A félklikkes online hirdetés

Barátaink a NextWebnél elgondolkodtak azon egy kicsit, hogy miért nem működnek az online hirdetések, miért olyan kiábrándítóak sokszor az átklikkelési arányok. Pontosabban azt szerették volna elérni, hogy a viszonylag kis méretű hirdetések minél több információt nyújtsanak a netezőnek, mielőtt eldönthetné, hogy rá akar-e kattintani a linkre vagy sem.

A megoldást végül a Flickr avatarmegoldása adta. A Flickrben az avatarkép egy viszonylag kis négyzet (80x80), és ha fölé visszük az egeret, rányílik az oldalra a részletesebb menü. Nos, Boriséknak pont ez tetszett meg. Ebből csináltak hirdetési formátumot.

Az előny az, hogy a netező úgy tudhat meg többet egy hirdetésről, hogy közben nem kell elmennie az adott weboldalról. És ha a plusz információk felkeltik az érdeklődését, akkor az overlayből továbbkattinthat a hirdetés oldalára.

Na ebből jött létre az Intermediads. Kíváncsian várom, hogy mik lesznek a tapasztalataik. Valóban alkalmas-e ez a hirdetési megoldás arra, hogy növelje az átkattintási arányt. Szerintetek?
Címkék: marketing hirdetés flickr
2008.05.14. 09:16. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A hirdetések az AdBlock Filtersetbe valók.
Nekem tetszik az ötlet, viszont egy rossz elhelyezéssel az őrületbe lehet kergetni a felhasználót. Mint a - meg nem mondom a nevét - hülyeség, ami a linkekre vive az egeret egy screenshotot mutatott a célwebsiteról. Tehát ha oda tesznek ilyen hirdetést, ahová gyakran vándorol az egér, vagy ne adj' isten értékes tartalmat takar el a legördülő rész, akkor többet árt, mint használ.
régóta van egy hasonló megoldás, aminek az a lényege, hogy szövegben szereplő szavak linkként vannak kiemelve és ha föléjük egerészel akkor felugrik a kis ablak a plussz infóval (esetleg írhatok példának egy magyar blogot, ahol ez régóta működik?). A tapasztalataim fényében annyival árnyalnám SeSam véleményét - amit részben osztok - hogy nálam mindaddig ingerküszöb alatti a zavaró hatás, míg a bezárásukhoz nem kell egyet kattintani rájuk, hanem eltűnik ha leegerezek róluk. Ha viszont csak plussz kattra tűnik el, na az az igazi idegfűrész >:\
A kérdésedre, hogy lehet-e így növelni az átkattintást nem tudok válaszolni. Szerintem nem kell ezt előzetesen ideologizálni, hanem ki kell próbálni, meg kell mérni.
Ezt én nem értem. Mitől lenne több kattintás, ha megmutatom a több információt? Ettől éppenhogy csökken a kattintások száma. Egyébként ilyen kinyíló banner megoldás aktuálisan is fut az Origón, és már hosszú évek óta létezik.
igaz nagy különbség, a post témája és az általam említett megoldás között, hogy míg nálad a tartalomtól teljesen független hirdetők jelennek meg, addig az én példámban a látogató az érdeklődését tekintve garantáltan releváns tartalmat kap hirdetésként

a végkövetkeztetésem akkor is fenntartom: fölösleges agyalni rajta, mert pro és kontra is meg tudom magyarázni. majd a gyakorlat eldönti
Konrad: találkoztam olyan változatával, ahol a kinyíló kis ablak jobb felső sarkában ott volt az x és csak oda kattintva tűnt el az ablak.
Szerintem nem az átkattintások mennyisége, hanem az átkattintás minősége itt a lényeg.
Szvsz ez igen előremutató és felhasználóközpontú megoldás!
Ha már az adott kommunikáció megragadja a figyelmet akkor ne kelljen feleslegesen energiát belefeccölni abba,hogy alap információkhoz jusson az ember gyereke.
osztom a mouse over-es megoldást. sztem csak úgy életképes.
Raadasul az indexen is epp fut egy ilyen HP kampany: az oldal nyomtatas linkje fole vive az egeret feljon egy kis nyomtato hirdetes popup (ami az elso par napban mellesleg lehetetlenne tette a nyomtatast ;) ).

Elvileg jol hangzik a dolog, mert nem kell elnavigalni, meg utana vissza (plusz 5-10 mp, nem biztos, hogy megjegyzi a browser, hogy hol allt az oldalon belul, ha FF akkor meg egy crasht is kockaztatsz). Gyakorlatilag viszont eleg idegesito, ahogy a tobbiek is irtak. Lasd pl. frumokon a kamu linkeket, a kikapcsolhatatlan es mindig visszatero Snap shotsot (www.snap.com).

Persze az is lehet, hogy az explicit jol lathato hirdeteseknel jol mukodne a dolog, hiszen kamu linkekben meg a felugralo snap ablakokban az a zavaro, hogy nem azt csinalja, amit elvarsz, ha meg a hirdetes fole viszed az egeret, akkor csak akarsz tole valamit.

Na meg az is lehet am, hogy az embereket csak ugy egyszeruen nem erdekli a hirdetes, mert igen kicsi az informaciotartalma. A (tapasztalt) felhasznalo altalaban megkeresi az interneten, ha szuksege van valamire, es nem azt nezegeti, amit az arcaba tolnak.
"Raadasul az indexen is epp fut egy ilyen HP kampany"

Épp ezt akartam írni, még jó, hogy visszakerestem. Tök jó hirdetés, hiszen csak annak jön elő, aki amúgy is gyakran küld nyomtatóra doksikat, nem tolakodó és mégis feltűnő. Nem késlelteti a böngészést és a nyomtatást, mégis nyomot hagy. Ja, és az adblock se szedi ki mint a teljes r***.index.hu domain-t ;-)
az a nagy kulonbseg h az emlitett indexes hirdetesnel nem tudod, h egy hirdetes lakozik a "nyomtatas" link alatt. az intermediads viszont arrol szol, h latod, h valami hirdetes, de nincs eleg infod h eldontsd, ra akarsz-e kattintani, ugyhogy folemesz, rakattintasz, es nem visz el a hirdetes oldalara, hanem helyben lenyilik az overlay, es reszletesebb infot mutat a hirdetesrol. ha ezek utan is erdekel, akkor meg atkannintasz a hirdetes oldalara. szerintem ez kivalo eszkoz lehet arra h a valoban erdeklodo netezok keruljenek csak bele az atkattintasi statba. szoval szerintem ez egy kifejezetten a netezoket tamogato hirdetesi megoldas.
Nekem bejön az ötlet; láttunk már kattintásra fél képernyőt elfoglaló flashmegoldásokat, ehhez lehetne hasonlítani, annyi különbséggel, hogyha ez egy sztenderd megoldás lesz többeknél, akkor a látogatók felismerik majd a hirdetésben a visszatérő formai elemeket, és leesik nekik egy idő után, hogy mi történik ha oda hajlandóak tolni az egeret a hirdetés fölé.
Kb olyan reflexet kellene kiváltani, mintahogy megszokták azt, hogyha a Youtube videón a play gombra kattintanak, akkor nekiáll mozogni a kép.
Én szeretem a hirdetéseke´t úgy a TV-en mind a neten.
Amennyiben persze az 5letes.

De ha olyan, mind amit feljebb említettek, hogy tobbet árt, mind használ, vagy már tényleg idegesíto, azt azért már nem bírom, és megy rá az UserScript...
Inkább ez, mint a kéretlen reklámspotok vagy interaktív hirdetések. Egyébként kell, hogy legyenek hirdetések. Nagyon sok kis szájt ebből él. Jól is van ez így.

Bár vannak, akik túlzásba viszik.

Ez talán azért lehet jó/jobb, mert nem nagy és nem is zavaróan villogó. Azokat utálom a legjobban.

Eddig mondjuk a Google megoldását tartom hasznosíthatónak. A szelektált hirdetési rendszer és az egyszerű használat mindenképpen előnyös.
En akarhogy is kuzdok, nem laom a hirdetest az indexen. Pedig az adblock-ot es noscript-et is lekapcsoltam ;-)