Barátaink a NextWebnél elgondolkodtak azon egy kicsit, hogy miért nem működnek az online hirdetések, miért olyan kiábrándítóak sokszor az átklikkelési arányok. Pontosabban azt szerették volna elérni, hogy a viszonylag kis méretű hirdetések minél több információt nyújtsanak a netezőnek, mielőtt eldönthetné, hogy rá akar-e kattintani a linkre vagy sem.
A megoldást végül a Flickr avatarmegoldása adta. A Flickrben az avatarkép egy viszonylag kis négyzet (80x80), és ha fölé visszük az egeret, rányílik az oldalra a részletesebb menü. Nos, Boriséknak pont ez tetszett meg. Ebből csináltak hirdetési formátumot.
Az előny az, hogy a netező úgy tudhat meg többet egy hirdetésről, hogy közben nem kell elmennie az adott weboldalról. És ha a plusz információk felkeltik az érdeklődését, akkor az overlayből továbbkattinthat a hirdetés oldalára.
Na ebből jött létre az Intermediads. Kíváncsian várom, hogy mik lesznek a tapasztalataik. Valóban alkalmas-e ez a hirdetési megoldás arra, hogy növelje az átkattintási arányt. Szerintetek?
A megoldást végül a Flickr avatarmegoldása adta. A Flickrben az avatarkép egy viszonylag kis négyzet (80x80), és ha fölé visszük az egeret, rányílik az oldalra a részletesebb menü. Nos, Boriséknak pont ez tetszett meg. Ebből csináltak hirdetési formátumot.
Az előny az, hogy a netező úgy tudhat meg többet egy hirdetésről, hogy közben nem kell elmennie az adott weboldalról. És ha a plusz információk felkeltik az érdeklődését, akkor az overlayből továbbkattinthat a hirdetés oldalára.
Na ebből jött létre az Intermediads. Kíváncsian várom, hogy mik lesznek a tapasztalataik. Valóban alkalmas-e ez a hirdetési megoldás arra, hogy növelje az átkattintási arányt. Szerintetek?
Címkék: marketing hirdetés flickr
15 komment
2008.05.14. 09:16. írta:
hírbehozó
Hanzo The Razor 2008.05.14. 09:36:45
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2008.05.14. 09:39:11
SeSam · http://sesam.hu 2008.05.14. 10:00:40
zala 2008.05.14. 10:21:32
A kérdésedre, hogy lehet-e így növelni az átkattintást nem tudok válaszolni. Szerintem nem kell ezt előzetesen ideologizálni, hanem ki kell próbálni, meg kell mérni.
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.14. 10:28:02
zala 2008.05.14. 10:30:02
a végkövetkeztetésem akkor is fenntartom: fölösleges agyalni rajta, mert pro és kontra is meg tudom magyarázni. majd a gyakorlat eldönti
zala 2008.05.14. 10:32:59
Denz 2008.05.14. 10:48:33
Szvsz ez igen előremutató és felhasználóközpontú megoldás!
Ha már az adott kommunikáció megragadja a figyelmet akkor ne kelljen feleslegesen energiát belefeccölni abba,hogy alap információkhoz jusson az ember gyereke.
osztom a mouse over-es megoldást. sztem csak úgy életképes.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.05.14. 11:06:21
Elvileg jol hangzik a dolog, mert nem kell elnavigalni, meg utana vissza (plusz 5-10 mp, nem biztos, hogy megjegyzi a browser, hogy hol allt az oldalon belul, ha FF akkor meg egy crasht is kockaztatsz). Gyakorlatilag viszont eleg idegesito, ahogy a tobbiek is irtak. Lasd pl. frumokon a kamu linkeket, a kikapcsolhatatlan es mindig visszatero Snap shotsot (www.snap.com).
Persze az is lehet, hogy az explicit jol lathato hirdeteseknel jol mukodne a dolog, hiszen kamu linkekben meg a felugralo snap ablakokban az a zavaro, hogy nem azt csinalja, amit elvarsz, ha meg a hirdetes fole viszed az egeret, akkor csak akarsz tole valamit.
Na meg az is lehet am, hogy az embereket csak ugy egyszeruen nem erdekli a hirdetes, mert igen kicsi az informaciotartalma. A (tapasztalt) felhasznalo altalaban megkeresi az interneten, ha szuksege van valamire, es nem azt nezegeti, amit az arcaba tolnak.
amondó (törölt) 2008.05.14. 11:33:31
Épp ezt akartam írni, még jó, hogy visszakerestem. Tök jó hirdetés, hiszen csak annak jön elő, aki amúgy is gyakran küld nyomtatóra doksikat, nem tolakodó és mégis feltűnő. Nem késlelteti a böngészést és a nyomtatást, mégis nyomot hagy. Ja, és az adblock se szedi ki mint a teljes r***.index.hu domain-t ;-)
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2008.05.14. 13:50:14
Zerking · http://blog.zerking.com/ 2008.05.14. 14:44:12
Kb olyan reflexet kellene kiváltani, mintahogy megszokták azt, hogyha a Youtube videón a play gombra kattintanak, akkor nekiáll mozogni a kép.
Valakiember (törölt) 2008.05.14. 15:11:33
Amennyiben persze az 5letes.
De ha olyan, mind amit feljebb említettek, hogy tobbet árt, mind használ, vagy már tényleg idegesíto, azt azért már nem bírom, és megy rá az UserScript...
Till S. Seemann · http://seemann.blog.hu 2008.05.14. 21:48:00
Bár vannak, akik túlzásba viszik.
Ez talán azért lehet jó/jobb, mert nem nagy és nem is zavaróan villogó. Azokat utálom a legjobban.
Eddig mondjuk a Google megoldását tartom hasznosíthatónak. A szelektált hirdetési rendszer és az egyszerű használat mindenképpen előnyös.
ant 2008.05.14. 22:57:29