilyet nem kapok! :'(
Ilyet még hál' Istennek nem kaptam, csak a MeetYourMessenger-es szemetet kapom. Az ilyenek mennek spam-be egyből.
bezony. az msn a ludas. a microsoft es a hi5 dealel a kontaktokkal.
én csak rendes havertől kaptam, be is mentem és néha használom is

nekem pl teccik az oldal kinézete, jobban mint a facebook
Tudod, ha kiírta volna nagybetűkkel, hogy most a mailboxom jelszavát kéri, akkor esetleg megértem.
Ehelyett nyolcas méretben magyarul vartyogott valamit, amiből pl. a "mailbox" szó rögtön hiányzott. Az egész lap pont úgy nézett ki, mint egy jelszómegerősítő, és aszerint is töltöttem ki.
nem értem, hogy ezen miért kell fennakadni? spam van, volt, lesz.
persze, ha mindenhol ugyanazt a mail címed használod, akkor nem kell csodálkozni, hogy bekapod a sok szart.
én meg nem kaptam ilyen hi5 örömöt, pedig használom a web-et rendesen. pl. az msn mail címem inaktív. oda aztán jöhet akármi, mert megy a /dev/null-ba.
Mondjuk ha elolvasod mi van odairva, kiderül, hogy a mailboxod adatai kellenek neki, hogy a cimtáradnak levelet küldhessen. Aki beirja, annak ezúton gratulálok. Alul van egy link, hogy most nem akarom és továbblépsz.

Jah, elöször meg kell tanulni magyarul olvasni!
Ugyanazzal az ismerős nevével kaptam a héten ötöt, kitöröltem azonnal, mint bármi ilyesmit. Az sem keltette fel a gyanúmat, miért jön több meghívó ugyanattól a személytől, még szerencse, hogy a default handling a delete.
Ehhez csak ennyit:

szpem.blog.hu

Bár ez a Yaari miatt kezdődött, de tanulságos lehet.
hírbehozó · webisztan.blog.hu/ 2008.03.27. 21:44:54

én olyantól kaptam, aki nincs felvéve msn-ben.
Az van, hogy én 2 nap alatt 3x kaptam hi5 "jajdebarátkozniakarok" meghívót, de lövésem sincs az egészről. És valóban az msn-en megadott, amúgy nem használt hotmaildotcom-os címemre jött.
Ismerős küldte, kedvenckolléganő, akinek fő munkahelyi tevékenysége a netezés, azon belül a különböző barátkozós oldalakra történő regelés, Istentuggggya holmindenhol fellelhető a drága.
Nah, mind1.
(De azééé, ha vkielmondaná... mi a jószagúvadkörte az a hi5????)
Anouschka:
"És valóban az msn-en megadott, amúgy nem használt hotmaildotcom-os címemre jött."
Ha arra jött, akkor olvasod, használod!
A nem használás nem abban merül ki, hogy ritkán olvasod, vagy nem küldesz onnan mail-t.
Az meg hülyeség, hogy az msn-re csak hotméles címmel lehet bejelentkezni.
azé az durva igy 2008ban hogy egy oldalon ami nem a mailboxod oldala megadod a mailboxod loginjat

ennyire nem lehetsz szorakozott
Húúú, vazze, jó hogy írtok, mert pont most érkezett egy ilyen emíl - méghozzá (távoli) ismerőstől. Gyanakvó természetem lévén még nam kattintgattam sehová, de most magasíves kecses mozdulatttal törlöm...
Én még régebben kaptam ilyeneket (1-2 éve?), de mostanában elmaradoznak. Annakidején el is kezdtem regisztrálni, hogy lássam mi ez, de amikor elkérte a gmail jelszavam, "elmészteakurvaanyádba" felkiálltással bezártam az egészet. Úgy látszik jól tettem :)
nem a baratikor.hu -hoz van köze? +messenger? es jött egy myspace -es ismerősömtől is (persze ő nem tud róla)
Benbe: black hat? Te irod be a sajat jelszavad. A magyarazkodasod sem ertem. Veletlenul nem lehet beirni a gmail jelszavad egy masik oldal password mezojebe. Ha nincs odairva, hogy oda a gmail postafokod jelszava kell, vagy tul aprok a betuk, es kulonben is meg sem erted, akkor nem irod oda, nem? :) Felteve, hogy nem ugyanazt a jelszot hasznalod mindenutt.

> Az egész lap pont úgy nézett ki, mint egy jelszómegerősítő, és aszerint is
> töltöttem ki.

Szoval akkor ugyanazt a jelszot hasznalod.
Bizony, burjánzik a hájfájv szpemáradat a szélrózsa minden irányába. Kispályás hülyegyerekek lehetnek a "marketing" hadosztályon, akik nagyon-nagyon akarnak bizonyítani, de közben csak az izzadtságszagot préselik ki magukból már-már olyan erősen, hogy mindenki fejvesztve menekül amerre lát, és vissza se néz többé.
igen, igazabol azt hasznaltak ki, ami hogy ugy mondjam webes tabu: sok juzer egyetlen jelszot hasznal szamos szolgaltatashoz.
mar nem azert, de a regisztralaskor facebook is keri a mail-hozzaferest.
Én is kaptam a minap – gondoltam valaki akit csak a nickjével ismerek, ám legyen, legrosszabb esetben megnézem a profilját és megtudom ki az, ha tényleg ismerem. De nem a hotmailem a hi5 regisztrációm, hanem a gmailes accom (hotmail tényleg csak azért van nekem is, mert már ezer éve az a MSN címem, és azért nem hagyom deaktiválódni, mert mindig van egy-két ember aki képtelen megjegyezni, hogy ne oda küldjön e-mailt).

Szóval, mivel nem az a hi5-os címem, belépek a másikkal és dobok egy keresést a névre. 0 találat. Unokatesóm is felvett a minap, őt se találom a keresőben. Egy thai barátomat meg egyik névre keresve a 400 mittudomén hány profil közül megtaláltam, mindkét névre 0 találat (copy-paste meg ugye nem hazudik). Egyszóval használhatatlan trágya az egész.

Facebookon persze szó nélkül fel tudod venni alternatív e-mail címeidet és hogy, hogy nem, az összes barátnak jelölés átöröklődik a meglévő accountodra. Nahát! Lehet ésszel is ugye...
gromit 2008.03.27. 23:56:44

kéri igen, de választhatod azt is, hogy nem adod meg az emailes jelszavad, mert nem vagy hülye, hogy kiadd ezt egy harmadik félnek.
a szemétség az a részükről, hogy minden belépésnél felajánlja, hogy ő szivesen belép a gmailedbe (pl) és elküldi mindenkinek a meghivót. hiába böksz rá hogy nem kösz, legközelebb ujra próbálkozik nálad...
én is kapok mostanában csomó meghívót hi5-re, sőt, egyre többet, de mind csupa ismerős arctól...
Naponta jön egy rakás meghívó de mindig totál ismeretlen embereketől :D
nekem nem az msn-es címemre jött, tehát az msn nincs benne a buliban...

viszont egy embertől jött két különböző gmail fiókomra is. ő valószínűleg elkövette azt a hibát, hogy megadta a gmail accountját. csak úgy kaphatták meg mindkettő e-mail címemet, mert az egyik nem publikus, csak szűk baráti körnek (bár már kiszivárgott, meg spam is jön ezerrel :( )

azt kéne tudni hogy ogy megy a contaktok leszívása. vajon egyszer belépnek, és leszívnak, és tárolnak minden címet, vagy folyamatosan be-belépegetnek, és nem tárolnak. második esetben egy jelszóváltoztatás a mail accounton hatékony lehet.
én ma reggel kaptam egyet egy ismerősömtől. azt még nem tudom, hogy direkt küldte-e
Üdv. Ahogy én tudom, minden Hi5 tagnak felajánl a gép egy olyat, ha eléri az 5 ismerősi szintet (ez nemrég aktívált dolog). Hogy hívd be még 5 személyt és add meg az ő e-mailüket -tehát ezen személyek írják be az e-mailcímeket. Egy ismerősömtől, akikenk már vagy 400 ismerőse van, megkérdeztem, hogy megy ez: ő azt mondta, hogy mostanában 5önként jön fel egy ilyen rész. De hallott olyanokról is, akiknek nincs már több ismerősük s ezért keresnek a neten ismeretlen e-mail címeket és elküldik nekik is. Én egyébként csak ismerősöktől kaptam ilyen meghívót(hála a jó spam pluginomnak), igaz, hogy ez az spam-maileskedés kb. 2 hete indult el s ez mostanra ért el hozzánk. Azért jön mindig ilyen heti 4-5 mail... Mellesleg működő közösségi hálózat, aggresszív mail küldési dolgokkal (ált azok használják akik emginták a iwiw-et és a myvipet, viszont a Facebook és a Linkedin nekik túl bonyolult. én szándékosan regeltem be, mert már nekem is a elegem lett ebből a sok mailből s megnéztem mi ez s tegnap értem el az 5 felhasználót s jött is fel az ajánlj még 5 főnek.)... Persze, lehet, hogy nem jól tudom a működési szisztémát, én sem foglalkozom ezzel a site-tal, csak van-kérdés meddig akarom ezt...
Naponta átlagosan két levél jön tőlük.
Régóta figyelem a hi5-ot, nem új dolog de Magyarországon nem lehetett népszerű eddig mert magyarul csak rövid ideje tud. Azért tudott ilyen gyorsan fejlődni mert be tudja importálni a yahoos, gmailes, hotmailes, msn címlistát. Sunyi módon ráveszi a tudatlan tagokat, hogy adják meg jelszavaikat. Amúgy meg dinamikusan fejlődik, folyamatosan jelennek meg új dolgok, rengeteg jó ötletük van hogy mozgásban tartsák a tagokat. Nem egy statikus telefonkönyv mint az iwiw. El tudom képzelni, hogy nemsokára rekord összegért megvásárolja a MS
bizony, bizony, időnként érkeznek ilyen meglepő tartalmú levelecskék...
Én most kaptam egy ilyet... illetve kettőt, ugyanazzal a feladóval.
Ez igazan szomoru, de engem meg nem birtak megtalalni ezek a levelek.. egesz mostanaig. Hat engem mar senki meg csak meg se spammel?! :D
Én is számtalanszor bosszankodtam már, mert ömlenek olykor a kéretlen "barátkérő" levelek. Van ismerős, akitől vagy 10-szer kaptam ugyanazt. Nem tudom, mi aktiválja a címlistáján a levélküldést. Elhiszem, hogy nagyon gyorsan terjed, óriási a portál látogatottsága, de egy csomó embert maga ellen hergel. Pedig alapvetően jó lenne az egész...