Megkezdődött a Google európai Street View-projektje

Emlékeztek még egy évvel ezelőtti autós nyomozásunkra? Majdnem biztos, hogy akkor nem a Google autóját fotózta le olvasónk a Batthyányi téren. Viszont a hírek szerint valószínűnek tűnik, hogy a közeljövőben akár Magyarországon is összefuthatunk guglis autókkal.

Az IDG beszámolója szerint a Google elkezdte fotózni a párizsi utcákat. Vagyis hamarosan az európai nagyvárosokról is lesz Street View. (A Google Maps jelenleg kizárólag 32 amerikai nagyvárosról mutat utcaszintű nézetet.)

Ha minden igaz, fekete Opel Astrákat kell figyelni az utakon, melyek tetejére fura, képrögzítésre alkalmas eszközt szereltek. A kocsi oldalán pedig egy "Google Maps" matrica látható.


Egyik olvasónk fotója a párizsi utcákat pásztázó Google-járgányról.

Várhatóan Európában is komolyabb jogi hercehurca kísérheti a Google utcafotózását. Lévén nálunk is beköszöntött a tavasz, egyre többen töltik szabadidejüket a kiülős helyeken, vagyis a Google autói viszonylag sok gyanútlanul járkáló/napozó/kávézó európait fognak lencsevégre kapni. E képek pedig megjelennek majd a Google publikus térképalkalmazásában. Mindez pedig személyiségi-jogi perek sorához vezethet.

A másik, az IDG által is megpendített probléma, hogy míg az átlag, széles amerikai utakon viszonylag könnyű volt a Google-nak értékelhető 360-as képeket készítenie, addig a szűk, kacskaringós európai belvárosi utcákkal sokkal több problémája akadhat majd a képfeldolgozó szoftvernek.
Címkék: google street view
2008.05.10. 10:03. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én azért kíváncsi leszek erre a peres dologra. nem nagyon találtam eddig kivehető arcokat/rendszámokat. Egyébként is. Ez csak egy parasztvakítás. Szeretem nagyon a google térkép-programokat, de ezt a funkciót feleslegesnek tartom.
Nem tudom, azt hittem az USA-ban nagy divat a pereskedés, mindenhez forgatási engedély kell. Ha ott "átment", akkor ithon nem lesz gond...
1. Én olasz szájton VW Beetle-t láttam, pár hónapja, mint római Gulis Street View autót.

2. Az USA-ban annyira szeretik egymást perelni az emberek, hogy ha rászólsz másnak a gyerekére, akkor simán beperelnek, állítólag, Én sem hiszem, hogy Európa lenne az ilyen típusú személyiségi jogérvényesítés Mekkája.
Hát, ha a nagyvárosokban készulnek, akkor jópár éven belul még a kisseb falukhoz is elérnek az Isten hátamogé. :D

Azt meg megnézném, hogy itt hogyan menne el a kocsi. :D
Az utca szuk, emmelet még látni való se igen akad, mivel a házak eleje be van ultetve fával, ezért se be se ki nem lehet látni. :D
Két héttel ezelőtt, Párizsban jómagam is kattintottam néhány képet egy hirtelen felbukkanó Google Maps autóról:

www.flickr.com/photos/dh2k/2459337905/
Akkor már tudom, hogy mi volt pár hónapja Belgiumban az az agyonkamerázott járgány az autópályán. Először azt hittem, hogy önvezérelt robotautó, lásd alant...

auto.indavideo.hu/video/Stanfordi_robot_auto
Én ezt a navteq-es kocsit 2 napja monoron láttam, nem hinném hogy monort fotozta :D
Gazdag angol falubol elzavartak a helyiek a Google fenykepezos autojat...

edition.cnn.com/2009/WORLD/europe/04/03/google.anger/index.html